Chvrches - Every Open Eye (2015)

3,62

Electronic / Pop
Label: Universal

1. Never Ending Circles (3:06)
  2. Leave a Trace (3:57)
  3. Keep You on My Side (4:25)
  4. Make Them Gold (3:51)
  5. Clearest Blue (3:53)
  6. High Enough to Carry You Over (3:39)
  7. Empty Threat (4:04)
  8. Down Side of Me (5:10)
  9. Playing Dead (3:35)
  10. Bury It (3:09)
  11. Afterglow (3:14)
  12. Get Away * (4:40)
  13. Follow You * (3:54)
  14. Bow Down * (4:38)
  15. Warning Call (Theme from Mirror's Edge Catalyst) * (4:33)
  16. Bury It * (3:08)

met Hayley Williams
  17. Leave a Trace [Four Tet Remix] * (6:50)
  18. Empty Threat [Big Wild Remix] * (3:29)
  19. Clearest Blue [Gryffin Remix] * (4:22)
71 BERICHTEN 4 MENINGEN

Ozric Spacefolk
geplaatst: 8 oktober 2015, 16:33 uur [permalink]
freddze schreef:
Dan zou het eigenlijk CHVRCHΞS moeten zijn (met ook de E gestileerd).

Deze tweede plaat van Chvrches is al even fantastisch als de eerste. Pure rock n'roll!! Als ik nummers 1, 3 of 7 hoor, heb ik meteen zin om als een gek door de kamer te springen. Dit is dan ook geen muziek voor ouwe zemelaars, maar voor danslustige jongelingen. Met de teksten is niets mis en de muziek is puur vakmanschap.

Een bericht waar ik me zeker achter kan scharen. Samen met Kate Boy voeren ze voor mijn part toch de voorhoede van de nieuwe synthpop aan.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:08 uur [permalink]
Deze begint me steeds beter te bevallen, veel 80s synthpop gevoel in diverse nummers. Sommige nummers klinken als Metric light alhoewel Metric op hun nieuwe album zelf als Metric light klinkt

Dim
geplaatst: 22 oktober 2015, 18:28 uur [permalink]
Waar ik de nieuwe van Metric ronduit teleurstellend vind, is dit een plaat voor de replayknop! Geen zwak moment te vinden op dit album.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 16 december 2015, 21:27 uur [permalink]
'High Enough To Carry You Over' is één van de hoogtepunten hier, en is niet gezongen door Lauren. Dit alleen al betekent dat deze een veel mindere worp is dan de eerste, maar toch is het nog altijd een erg leuk album geworden.

Andere niet te missen CHVRCHES-krakers zijn ook hier weer te vinden onder de titels 'Never Ending Circles', 'Leave a Trace' en 'Empty Threat'. Nogmaals: Every Open Eye is een stap terug ten opzichte van The Bones of What You Believe. Dit terwijl er nochtans absoluut geen sprake is van een heel andere sound of zo, hij klinkt ongeveer hetzelfde. Gewoon, minder. Weet niet goed waarom.

Misschien gaat ie nog groeien, maar ik vrees dat dit een herhalingsoefening is geworden. Een leuke herhalingsoefening, dat wel, maar hopelijk gaan ze in de toekomst nog wat meer gaan doen met deze leuke sound. Wat wel vaststaat is dat ze het weer goed gaan doen op de hippe festivals van volgend jaar/komende jaren. Hopelijk doen ze BKS weer een keer aan, want was dat een feestje zeg in 2014.

Ik val nog even voor de laatste maal in herhaling, maar sta me toe, want wat is 'Leave a Trace' toch een toppertje. Waanzinnig nummer. Overigens bezit ik de versie met de drie bonustracks en die voegen niet heel veel toe eerlijk gezegd.

avatar van vigil
geplaatst: 25 januari 2016, 21:58 uur [permalink]
Ik gooi er een halfje bovenop. Ik heb de cd de laatste dagen een aantal keer op redelijk volume in de auto laten draaien en dat werkt blijkbaar. In eerste instantie miste toch een beetje de sparkle van de eerste plaat. Het klinkt prima hoor maar ik hoorde niet veel meer verschil meer tussen deze band en popprinsjes als Ellie Goulding (om maar eens wat te noemen) maar na nog een paar keer draaien kom ik er toch wel achter dat dit zo catchy is al de pest.

Mijn klapper is Clearest Blue

avatar van Rudi1984
geplaatst: 23 maart 2016, 19:04 uur [permalink]
Nooit verwacht, maar ik maak er een 9 van. Het is absoluut geen rocket science wat ze uitvoeren, maar wat luistert het toch bizar lekker weg zonder dat het gaat vervelen. Ik blijf de cd er maar bij pakken, vooral uit de autoradio is hij niet meer weg te slaan.

Dim
geplaatst: 28 maart 2016, 18:10 uur [permalink]
Ik gooi deze ook een half punt omhoog, want 3,5 is m.i. te weinig voor een plaat die ik maar blíjf draaien.

avatar van TornadoEF5

geplaatst: 19 april 2016, 19:20 uur [permalink]
Lekker album, haalt constant een goed niveau!

avatar van sjinobi
geplaatst: 9 mei 2016, 21:03 uur [permalink]
Het eerste album pakte mij nooit helemaal. Vond dat gezang soms maar een beetje irritant. Oke, liedjes als the mother we share en gun kon ik zeker wel waarderen. Maar verder dan die twee kwam ik eigenlijk nooit. Maar vanaf de eerste luistbeurt van clearest blue was ik ineens verkocht. Geen super moeilijke liedjes, maar het luistert gewoon heerlijk weg. Ben erg benieuwd naar hun concert op lowlands

avatar van stoepkrijt
geplaatst: 24 juli 2016, 12:19 uur [permalink]
stoepkrijt schreef:
In het refrein van Bury It lijkt ze nogal geforceerd een 'rockstem' op te willen zetten. Op die momenten klinkt ze bijvoorbeeld erg als Hayley Williams van Paramore.

Bury It ft. Hayley Williams. Dit is gaaf!

avatar van Arrie

geplaatst: 24 juli 2016, 12:24 uur [permalink]
Stiekem lezen ze gewoon mee.