Camel - Rajaz (1999)

Label: Camel

1. Three Wishes (6:58)
  2. Lost and Found (5:38)
  3. The Final Encore (8:07)
  4. Rajaz (8:15)
  5. Shout (5:15)
  6. Straight to My Heart (6:23)
  7. Sahara (6:44)
  8. Lawrence (10:46)
avatar van Edwynn
Daar ben ik het mee eens. Het is een mooi stukje muzikaal behang. Goed om bij te lezen. Het puntje van de stoel hoef ik niet te gebruiken.

Ozric Spacefolk
Echter vind ik het zo fijn, dat ik er het volle pond aan geef. Jullie willen toch meer uitdaging, klaarblijkelijk...

avatar van Edwynn
Het is fijn, maar dan meer in de zin van: niet vervelend. Het album is een beetje als een licht rimpelig wateroppervlak. En dan mis ik inderdaad de baksteen die wat golfslag had kunnen veroorzaken.

avatar van Casartelli
Heerlijk, al die duidingen van droge muziek, rimpelige wateroppervlakken, etc. bij een plaat die toch losjes een soort conceptplaat rond de beweging van het schip van de woestijn is.

Voor de waardering sluit ik me toch aan bij wat wat verderop hierboven al door diverse mensen gememoreerd is: album is muzikaal goed verzorgd en begint erg mooi, maar naar het eind toe wordt het wat veel van hetzelfde. Dankzij onder meer Three Wishes, Lost and Found en Sahara toch nog 4 sterren.

WPE
Shout! Voor mij het mooiste nummer van de plaat, ondanks dat Andrew niet zo'n fantastische zanger is. Maar...mooi, emoties...
De rest van het album is overigens ook prima!

avatar van The Wep
Dit album van Camel trok meer mijn aandacht dan de andere albums van Camel die ik al heb (en ik heb er aardig wat). Zou het komen omdat ik een Pink Floyd liefhebber ben en dit album hier en daar wat PF/David Gilmour trekjes heeft ? Denk het wel. Toch blijft het Camel waarvoor hulde. Maar waar gaat het om. Pak de muziek je ? Juist. Voor mij is dit album heerlijk om naar te luisteren. Voor een "echte" Camel liefhebber misschien wat anders, maar goed. Het gaat om de muziek en deze pakt mij. Heb deze zelfs in mijn top 10 gezet !