The Postal Service - Give Up (2003)

Pop / Electronic
Label: Sub Pop

1. The District Sleeps Alone Tonight (4:43)
  2. Such Great Heights (4:26)
  3. Sleeping In (4:21)
  4. Nothing Better (3:46)
  5. Recycled Air (4:29)
  6. Clark Gable (4:54)
  7. We Will Become Silhouettes (5:00)
  8. This Place Is a Prison (3:54)
  9. Brand New Colony (4:12)
  10. Natural Anthem (5:07)
  11. Turn Around * (3:45)
  12. A Tattered Line of String * (2:56)
  13. Be Still My Heart * (3:03)
  14. There's Never Enough Time * (3:32)
  15. Suddenly Everything Has Changed * (3:26)
  16. Against All Odds [Take a Look at Me Now] * (4:17)
  17. Grow Old with Me * (2:30)
  18. Such Great Heights [John Tejada Remix] * (5:48)
  19. The District Sleeps Alone Tonight [DJ Downfall Persistent Beat Mix] * (6:54)
  20. Be Still My Heart [Nobody Remix] * (3:54)
  21. We Will Become Silhouettes [Matthew Dear Remix] * (5:05)
  22. Nothing Better [Styrofoam Remix] * (3:27)
  23. Recycled Air [Live on KEXP] * (2:59)
  24. The Shins - We Will Become Silhouettes * (3:01)
  25. Iron And Wine - Such Great Heights * (4:16)
avatar van himpie
Beste plaat die ik ken.
Heb m inmiddels zo onmogelijk vaak gedraaid en het blijft geweldig.
Voor mij is vooral Nothing Better een topper, wanneer de vrouwenstem komt inzetten krijg ik iedere keer weer kippenvel ongeveer.
Ideale chillmusic voor de vakantie dit.

avatar van Hermy
himpie schreef:
Beste plaat die ik ken.

Misschien moet je dan toch je top 10 aanpassen. Ik zie hem er niet instaan

Hele leuke cd, alle nummers zijn goed....

EDIT: weet iemand misschien nog andere muziek die hier op lijkt? elke keer als ik deze cd luister wil ik meer !!!!

Als je dit mooi vind moet je ook een paar bootlegs vinden van Ben gibbard solo, dat is dan wel met een gitaar, maar de liedjes komen veel mooier uit dan in zijn werk met death cab for cutie. (mijn mening )

Jornaquin
Probeer de nieuwe plaat van Zero 7 eens. The Notwist kan je misschien ook wel wat vinden. Maarja, de stem van Ben Gibbard is daar natuurlijk niet aanwezig.

superfijne muziek, geweldige stem en fijne lyrics. echt een band waar je groot fan van kunt worden. erg apart en het gaat niet vervelen.

avatar van felisse
Hele leuke plaat, moest er in het begin een beetje aan wennen, maar na een paar luisterbeurten vond ik hem steeds beter worden

avatar van Gretz
felisse geeft al mijn mening weer. Such Great Heights hoorde ik het eerst en pas na een aantal keer luisteren werd dit een topnummer voor mij. Toen de rest van de CD, die ik eerst maar best matig vond in het gehoor. Ik kon er nog geen leuke andere nummers op ontdekken. Maar nu ben ik om. Ik denk dat ik tijd nodig had om aan het electro-tintje van dit album te wennen, want nu kan ik het album over het geheel waarderen. Met als favorieten (na Such Great Heights): Nothing Better, Clark Gable en This Place Is a Prison. 4*!

avatar van gemaster
Heerlijk warm electro plaatje. Het is allemaal ontzettend luchtig en het ligt daardoor ook erg prettig in het gehoor. Favoriet is ook bij mij 'Such Great Heights'.

avatar van Gretz
Toch maar verhoogd naar 5*, iedere luisterbeurt heeft het album beter gemaakt, zo goed dat het nu ook niet meer misstaat in mijn top 10.

Staat ook zeker in mijn top 5 beste cd's die ik heb:)
en Such Great Heights blijft ook bij mij wel mijn favoriet..

avatar van Steez
vergeten dat ik deze had
Zéér relaxte plaat. Superchille sound. Geweldige muziek. Favoriete Such Great Heights en Nothing Better.
Must have!

Vandaag ontdekt door de reclame van StartPeople, daarin gebruiken ze een stukje van "Such Great Heights". Mooi nummer, beetje jaren 80. Ik vind het op de een of andere reden vergelijkbaar met "Born Slippy" van Underworld.
Trouwens ik hoor op dit album meer connecties met Underworld. Geef hem nu een 4, maar misschien na vaker luisteren wat hoger.

avatar van Blue88
Damn wat een cd. Ik heb deze nu ongeveer 5 maand op mijn pc staan, nauwelijks beluisterd. Ik heb het echter eens goed beluisterd nu, en wat een prachtplaat is het. Deze week de legale versie halen, tjakka. Nummer 4 en 7 zijn mijn favo's.

avatar van alpeko
Hier het zelfde verhaal. Aangezien ik het werk van Death Cab For Cutie wel kan waarderen stuitte ik op dit project van de zanger van die band. Op een of andere manier heb ik er destijds niet veel naar geluisterd. Ik werd toch teveel afgeschrikt door het electronische.

Toen ik de reclame van Start People hoorde, heb ik het album maar eens de aandacht gegeven die het verdiende. Had ik toch eerder moeten doen.

Parabola
Wat is dit toch een heerlijk dromerig en aanstekelijk album

Electro_
Such Great Heights Brandnew op MTV

Ik snapte het ook niet. Is dit pas nu een single in de lage landen ofzo?
Is wel een héél mooie

Ook dit blijft leuke muziek!
Such Great Heights kennen we natuurlijk van de film garden state en dat vind ik er ook zo perfect bij passen!
Ze hebben een eigen sound en dat vind ik zo goed aan dit album!

4.0 *

avatar van remmer
mooi album, doet wat denken aan the notwist.
en inderdaad, ik heb ook al opgemerkt dat such great heights af en toe gedraaid wordt op MTV en consoorten

avatar van carero
Prachtig album !
Alle nummers zijn stuk voor stuk erg goed, daarom geef ik 'Give Up' maarliefst 4,5*.

Dit album van 'The Postal Service' is een van de beste albums in mijn collectie.
Ik heb het 4 sterren gegeven maar eigenlijk is hij wel meer waard.
Vond het dan ook al raar dat hij hier zo laag staat aangeschreven, maar ieder z'n smaak I guess.

Ben vooral helemaal gek op de nummers;
''Sleeping in''
''Brand New Colony''
En
''The District Sleeps Alone Tonight''.

Ik vind de fusie van Gibbard's stem met de electronische invloeden erbij van Jimmy Tamborello echt geweldig.
Bijna altijd voor 't slapen gaan luister ik 't hele album.
En als ik echt moe ben, alleen de 3 bovenstaande nummers.

tuktak
dit cdtje is idd heel erg goed, vooral het electronische tintje maakt deze cd helemaal af en onderscheidend van het bombardement aan 'indie'-muziek wat je tegenwoordig allemaal hoort. dat dit al in 2003 is uitgebracht geeft dit plaatje dan nog een extra plusje. ik ken ook eigenlijk niet echt muziek dat hier op lijkt.

Jornaquin
De wat electronischere nummers als This Place Is A Prison en Natural Anthem vind ik verreweg het beste. Was dit een jaar geleden nog 4 sterren zijn het er nu nog 3.

Larsch
Sterke plaat. Wat mij betreft ook stukken beter dan het schroomlijk overschatte Death Cab For Cutie. Vooral drieluik Nothing Better, Recycled Air en Clark Gable zijn prachtig. Singles The District Sleeps Alone Tonight en We Will Become Silhouettes mogen er ook wezen. Such Great Heights eigenlijk ook wel. Tot slot: gemengde gevoelens bij de laatste drie nummers. Nummer 8 en 9 doen mij niet zoveel, de afsluiter, Natural Anthem, is fantastisch, maar dit is eigenlijk een soort slaap CD. Waarom ze dan zo explosief eindigen weet ik niet, maar het verstoort mijn 'fijne gevoel' als ik deze plaat luister een beetje.

Desalniettemin een goede CD, dus 4,0*. Kom maar met de volgende, heren.

avatar van Carolaah
Heerlijk om af en toe deze plaat eens op te zetten.
Een geluid op zichzelf, heerlijk die electronica er doorheen.
Het luistert gewoon lekker weg.

Verder is de plaat niet zo speciaal, maar gewoon goed.
Tja, 'Such great height' is natuurlijk voor de meesten een topnummer, ook voor mij.
Daarnaast vind ik 'The district sleeps alone tonight' en 'Naturel anthem' ook erg fijn.

De cd is niet helemaal een 4,0 waard, maar een 3,5 vind ik te laag. Vandaar toch een 4,0

avatar van boeliebab
robert1325 schreef:

De zanger ( en volgens mij nog een lid van postal service) behoren ook tot death cab for cutie. daarnaast is er een nieuwe cd van postal service op komst!!!

supercd dit!

avatar van Antie
Mooi electro-pop album.
Wel meer poppy dan electro.
Wel spijtig dat dit een album is dat je niet teveel mag op zetten.
Wordt het dan snel beu.

Tof is wel hoe ze dit album hebben gemaakt.
Ben Gibbard hield zich bezig met de teksten, de zang en de melodieën
achter zijn computer.
Hij nam ze op en stuurde ze dan op naar Jimmy Tamborello (echte naam van Dntel)
Jimmy voegde er dan het elektronisch tintje er aan toe.

Ze wisselden dus constant muziekbestanden uit.
(vandaar ook de naam "Postal Service")
Ze zijn voor dit album te maken maar 2 maal bij elkaar geweest.
1 maal om de vocalen te bewerken en 1 maal om het af te mixen.

Ben wel nieuwschierig naar hun nieuw album, hoop wel dat ze een wat andere richting uitgaan.
Want dit klonk allemaal leuk in 2003 maar om nu terug iets in dezelfde stijl uit te brengen

avatar van Antie
"Brand New Colony" is voor mij gewoon nostalgie, telkens als ik dit
hoor moet ik denken aan mijn "Nintendo 8 bit".

En afsluiter "Natural Anthem" is eigenlijk mijn favorite.
Dat drum & bass deuntje met flaagje trip hop, ambient is gewoon ideale afsluiter.
Dit verlangd direct naar meer.

avatar van Ryan
Erg leuke plaat, past perfect bij het weer nu.

Oh my god! Die intro van Such Great Heights ken ik! (van tv )

Dat was dus mijn eerste reactie omtrent dit album. Ik luister al een hele tijd naar DCFC en vond dat het wel eens tijd werd voor Postal Service. Ik moet nog een aantal nummers luisteren maar voor nu heb ik in Such Great Heights alvast een nieuwe liefde gevonden...