Israel Nash Gripka - Israel Nash's Silver Season (2015)

Roots
Label: Loose

1. Willow (5:19)
  2. Parlour Song (5:54)
  3. The Fire & the Flood (5:00)
  4. LA Lately (6:42)
  5. Lavendula (4:30)
  6. Strangers (6:39)
  7. A Coat of Many Colors (5:43)
  8. Mariner’s Ode (4:37)
  9. The Rag & Bone Man (4:59)
avatar van Madjack71
Deze staat op mijn vinyl verlanglijstje, maar met € 34,99 gaat de lol er voor mij wel af. Dan maar Spotify.

avatar van Ducoz
Madjack71 schreef:

De prijs zal een beetje afhangen van waar je gaat kijken, maar nergens echt onder de 30€ gaan.. bizar trouwens want de CD is dit keer wel erg goedkoop (rond de 13,50)

buizen
Beetje Neil Young - achtig soms.

Ik stoor mij ook behoorlijk aan de prijs van vinyl in Nederland. Veel LP's liggen voor rond de 25 euro in de winkel, terwijl dat bijvoorbeeld in de VS 18 dollar is. De LP van Silver Season kost bij een groot Duits concern 21 euro (ik plaats de link maar niet . Waarom hoge (financiële) drempels voor consumenten opwerpen? Hou het schappelijk, hou het laag en je zult zien dat de consumenten méér in NL'se winkels besteden.

Over 'Silver Season': de muziek klinkt vergeleken met voorganger 'Rain Plans' opener, met meer details. Het zou de productie kunnen zijn of de keuze van instrumenten, maar dat valt mij op. De ruime aanwezigheid van de steel guitar geeft het album een nostalgische laag mee en doet je wegdromen naar vervlogen tijden. Ik moet af en toe denken aan Jonathan Wilson..... de sfeer van de plaat komt overeen met 'Fanfare' uit 2013. Onbetwist eindejaarslijstjesmateriaal.

avatar van henk01

avatar van Ducoz
henk01 schreef:

Had 'm graag nog een keer gezien en gehoord.

Ik had de boekers bij Rotown nog getipt, maar die waren zoals wel vaker weer te laat..

avatar van henk01
Nu 2 x beluisterd, beetje veel van hetzelfde allemaal?

avatar van Musico Pinjo
Ik ben zeker nog niet teveel onder de indruk. Waar "Barn doors" een lekker stevig geluid had was "Rain Plans" ingetogener, meer country / Americana georienteerd. De meeste nummers bleven echter toch spannend, Israel's zang maakt het aangenaam luisteren de muziek is dik in orde. Nu op de laatste boreling is de muziek niet verkeerd, Israel zit meer achter in de mix en zoals henk01 al aangeeft: Het is allemaal veel van hetzelfde en soms zelfs wat gezapig.

woordenaar
henk01 schreef:

Had 'm graag nog een keer gezien en gehoord.
Ingeklemd tussen Duitse optredens...

avatar van tee
tee
Voor mij is Silver Seasons de eerste kennismaking met Israel Nash (Gripka) en die bevalt goed! Ik waan me in de zestiger jaren maar de productie is zeer 2015.

avatar van harm1985
Staat in bestelling bij bol.com morgen binnen en dan horen jullie meer van mij.

avatar van harm1985
Begin met 3,5 ster. Net als de voorganger weten niet alle nummers me direct te grijpen. Nu twee luisterbeurten gehad.

avatar van harm1985
Halfje erbij. Maar dat blijft het bij. Prima album, kwalitatief niet minder dan de voorganger, maar er zit een bak tape hiss doorheen waar je eng van wordt. Zeker door de koptelefoon valt het erg op. Leuk hoor dat artiesten zo nodig analoog hun spullen moeten opnemen maar dit gaat nergens over. Neem het volgende keer maar gewoon digitaal op, meneer Gripka, heb je nog beter dynamisch bereik ook. Die misvatting dat vinyl superieur zou zijn aan cd is allang weerlegd.

avatar van Lambchop
harm1985 schreef:

Howdy

Miss domme vraag maar wat is tape his?

Groet

avatar van Rudi S
Lambchop schreef:

Howdy

Miss domme vraag maar wat is tape his?

Groet

tape hiss

Uit de cassettebandjes tijd

Overigens gaat de voorkeur van deze knaap uit naar pre-historische opname apparatuur, zoiets (ja echt).

avatar van Lambchop
Rudi S schreef:

tape hiss

Uit de cassettebandjes tijd

Helder. Bedankt hè

avatar van philtuper
Zondag op Best Kept Secret. Zin in!

avatar van De Daniël
LA Lately blijft voor mij het prijsnummer, wát een mooi uitgesponnen song is dat zeg. Hier een goede live-uitvoering ook: Israel Nash - LA Lately (Live @Pickathon) - YouTube

avatar van Stijn_Slayer
Wat is er met het gemiddelde aan de hand? Dit is toch zeldzame buitencategorie? Zeker zijn beste, vind ik.