Editors - In Dream (2015)

Label: [PIAS]

met Rachel Goswell

7. Our Love (5:18)
  8. All the Kings (4:53)
  9. At All Cost (4:54)
  10. Marching Orders (7:45)
  11. Alternative: Forgiveness * (5:17)
  12. Alternative: No Harm * (3:39)
  13. Oh My World * (4:24)

met Rachel Goswell

14. Alternative: Our Love * (3:38)
  15. Alternative: Life Is a Fear * (5:03)
  16. Harm * (2:24)
Steve McQueen
Na No Harm en Marching Orders is Ocean of Night een draak van een nummer

avatar van SilverEarring's
First play of 'Life Is A Fear' from Zane Lowe on Apple Music Beats1 tonight! Tune in from 5:30pm (UK time).

Life is a fear:

Editors - Life Is A Fear (Official Video) du 11 août 2015, PureFM selection : RTBF Vidéo

Ik vind het helemaal niks.
Waar zijn de gitaren gebleven?

avatar van SilverEarring's
Had Life Is A Fear al gehoord via die poolse radio site,
Vind het echt een super vette plaat! zeker met die clip erbij!!
Na het horen van No Harm en Marching Orders hoorde ik dat het toch meer naar het geluid van In This Light and on This Evening/The Weight of Your Love opging!

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo fan ben van hun eerste 2 albums!
bij mij begon het pas bij In This Light and on This Evening.
Vind wat ze tot nu toe hebben uitgebracht bij hun beste werk behoren!

No Harm, Ocean of Night, Life Is a Fear, Marching Orders zijn fantasties!!
4 van te 10 nummers zijn al zeer goed!! en kan alleen nog maar beter worden

Het komt kwa geluid inderdaad in de buurt van hun derde album, maar hoor totaal geen raakvlakken met hun 4e.

Wat een draak...bah

coldplaythebest
Gelukkig hoef je het niet goed te vinden, Dat bespaard je wel weer €18,99.

Ik vind het een heerlijke plaat!

avatar van coldwarkids
Nja dat maakt me nooit echt uit. Ik koop toch wel alle platen die ik leuk vind. Ik hoop daarom dus dat de rest toch echt betere nummers zijn.

coldplaythebest
Ik heb het album vanmiddag voor de eerste keer kunnen beluisteren ( via een jongen die weer mensen kende die bij PIAS werkte en zo het album kreeg ) na de eerste luisterbeurt kan ik zeggen dat het gewoon echt een toffe plaat is, nummers die mij het meeste indruk hebben gemaakt zijn Salvation, No Harm en de nieuwe single Life is a Fear! Veder zit het album prima in elkaar en krijgen zelfs nog een prachtig duet met slowdive zangeres Rachel Goswell! Na eerste luisterbeurt een 4,5!

coldplaythebest schreef:

Staan er nog gitaarnunmers op?

avatar van coldwarkids
Gaat er maar vanuit van niet. Zo aan die belabberde nummers te horen.

avatar van Castle
Na No Harm en Marching Orders gehoord te hebben ben ik hoopvol gestemd wat de rest mag gaan brengen.

avatar van rkdev
Vind 'Life Is a Fear' het minste van de 3 nu vrijgegeven nummers. Beetje een simpel electropop nummer, met de falsetto stem van Tom Smith waar ik niet zo van hou. Geef met dan maar het spannende 'Marching Orders' of 'No Harm'.

avatar van Arrie
MarcoB schreef:

Waar zijn de gitaren gebleven?

Arrie schreef:

Wat een rare opmerking van iemand met Kid A in z'n top 10.

Wat heeft dat ermee te maken?

avatar van Joy4ever
Marching Orders is wel een erg lekker nummer zeg, oef!

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:

Dit.

avatar van borland
Veel rustige elektronica en weinig gitaren maar wel goede melodieën.
Ik ga er eens goed voor zitten.

tuktak
Berichten verwijderd.

avatar van Gloeilamp
Ik weet nog niet goed wat ik hier van moet vinden. In Dream is weer een elektronisch album geworden, maar toch heel anders dan ITLAOTE. Een aantal nummers zijn meer up-tempo dan Marching Orders en No Harm, en dat is echt even wennen. All the Kings is daar een goed voorbeeld van. Straks nog een keertje draaien.

avatar van Mark17
Ook hier gemengde gevoelens. Bij de eerste luisterbeurt was ik zeer teleurgesteld, hoopte op meer gitaren. Het is gewoon jammer dat de krachtige vocalen van Tom Smith ondersteund worden door elektronica, zoals bijvoorbeeld in het refrein van Salvation. De uitbarstingen van Smith verdienen een stevig gitaargeluid.

Veel herhaling(Ocean of Night, Forgiveness, Our Love('Dont stop believing') en een handjevol sterkere nummers(Salvation, All The Kings, At All Cost en Marching Orders) maken dit album niet waar ik op gehoopt had. Gelukkig weet Smith indruk te maken op At All Cost, horen we een zeer catchy geluid op All The Kings en klinken de meeste nummers niet slecht. Misschien moet het kwartje nog vallen. 3*

avatar van jellecomicgek72
Waar hebben jullie deze al gehoord?

Steve McQueen
Ze hebben in hun ziel gezocht

avatar van Mark17
Ik krijg van diverse mensen de vraag of ik ze van een link kan voorzien. Op dit moment ontbreekt nog een volledig lek, waardoor ik een eventuele download niet kan doorspelen. Heb het album zelf kunnen luisteren via iemand anders.

Neem aan dat het album zeer binnenkort zal lekken...

avatar van mattman
Goed hoor, zo op het eerste gehoor. De elektronica op deze nummers vind ik veel geslaagder dan op 'In This Light...'. Veel organischer en gedetailleerder. En Smith weet toch maar weer melodieen uit de mouw te schudden die heel simpel maar wel catchy en effectief zijn. De stem van Rachel Goswell klinkt mooi in The Law, een hoogtepuntje. In dat nummer hebben zij en Tom bijna een conversatie met elkaar.

Not bad at all.

avatar van davevr
Ik zag gisteren op Rachel haar instagramaccount de cover voorbijkomen van The Law, dat dan maar eens opgezocht (ben geen Editors liefhebber) en bam! Wat een nummer, aan 1 kant heb je iets dat tegen de no-wave aanschurkt, met die donkere stem en dat gaat dan over in de stem van Rachel. ( Die meer Mojave3 - achtig klinkt dan Slowdive-achtig)

Ik smaak dit wel, staat op repeat bij mij. Hopelijk is de rest ook zo, ik wacht wel op de vinylrelease om punten te geven.

avatar van coldwarkids
Ocean Of Night Mijn teleurstelling was zeer hoog na de nummers Life Is A Fear en Marching Orders gehoord te hebben. Ik ben nu zeer verrast.

avatar van JVT
JVT
Pracht van een album.

Misterfool
Altijd leuk! Een Hoesfoto die een goede weergave geeft van de muziek die je gaat horen. Mysterieuze, donkere synthesizer/ neo-wave muziek. Qua stijl lijkt dit album wel enigszins op “In This Light and on This Evening” Het songmateriaal is alleen een stuk beter.
De falsetto-stem van Smith is voor sommigen wellicht even wennen,net als de discoachtige ritmes bij een aantal nummers. Het klinkt op het eerste gehoor wat simpel. Net als bij voorgaande albums zitten de composities echter net wat vernuftiger in elkaar dan de eerste indruk doet vermoeden. Neem bijvoorbeeld het wanhopige: “Life is a Fear”. Het refrein wordt weliswaar vaak herhaald, maar ik blijf het nummer ook telkens maar weer opzetten.
Dan staan er ook nog eens een overvloed aan geweldige nummers op dit album. Zoals het no-wavige: The Law, Het openingsnummer met de weidse, sfeervolle synthesizerstapijten(No Harm) en het gedreven “Salvation”. Bij dat laatste nummer is er een erg gave rol weggelegd voor de vioolpartijen. Erg smaakvol!
Al met al een voorzichtige 4*. Dit is een Return to Form. Eindelijk dan toch een goed synthesizeralbum van de heren.

avatar van Gringo_m
De hoesfoto geeft inderdaad precies weer hoe het album is: alles blijft keurig binnen de lijntjes, nergens wordt het echt spannend.
De stem van Smith blijft prachtig (de falsetto-stem is wennen), er zitten zeker mooie melodielijnen in enkele nummers (Forgiveness, All the Kings) en sommige nummers bloeden helaas langzaam dood (Ocean of Night, Marching Orders).
The Law en At All Cost zijn leuk bij een haardvuurtje en alleen bij Salvation laait er een vuurtje op.
Geen slecht album maar zeker geen goed vervolg op het sprankelende The Weight of Your Love.