The Postal Service - Give Up (2003)

Pop / Electronic
Label: Sub Pop

1. The District Sleeps Alone Tonight (4:43)
  2. Such Great Heights (4:26)
  3. Sleeping In (4:21)
  4. Nothing Better (3:46)
  5. Recycled Air (4:29)
  6. Clark Gable (4:54)
  7. We Will Become Silhouettes (5:00)
  8. This Place Is a Prison (3:54)
  9. Brand New Colony (4:12)
  10. Natural Anthem (5:07)
  11. Turn Around * (3:45)
  12. A Tattered Line of String * (2:56)
  13. Be Still My Heart * (3:03)
  14. There's Never Enough Time * (3:32)
  15. Suddenly Everything Has Changed * (3:26)
  16. Against All Odds [Take a Look at Me Now] * (4:17)
  17. Grow Old with Me * (2:30)
  18. Such Great Heights [John Tejada Remix] * (5:48)
  19. The District Sleeps Alone Tonight [DJ Downfall Persistent Beat Mix] * (6:54)
  20. Be Still My Heart [Nobody Remix] * (3:54)
  21. We Will Become Silhouettes [Matthew Dear Remix] * (5:05)
  22. Nothing Better [Styrofoam Remix] * (3:27)
  23. Recycled Air [Live on KEXP] * (2:59)
  24. The Shins - We Will Become Silhouettes * (3:01)
  25. Iron And Wine - Such Great Heights * (4:16)
avatar van FRNKY
En ze touren

avatar van Gretz
Het eerste liedje wat op de heruitgave komt is sinds vandaag te beluisteren.

A Tattered Line of String

JahLex schreef:
Mijn intro tot electro-pop, tot nu toe helaas nog geen gelijken gevonden. Misshcien geeft dat ook al iets aan over dit album!
Supermuziek!
Misschien is His Name is Alive iets voor je? Ik hoor dit nu voor het eerst, maar moest er meteen aan denken (ik ken wel alleen Mouth by Mouth van hen én ik heb het in geen tijden gehoord - dit is wel meer pop geloof ik).

Dn!S schreef:
Toch heb ik wat moeite met de rest van het album. Ik lijk er niet echt in te komen.
Ik kom er niet meer uit, en dat terwijl ik er ergens ook wat moeite mee heb.

Meneer Bungel
Verslavend lekker plaatje waarmee je gewoon kan doen alsof de zon schijnt. Vier sterren voor nu.

avatar van popstranger
Heb nu dus ook de 10th anniversary deluxe edition in huis en is allesbehalve een miskoop geweest. Mooie layout en vooral prachtige muziek. Dit is gewoon een klassieker, deze plaat.

Dim
Diverse nummers op deze plaat, Such Great Heights voorop, neigen wel naar perfectie. En mindere nummers staan hier niet op, ook niet op de deluxe-uitvoering. Dan is vier sterren toch wat karig, dus ik doe er een halfje bij.

avatar van aerobag
Ik ben altijd wat onverschillig geweest over dit album. Ik had (en heb) altijd wat moeite met de stem van Gibbard waarvan ik nou niet kan zeggen dat ik het de mooiste zangstem aller tijden vind. Ik geniet wel van de energie van dit album. De muziek is zeker gedompeld in die 00’s indie flavour, waar ik niet altijd evenveel van hou, maar op dit album is het immer charmant. Een sporadisch opgschroefde bass en interessante drummachines helpen daar zeker bij. Daarnaast heb ik het gevoel dat Postal Service ook wel de blauwdruk hebben gelegd voor deze indietronica sound, maar pin mij er niet op vast, ik heb daar niet voldoende research naar gedaan. De kracht van dit album zit hem wel in de harmonieuze details die Gibbard/Tamborello/Lewis toevoegen aan de nummers. Maar ugh, die toch iet wat zeikerige stem van Gibbard, hij maakt het me moeilijk.