Sylvan - Posthumous Silence (2006)

Duitsland
Label: Point

1. Eternity Ends (2:03)
  2. I. Bequest of Tears (3:19)
  3. In Chains (8:38)
  4. II. Bitter Symphony (1:20)
  5. Pane of Truth (9:06)
  6. III. No Earthly Reason (1:57)
  7. Forgotton Virtue (6:43)
  8. The Colors Changed (5:58)
  9. IV. a Sad Sympathy (1:42)
  10. Questions (6:59)
  11. Answer to Life (5:56)
  12. V. Message from the Past (3:00)
  13. The Last Embrace (3:27)
  14. A Kind of Eden (4:55)
  15. Posthumous Silence (4:59)
avatar van Leeds
Ik las hier al eerder over de gelijkenis met Marbles (Marillion) en ik moet toegeven, Posthumous Silence heeft inderdaad veel Marbles-invloeden. Maar op tekstueel vlak is P.S. duidelijk sterker.

Ik heb de indruk dat deze wel tegen de 4.5 zal aanleunen.

Ozric Spacefolk
Ik merk hier geen Marbles-invloeden hoor?

Als je al een vergelijking wilt maken, dan zou ik zeggen Brave of Generation 13 van Saga.

avatar van Leeds
Ozric Spacefolk schreef:
Ik merk hier geen Marbles-invloeden hoor?

Neen, toch. De vergelijking is belange nog zo gek niet. Ik zeg niet dat het een kopie is van Marbles, absoluut niet, maar die invloeden vind ik toch terug.

avatar van Broem
Vandaag dit klasse album maar weer eens zitten luisteren. Meesterwerk. Schurkt tegen mijn top 10 aan. Zag dat er een tournee aankomt en ze in december in De Pul in Uden spelen. Live meer dan de moeite waard.

avatar van jasper1991
Geweldig rockalbum door de composities en weergaloze zang. Het concept doet me wat minder, iets te melodramatisch voor mij, maar de nummers overtuigen zeer. Het album zit vol met climaxen en veel dynamiek. Answer to Life is het mooist. Ik ben nog niet klaar met deze band en nieuwe prog in het algemeen.

avatar van Alicia
Na een aantal draaibeurten - Posthumous Silence is trouwens best een lang album - ben ik er nog niet echt uǝʌoqǝʇsɹǝpuo van!

Later nog maar eens proberen! Wie weet valt het kwartje de volgende keer!

avatar van Lau1986
Een prachtig album van deze band. Prachtige muziek en prachtig hoe de zanger emotie in zijn zang kan uiten. Elke keer is het weer genieten.

avatar van Bravejester
Nu aan het luisteren via Spotify; doet mij veel meer denken aan Votum of Arena dan ook maar iets van Marillion. Vooral het gitaargeluid en manier van zingen is daarvoor bepalend.

Paradise Lost zou ook kunnen ook al ken ik daar ook niet echt iets goed van.

En waar Riverside in Mariusz Duda een prima zanger heeft vind ik dit niet overtuigen en zeker niet anders dan wat we gewend zijn.