Rush - Roll the Bones (1991)

Canada
Label: Atlantic

1. Dreamline (4:38)
  2. Bravado (4:35)
  3. Roll the Bones (5:30)
  4. Face Up (3:54)
  5. Where's My Thing? (Part IV: Gangster of Boats" Trilogy) (3:49)
  6. The Big Wheel (5:13)
  7. Heresy (5:26)
  8. Ghost of a Chance (5:19)
  9. Neurotica (4:40)
  10. You Bet Your Life (5:00)
avatar van rushanne
MindRuler schreef:
Dreamline en Bravado is het gouden duo op dit album.
En wat te denken van het bloedmooie Heresy?

Je hebt gelijk. En dan doe ik Ghost Of A Chance er nog bij, en dan heb ik het wel gehad. Als groot Rush fan zal ik de cd "Roll the Bones" helaas als hun minste cd moeten beoordelen.

uffing schreef:
Is een koopje Op Amazon doet ie $ 125. Zijn er toch genoeg van gekocht lijkt me.

Klopt maar Amazon heeft wel meer dubieuze prijzen ben ik achter gekomen. Net als elke andere online site trouwens. Goed opletten en niet gelijk kopen is een zeer nuttige tip

avatar van Snakeskin
Viel mij niet mee, maar toen ik hen in 1992 in ahoy zag optreden is het alsnog goedgekomen.

avatar van ozwald
Show met de megakonijnen die ze nog van de presto tour over hadden. Primus als opener...

geweldige show, geweldige tijd

avatar van Snakeskin
Correct

Achteraf toch wel als een van de mindere albums te beschouwen. Naast Test for Echo en Vapor Trails.
Live komen nummers als Dreamline en zeker ook Bravado goed tot hun recht. En laat ik Ghost of a Chance niet vergeten... maar dan heb je het wel gehad. De rest is te dun, nummers als You Bet your Life , Face Up, en ook toch wel een vervelend titelnummer , het is allemaal vechten tegen degradatie zullen we zeggen.
Zowel voorganger Presto als ook zeker opvolger Counterparts zijn albums van een veel hoger niveau, krachtiger, ook gewoon betere nummers.

avatar van rushanne
Raynman schreef:

Zoals ik ook al in eerdere posts aangaf, ik ben het 100 % met je eens. Ik doe het schitterende Heresy er nog bij, en dan houdt het op. Dan zit je nog hoog met je 3,5 *

1,5
Samen met PRESTO de zwakste albums van de laatste tijd

Mind Ruler
Ergens wel jammer van de lage scores voor dit prachtige album.
Dreamline, Bravado, Heresy en de schitterende instrumental Where's My Thing zijn de toppers.
Maar ook de rest mag er best zijn. Ik heb geen problemen met het rap-gedeelte in het titelnummer. Geen maximum-score omdat de laatste 3 nummers wat zwakker zijn dan de rest.
Toch vind ik het in z'n totaliteit een beter album dan Presto.

avatar van Casartelli
Mind Ruler schreef:
Ergens wel jammer van de lage scores voor dit prachtige album.

Nuja, tot op heden is 4* ook bij jouzelf de gedeeld laagste score voor een Rushalbum

Ah, intussen kwam Presto ook al langs.

Casartelli schreef:

Ah, intussen kwam Presto ook al langs.

Inderdaad, ik werk ze in omgekeerde volgorde af.
De knallers (5*) moeten nog komen.

avatar van AstroRocker
Ook deze plaat van Rush is niet slecht, hoewel niet iedereen het hiermee eens is. Prima nummers zijn wat mij betreft Dreamline, Bravado, The Big Wheel, Heresy, Ghost of a Chance en Neurotica. Echt slechte nummers staan er niet op, alleen You Bet Your Life is een wat minder nummer. Ik moet wel zeggen dat er niet zulke uitschieters opstaan als op bv. Signals of Powerwindows of ouder werk. Bij elkaar 3,5*

sugartummy
dreamline is goed; bravado zwakke pop;roll the bones idem;face up is al wat beter; where's my thing? is helemaal niet slecht;big wheel is van hetzelfde niveau als face up;heresy klinkt als simple minds(= geen compliment);ghost of a..heeft mooie tempowisselingen;neurotica ohooo zingt geddy lee, ohoo indeed;you bet your life gaat weer wel. waarom toch 3.0? ze spelen weer zo verdomd goed!

avatar van vielip
Bravado zwakke pop en Face up is dan weer beter....het moet niet gekker worden!

Mind Ruler
Het wordt toch gekker: Heresy met Simple Minds vergelijken?

1,5
Ik heb alles van RUSH, maar op deze (en Presto) vind ik ze zwaar tegenvallen. Jammer, maar ik vergeef het hun want ze zijn sterker dan ooit daarna teruggekomen

avatar van viking1
Best wel lekker rush album.
laag gemiddelde hier,ik vindt hem best wel meevallen ze zijn er minder(presto).
Heerlijke sound klinkt met koptelefoon op top(zonder ook wel).

Paar top nummers op dreamline,bravo,roll the bones,heresy,ghost of a chance.
De rest ook prima te pruimen.
Mooie hoes.

avatar van Leptop
Zonder de plaat te willen afkraken, vind ik de hoes toch wel het hoogtepunt van dit album!

Ozric Spacefolk
Alle hoezen van Hugh Syme zijn te gek (Queensryche, Megadeth, Rush, Arena, Magnum etc.)

Hier zijn site: Hugh Syme - hughsyme.com

avatar van vielip
Ik geloof dat ik ook wel een fan van het werk van Syme ben

avatar van BoyOnHeavenHill
De minpunten –een onaantrekkelijk jaren-80-gitaar- en toetsengeluid, twee slechte nummers (Face up en Neurotica) en één twijfelgeval (het slotnummer)– worden voor mij ruimschoots gecompenseerd door de zeven overige goede tot ijzersterke nummers met bovendien zeer intelligente teksten, en in combinatie met de nog immer aanwezige uitstraling van tomeloze energie en ambitie levert dit voor mij wederom een uitstekend Rush-album op. Toegegeven, als ik die eerste seconden van het openingsnummer hoor denk ik altijd even: o ja, díé sound, maar eenmaal gewend vind ik dit toch gewoon een prima plaat.

avatar van Casartelli
Bravado speelden ze eerder deze maand nog in de Dome... maar "tomeloze energie en ambitie" zijn toch wel zo ongeveer de laatste termen waar ik bij dat nummer aan denk. You Bet Your Life is een wat vreemde eend in het repertoire, maar die vind ik nog wel leuk voor wat hij is.

avatar van BoyOnHeavenHill
Nee, de muziek van Bravado klinkt eerder berustend, bijna in tegenstelling tot het voorzichtige optimisme dat uit de tekst spreekt, maar tracks 1, 3, 5, 6 en 10 bijvoorbeeld knallen er naar mijn smaak toch lekker in, alhoewel nog niet zo zwaar als Animate en Stick it out op het album hierna. Maar voor mijn gevoel is Rush op Roll the bones nog steeds rijk aan ideeën en melodieën, en dat is (ook) de energie die ik in dit album hoor.

avatar van Leptop
Bravado is een favoriet bij mij. Bezwerende deun, heerlijk deinend. Lekkere bass.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Lichtvoetig album van Rush, zeker niet hun beste maar wel voldoende.
Rush op de rap tour vind ik toch wel het dieptepunt van de plaat, Dreamline & Bravado vind ik fijne nummers.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Lichtvoetig album van Rush, zeker niet hun beste maar wel voldoende.

100% juist. Is gewoon Not Done

avatar van vielip
Vind ik dan weer (erg) gewaagd en zeker niet misplaatst!

Ozric Spacefolk
Rush is een progressieve rockband, en dus experimenteert wat af. Is toch leuk om te zien, dat ze buiten de bewandelde paden treden.

Zo heeft Saga eens een plaat met een housesong en een dancetrack opgenomen. Niet erg naar mijn smaak, maar ik juich het experiment wel toe.

Nu vind ik deze Rush niet helemaal super, maar om nu te stellen dat het not-done is, gaat mij te ver.

avatar van BoyOnHeavenHill
Sluit ik me bij aan. Ik heb precies nul rap- of hip-hop-albums in huis, maar dat Rush er hier zoiets tussendoor gooit vind ik aardig en apart.

avatar van iggy
Nu ben ik maar een zeer beperkte rap liefhebber. En volgens mijn oortjes stelt deze rap ook geen ene moer voor. Wat mij betreft had Rush dit ook beter niet kunnen doen. Dus neig ik met Neal zijn mening mee te gaan. Meschien dat not done iets wat te scherp gesteld is.