Type O Negative - Bloody Kisses (1993)

Label: Roadrunner

1. Machine Screw (0:40)
  2. Christian Woman (8:58)
  3. Black No. 1 (Little Miss Scare-All) (11:15)
  4. Fay Wray Come Out and Play (1:03)
  5. Kill All the White People (3:24)
  6. Summer Breeze (4:49)
  7. Set Me on Fire (3:29)
  8. Dark Side of the Womb (0:28)
  9. We Hate Everyone (6:51)
  10. Bloody Kisses (A Death in the Family) (10:56)
  11. 3.0.I.F. (2:06)
  12. Too Late: Frozen (7:50)
  13. Blood & Fire (5:32)
  14. Can't Lose You (6:07)
  15. Suspended in Dusk * (8:40)
  16. Black Sabbath (From the Satanic Perspective) * (7:51)
  17. Christian Woman [Butt-Kissing Sell-Out Version] * (4:28)
  18. Black No. 1 * (4:39)
  19. Blood & Fire * (4:37)
  20. Summer Breeze [Rick Rubin Mix] * (4:57)
totale tijdsduur: 1:13:28 (1:48:40)
Robertus
Klopt, die tekst is ook geweldig en hier ook al een paar malen geciteerd. Een en ander is ook interessant in het licht van de actualiteit van nu: Iedereen staat op scherp en beschuldigt elkaar van racisme en belediging. Om dan zo'n tekstvelletje uit 1993 te lezen lijkt wel profetisch..

Maar goed, voordat de bespreking van een Type O album overgaat in een sociologische beschouwing over de actuele tijd: Slow, Deep & Hard wordt het volgende dat ik ga proberen! Ik ga terug in de tijd, in plaats van verder, simpelweg omdat alles na OR voor mij de moeite niet echt is.

avatar van Edwynn
In die tijd was men hier behoorlijk correct. Steele zong over 'Der Untermensch' en in het vrijgevochten en tolerante Nederland stonden er onmiddellijk figuren op die boycots inlasten op grond van een vage indruk. Het legde Type O Negative geen windeieren. Volgens Steele zwengelden dat soort statements de interesse in de band juist aan. Een vriendelijkere koers deed de rest. Waarvan akte. Overigens zijn World Coming Down en Dead Again nog zeker wel de moeite waard. Iets scherper en avonturlijker.

avatar van gigage
I went looking for trouble... And boy I found her... dat mis je dan weer op de single versie
Toch wel unieke zanger, kent geen gelijke.

avatar van Premonition
Peter Steele was bijzonder gevat en grappig. Ik heb zijn teksten op zijn eerste platen nooit erg serieus genomen. Pas vanaf World Coming Down werden zijn teksten serieus en grimmig, een teken dat zijn depressies sterker en onbeheersbaarder werden, waardoor zijn cokegebruik nog meer uit de hand liep.
Dit album is net een graadje minder dan October Rust, mijn favoriet.

avatar van DargorDT
Track 1 heb ik wel gewist. Ik heb niets tegen vrouwengekreun, maar vind het gewoon niets met de muziek te maken hebben.

avatar van Mr. B
Beter dat, dan Jack Daniels en Pizza van Carnivore

avatar van DargorDT
Mr. B schreef:
Beter dat, dan Jack Daniels en Pizza van Carnivore

En wat vind ik zojuist bij Retaliation van Carnivore?

Lying Mouth schreef:

dan toch nog liever Machine Screw op Bloody Kisses

avatar van Mr. B
Haha grappig dit...van het kastje naar de muur

avatar van milesdavisjr
Black No. 1, Christian Woman, Summer Breeze, wat een geweldige nummers. De zwartgallige cynische humor van Steele verpakt in sfeervolle nummers. Niet echt een album voor een zomerse dag, desalniettemin maakte deze plaat destijds een verpletterende indruk op mij. De voorganger van Type; Carnivore was niet aan mij besteed. Door een tandje terug te schakelen, de keyboard partijen van Josh Silver die op dit album een meerwaarde vormen de ruimte te gunnen betrad Steele de eredivisie. Dat de band een nummer coverde van Sabbath op het album; Nativity in Black heeft waarschijnlijk zeker bijgedragen aan de populariteit van de band.

avatar van Lau1986
Een heerlijk album wat eigenlijk perfect begint met Christian Woman en Black No. 1. Daarna laat Type o ook horen het gaspedaal wat verder open te kunnen zetten. Wat dat betreft vind ik nummers als We hate everyone en Kill al the White people er prima tussen passen.

avatar van Alicia
Voor zoiets moois maak je toch graag tijd vrij. Ik weet het: 't is een beetje aan de late kant, maar zoals ik ooit eens eerder vermelde: de jaren '90 zijn, wat de muziek betreft, grotendeels aan mij voorbij gegaan. Ik ga dus ook heel veel niet inhalen en beluisteren, maar voor deze Type O Negative maak ik graag een uitzondering en het album gaat dan ook als de wiedeweerga op de wenslijst!

avatar van MeesBowieFan1
ik ben oprecht verrast door deze geniale plaat. wat is deze muziek heerlijk duister, met een laidback ondertoon. ik kan hier alleen maar van genieten!

avatar van Edwynn
Ja, en hoe verrassend toen het uitkwam. Zat eigenlijk op een Slow Deep And Hard part 2 te wachten. Erg blij dat ik hem toch heb meegenomen toen. Toch jammer dat er geen plek was voor het weergaloze Suspended In Dusk op de originele persingen. Je ken nie alles hebben hè?

avatar van Maarten0402
Alicia schreef:

Voeg PanterA daar ook maar ff aan toe. De gitaarsolo's van Cowboys From Hell t/m Reinventing The Steel zijn ongekend.

Grappig ook dat ze in die tijd ook wel eens met elkaar om gingen na een tour.

Type O Negative- Kill All The White People ( with Phil Anselmo) - YouTube

Interview met Phil Anselmo: PANTERA, BLACK VEIL BRIDES REMEMBER PETE STEELE OF TYPE O NEGATIVE ON DEATH ANNIVERSARY - YouTube

christian woman en no.1 toch geweldige platen