Van Halen - Van Halen (1978)

Label: Warner Bros.

1. Runnin' with the Devil (3:36)
  2. Eruption (1:42)
  3. You Really Got Me (2:37)
  4. Ain't Talkin' 'Bout Love (3:49)
  5. I'm the One (3:46)
  6. Jamie's Cryin' (3:30)
  7. Atomic Punk (3:01)
  8. Feel Your Love Tonight (3:42)
  9. Little Dreamer (3:22)
  10. Ice Cream Man (3:19)
  11. On Fire (3:00)
Op Van Halen staat gewoonweg geen zwak nummer op. Dan kun je van de opvolgers niet zeggen.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Little Dreamer behoort ook tot mijn favorieten; misschien wel het meest serieus aandoende nummer van de plaat, zeker na het maar al te luchtige Feel Your Love Tonight wat ik met afstand het minste van dit verder weergaloze debuut vind.

avatar van milesdavisjr
Het debuut van de Nederlandse broers, samen met stille kracht Michael Anthony en beroepsclown Roth weten de heren te imponeren. De eersteling staat boordevol energieke catchy hardrock met een dominante rol voor Eddie. Het flitsende gitaarwerk is nog steeds elke keer om van te smullen.
Hoewel het album over de hele linie een hoog niveau haalt zijn er een paar songs die er voor mij boven uitsteken. Little Dreamer is altijd mijn favoriet geweest, ik kan hier geen weerstand tegen bieden, de relaxte groove van dit nummer is onweerstaanbaar.
Ain't Talkin' Bout Love en Runnin' With the Devil vormen de andere pareltjes ofschoon de andere tracks ook smaakvol zijn. You Really Got Me en On Fire vormen eigenlijk de enige 2 songs waar ik altijd wat meer moeite mee heb gehad.

Tussenstand:

1. Van Halen

avatar van Larzz
Heb net weer de LP aangeschaft. De 1e versie allang weg gedaan voor diverse cd uitgaven. Maar iets ontbrak. Op deze Lp hoor Ik het weer. Heerlijk moddervet smeuïg geluid. Deze 180 gr. vinyl uitgave heeft dat weer. Fantastisch geluid. Ben weer helemaal terug naar vinyl. Zeker wat betreft muziek tussen 1955 en 1985. De stereo LP era.