A$AP Rocky - At. Long. Last. A$AP (2015)

Label: RCA

1. Holy Ghost (3:11)

2. Canal St. (3:47)

met BONES

3. Fine Whine (3:38)

met Joe Fox, Future en M.I.A.

4. L$D (3:58)
  5. Excuse Me (3:58)
  6. JD (1:46)
  7. Lord Pretty Flacko Jodye 2 (2:07)
  8. Electric Body (4:15)

met ScHoolboy Q

9. Jukebox Joints (5:24)

met Kanye West en Joe Fox

10. Max B (4:01)

11. Pharsyde (3:42)

12. Wavybone (5:03)

met Juicy J en UGK

13. Westside Highway (2:57)

met James Fauntleroy

14. Better Things (3:19)
  15. M'$ [Remix] (3:53)

met Lil' Wayne

16. Dreams [Interlude] (2:17)
  17. Everyday (4:21)

met Rod Stewart, Miguel en Mark Ronson

18. Back Home (4:38)

met Mos Def, Acyde en A$AP Yams

Hier heb ik zin in.

Geen Multiply.

LSD is overigens erg tof!

avatar van Delars
Ik verwacht dat Multiply een bonustrack wordt.

avatar van NL_RAPPIN
Delars schreef:
Ik verwacht dat Multiply een bonustrack wordt.

Nee die kwam er niet op, omdat hij het zelf een kut track vind volgens mij.

avatar van Soundbites
De video van L$D is wel heel erg geïnspireerd door Enter The Void maar wel weer een tof experimenteel nummer.

bennerd
Bones doet mee, mooi! En track 12 gaat hard worden. Heel veel zin in.

avatar van IllumSphere
Waarom staat 'What’s Beef?' hier niet op? Was toch een nummer die op deze plaat zou komen?

Ik kan in ieder geval niet wachten om deze te beluisteren. Hopelijk komt er ook een vinylversie, de hoes leent zich er namelijk voor.

IllumSphere schreef:

Ik ben er heel blij mee dat 'What's Beef?' er niet op staat. Wat is dat een misser zeg. En dat terwijl M'$, LSD, LPFJ2, Everyday én Multiply allemaal top zijn.

Dit is een plaat die wellicht de potentie van Rocky aan ons gaat tonen hier! Ik verwacht een hoop na alle nummers die zijn verschenen.

avatar van Arrie
Hij heeft zijn potentie toch allang al getoond?

Haha idd.

Ben fair, luister veel meer naar rock/roots/folk-muziek en dan is dit wennen/anders... de symbiose op Everyday tussen deze A$AP Rocky, Miguel, Mark Ronson en Rod Stewart ( in sample-vorm) is wel super lekker en geeft wel aan dat deze artiest het verdiend om de rest van de cd met open mind te beluisteren... p.s. het origineel van In a broken dream is ook weergaloos mooi

Arrie schreef:
Hij heeft zijn potentie toch allang al getoond?

Ik denk dat er veel meer in zit dan LiveLove en LongLive.

Die nieuwe ft. Q bijvoorbeeld is harder dan de meeste tracks op zn andere projecten.

Ben ik niet mee eens.

Dat kan.

avatar van He$$el_01
Ik wel.

avatar van musician
M'$ is alvast een geweldige track en smaakt naar meer.

Ik heb vast een hele domme vraag. Maar is het gebruikelijk dat er in de Hip-Hop altijd zoveel songs met iemand anders (al dan niet gesampled) worden gemaakt?
Het is overigens jammer dat in dat kader er dit keer geen mooie samenwerking is met Kendrick Lamar.

bennerd
musician schreef:

Domme vragen bestaan niet Maar ja, dat is heel gebruikelijk. Geen idee waarom, eigenlijk.

avatar van Silky & Smooth
musician schreef:

Ik denk vanwege dezelfde reden dat er bij jazz gebruik wordt gemaakt van blaasinstrumenten en ze bij rock gitaren gebruiken. Het hele hele genre is erop gebaseerd. De basis van hip-hop ligt bij DJ'en, dus het draaien, scratchen en bewerken van bestaande plaatjes. En net als bij elk genre zijn er (gelukkig) ook mensen die andere paden betreden.

Silky & Smooth schreef:

Hij doelt volgens mij niet specifiek op de samples maar ook, of misschien meer nog, op de vele samenwerkingen.

En dat is niet van het begin al zo.

avatar van Silky & Smooth
In het begin waren de echte muzikale samenwerkingen er nog niet zoveel, maar de groepsvorming waar dit uit voort komt is er altijd al geweest. Iets wat volgens mij eveneens uit de basis van hip-hop komt: het freestylen met vrienden. Eentje maakt het en die neemt zijn vrienden mee. Neem een willekeurig concert van één rapper en er staan minimaal tien man naast hem op het podium.

Het is niet alleen van de laatste tijd dat vrienden elkaar op sleeptouw nemen en mee laten rappen, maar een rapper met z'n entourage is wel een trend van afgelopen jaren. A$AP Rocky met A$AP Mobb, Rick Ross met Maybach en Kanye met G.O.O.D Music zijn voorbeelden van de laatste jaren, maar Jay-Z deed het bijvoorbeeld al met Roc-A-Fella-artiesten als Mempis Bleek en Beanie Sigel. Daarbij zie je tegenwoordig dat veel groepen ook nog eens mengen, waar nog veel meer samenwerkingen voortkomen.

avatar van musician
Ja, en als het dan meer wordt dan de som der delen, is er natuurlijk ook helemaal niks tegen al die samenwerkingen.
Die vriendschappen tussen Hip-Hop artiesten onderling leiden dus in de praktijk tot een fraaie kruisbestuiving, het beste van twee werelden.

Maar het is mooi omschreven allemaal, dank voor de inzet.
En nu maar hopen dat het allemaal uitkomt, sterke songs en een goed album!

avatar van NastyOnWax
Net geleakt. Rocky gaat een hele andere kant op met dit album. Productioneel is het geweldig in ieder geval hoewel soms een beetje sloom.

avatar van Holla
Sloom, maar beter dan al zijn andere projecten. Natuurlijk ben ik voorbarig, maar dit is simpelweg beter dan die andere tapes, moeilijker dan dat is het niet! Alhoewel ik soms wel de echte bangers mis die Long.Live of Live.Love wel hadden, toch vind ik dit over het algemeen een beter album.

avatar van carero
Woow jullie zijn snel, zo voor de eerste keer luisteren. Kid Cudi-achtig lees ik?

avatar van NastyOnWax
Kid Cudi achtig idd, maar met minder goeie timing van uptempo tracks om het album net weer een beetje impuls te geven.

avatar van Delars
Dope album. Westside Highway en Better Things had hij er wel af mogen laten van mij.

avatar van TheLegacy
Geweldig album! Ik begrijp wel dat jullie het sloom vinden, maar dit is wel de A$AP die ik horen wil. Heerlijk donkere beats met soul samples, harde en trage drums met daarbovenop de flow die A$AP zo eigen is. Deze ga ik nog heeeeel veel draaien.

avatar van Johnny Marr
Jukebox Joints is da shiiiit

En wie is die Joe Fox gast, nieuw opkomend talent?
Verder veel interessante gastartiesten (M.I.A., Future, Mos Def, Kanye, ScHoolboy Q en Rod Stewart).

Een pak beter dan de voorganger imo, wat minder gepolijst en wat donkerder.

avatar van carero
Johnny Marr schreef:

En wie is die Joe Fox gast, nieuw opkomend talent?

"Joe Fox, featured on At.Long.Last.A$AP 5 times, met Rocky on the street at 4 a.m. homeless, trying to sell his mixtape. Rocky liked his music so much he invited him to the studio and they made a song that night."

3 Things to Know About A$AP Rocky Collaborator Joe Fox | Highsnobiety