The Undertones - The Undertones (1979)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Family Entertainment (2:43)
  2. Girls Don't Like It (2:18)
  3. Male Model (1:58)
  4. I Gotta Getta (1:54)
  5. Teenage Kicks * (2:28)
  6. Wrong Way (1:27)
  7. Jump Boys (2:41)
  8. Here Comes the Summer (1:45)
  9. Get over You * (2:46)
  10. Billy's Third (1:57)
  11. Jimmy Jimmy (2:44)
  12. True Confessions (2:23)
  13. (She's a) Runaround (1:50)
  14. I Know a Girl (2:38)
  15. Listening In (2:26)
  16. Casbah Rock (0:56)
  17. Smarter Than You * (1:39)
  18. True Confessions * (1:56)
  19. Emergency Cases * (1:58)
  20. Really Really * (1:52)
  21. She Can Only Say No * (0:54)
  22. Mars Bars * (2:10)
  23. One Way Love * (2:16)
  24. Top Twenty * (2:14)
  25. You've Got My Number (Why Don't You Use It!) * (2:40)
  26. Let's Talk About Girls * (3:35)
  27. Casbah Rock * (0:56)
avatar van rzasa
Volgens mij zitten hier nog wel wat bonusnummers bij! Undertones maakten korte songs, maar zoveel paste er nu ook weer niet op een LP!

Teenage Kicks is een van de leukste liedjes allertijden! Na Ever Fallen In Love (With Someone You Shouldn't Have Fallen In Love With) van de Buzzcocks het fijnste punknummer uit die tijd als het aan mij ligt.

avatar van rzasa
Teenage Kicks is de favoriete song van John Peel.

avatar van Zachary Glass
Popmuziek - het wordt telkens opnieuw uitgevonden, wanneer een snotjoch (dat staat geen leeftijd op) de gitaar inplugt en met een ontwapenende nonchalance de meisjes gaat bezingen.

Dit is zo'n schijf die er altijd wel in kan - het enthousiasme waarmee deze Ierse groep de liefdesperikelen en andere beslommeringen bezingt, tovert altijd een glimlach op mijn gezicht.

Zou het kunnen omdat ik hier het liedje Teenage Kicks kan terugvinden? Geen popliedje - wel een adrenalinerushliedje over dat nieuwe meisje dat in je buurt aan het rondparaderen is. Huurrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaah! lijkt Teenage Kicks wel uit te schreeuwen - opwinding alom!

Maar dat is niet het enige nummer dat verdient om bijgezet te worden in "mijn memorabele popliedjes"-halletje.

Andere kandidaten? Girls Don't Like It - wat moet je doen? Je hebt een nieuwe auto, maar dat meisje wil niet mee?

Get over You - een ode aan een meisje die gepest wordt tijdens haar vakantiejob, onder de oppervlakte van de song voel je gewoon dat er gespeculeerd wordt op een partijtje tongzoenen-achter-het-fietsrek tijdens het nieuwe schooljaar.

Slotconclusie? Misschien moet ik gewoon dankbaar zijn voor deze plaat

avatar van Nanne
heb deze lp maar weer eens uit de kast gehaald. Wat een plaat zeg. Daar kan je niet bij stilzitten

avatar van Dielie
idd, deze plaat is van begin tot eind superklasse!

Geen enkele teleurstelling op deze plaat!

avatar van Dielie
Zachary Glass schreef:

Slotconclusie? Misschien moet ik gewoon dankbaar zijn voor deze plaat

dit is trouwens een prachtige post

op de originele lp (1979) stonden slechts de eerste 14 nummers,maar het bleef waar voor je geld/deze lijst is er een van de cd anthology/the undertones

avatar van El Ninjo
Heerlijk verfrissend debuutalbum van the Undertones, een verrassende combinatie van uitgelaten punk en lyrische pop.
De nummers hebben allen een fiks tempo gemeen, maar ondanks de rauwe uitvoering is het niet het manische ritme maar de aanstekelijke melodie die overheerst.

Een plaat ook die uitnodigt tot luidkeels meezingen.

avatar van bonothecat
Ik hoorde pas na de dood van john peel dat teenage kicks zijn favoriete nummer was. En het is ook een erg aanstekelijk nummer. Maar een hele cd van the undertones is toch wel een hele zit. Net aan 3*

avatar van T.O.
Het is ook het favoriete nummer van Jools Holland geloof ik, daar heeft hij zelfs nog een kleine documentaire over gemaakt. Toevallig.

Dit is een van de beste cds ooit gemaakt, deze moet veel hogger in de top 100!

djeffibrelich
''wanna hold you, hold you tight, get teenage kicks right through the night''

heerlijke pop-punk, dit is precies wat punk hoort te zijn, een goede tijd man.

woggle
rzasa schreef:
Teenage Kicks is de favoriete song van John Peel.

Haha,
Altijd als ik ergens een discussie zie over the undertones/teenage kicks, valt altijd de naam John Peel...

Is dit een soort algemene kennis die je aan iedereen wil geven ofzo?

avatar van gemaster
Teenage Kicks is echt een ongelooflijk gaaf nummer. Kan het echt 100x achter elkaar horen. De rest van het album wordt dat niveau helaas niet volgehouden, maar das eigenlijk ook onmogelijk. De overige nummers zijn eigenlijk zonder uitzondering ook wel heel erg goed. Zo'n nummer als 'Here Comes The Summer', dat is toch een ongelooflijk lekkere popsong in al zijn eenvoud? Nee, niets dan lof voor de Undertones.

Een dikke 4*

avatar van blur8
Here Comes the Summer en Teenage Kicks zijn de parade paartjes, maar I Know a Girl, Family Entertainment, Male Model en
Get over You, maken de LP tot een Punk-monument en een zeer waardige afsluiting van de 70s.

Paar berichten verwijderd.

avatar van berwt
Verdorie, dat ik na hier aanvankelijk 3* achterliet, kunnen we een misser noemen. Dit is toch wel zeer leuke feel-good punk, meezingbaar en rockend. Feargal Sharkey heeft een bijzonder aangenaam stemgeluid, maar ook de begeleidende gitaren zijn niet zomaar wat geram zoals ik bij de Sex Pistols soms het gevoel heb.
4* en bij deze is mijn fout recht gezet.

Donny Tourette
Legendarische band ja.

HERE COMES THE SUMMER
de beste zommerhot van alle tijden
tijdloze pret-punk

sta op gelijkie hoogte mer SEX PISTOLS & RAMONES
en de Nederlandsche IVY GREEN

TIM MULLENS waaaar ben je ???????????

avatar van The young ones
Met deze LP hebben de Undertones een nieuwe defenitie gegeven aan hun muziek, nl. "Perfect Pop".

Muziek zoals muziek moet klinken, tot op de dag van vandaag.
En wat was ik blij dat de CD de LP verving. Grijs gedraaid met de vele krassen als gevolg.

Feargal, Mickey, Billy, John & Damian mijn dank voor dit juweeltje.

D-ark
re teenage dreams so hard to beat
Everytime she walks down the street
Another girl in the neighbourhood
Wish she was mine, she looks so good

Get teenage kicks right through the night

I'm gonna call her on the telephone
Have her over cos I'm all alone
I need excitement oh I need it bad
And its the best, I've ever had

Get teenage kicks right through the night

Geweldig simpel en kort maar zo geweldig . Perfect nummer.

avatar van jellorum
Degelijk, leuk, pretentieloos.

Woorden die door mijn hoofd waren als ik naar deze muziek luister. Mijn favorieten zijn ook deze die hier al meermaals genoemd zijn, daar zitten echt een paar onvergetelijk goeie songs tussen, Teenage Kicks op kop (ultiem poprock-nummer), Family Entertainment, Get Over You, True Confessions e.a.

Neemt niet weg dat (zoals ook al gezegd) de ganse plaat in één ruk uitzitten nu niet echt aan mij besteed is. Toch veel beter dan veel strontgroepen van tegenwoordig én vroeger die pretende(e)r(d)en even catchy songs te schrijven..

Soms is geniaal het equivalent van simpel..

avatar van Amicus
WTF !!!! Dit is toch niet de hoes van de eerste van The Undertones

Dit is toch de hoes ????

avatar van blur8
Amicus: dat is inderdaad de enige juiste hoes.
Jouw link toont de foto die ook rond mijn LP zit.

avatar van El Ninjo
Amicus schreef:
WTF !!!! Dit is toch niet de hoes van de eerste van The Undertones

Dit is toch de hoes ????

Albumhoes vervangen door originele LP hoes

avatar van dazzler
Dit is de hoes van het originele UK vinyl album (mei 1979).
Undertones, The - The Undertones (LP, Album) at Discogs

Dit is de hoes van de eerste UK vinyl rerelease (oktober 1979)
Undertones, The - The Undertones (LP, Album, RE) at Discogs
Met Teenage Kicks en Get over You als bonustracks.

En dit (de hoes die nu op MuMe staat) is die van de eerste CD release (1987).
Undertones, The - The Undertones (CD, Album) at Discogs
Deze CD heeft dezelfde tracklijst als de oktober vinyl release.

Freddze had een paar weken geleden de originele vinyl hoes geplaatst.
Dat wil zeggen die van de mei 1979 release (en de CD remasters).
Een en ander kwam aan het licht en werd bediscussieerd
in het new wave album van de maand topic.

En dit is de hoes van de CD remaster uit 2000 (en 2004)
Undertones, The - The Undertones (CD, Album, RE) at Discogs
Deze CD remaster telt in totaal 26 (geen 23) tracks.
Dus ook de tracklijst op MuMe is nog onvolledig.

Gelukkig heb je ook nog de officiele Undertones site (www.theundertones.com) met de uitgebreide discografie.
De kleurenhoes is dus de 2e persing van het debuutalbum.
De zwart-wit hoes is de enige echte "first edition" !

Zou een mooie nickname zijn.
Theun der Tones.

avatar van freddze
Petur schreef:
De kleurenhoes is dus de 2e persing van het debuutalbum.
De zwart-wit hoes is de enige echte "first edition" !

Precies, meer bepaald hier kan je zien dat de zwart-wit hoes met de groenige letters de enige echte originele LP cover is.