Evanescence - The Open Door (2006)

Label: Wind-up

1. Sweet Sacrifice (3:05)
  2. Call Me When You're Sober (3:34)
  3. Weight of the World (3:37)
  4. Lithium (3:44)
  5. Cloud Nine (4:22)
  6. Snow White Queen (4:22)
  7. Lacrymosa (3:37)
  8. Like You (4:17)
  9. Lose Control (4:50)
  10. The Only One (4:40)
  11. Your Star (4:43)
  12. All That I'm Living For (3:48)
  13. Good Enough (5:31)
  14. The Last Song I'm Wasting on You * (4:07)
avatar van Hardcoremaster
Heerlijk Cdtje is deze, Evanecense die het rusig aanpakken.
Lekker op de bank liggen en genieten.

Lithium & lose control als uitschieters..4,0*!!

avatar van king_pin
1,5
Wat een tegenvaller zeg! Ik vond Origin en Fallen goed te doen maar the Open Door klinkt alsof iedereen er zich mee heeft bemoeid met als resultaat dat het geen Evanescence meer is. Alleen Lithium haalt het niveau van Fallen... Wat een waardeloze plaat is dit, identiteitloos ook. Het had beter voor de band geweest als ze niet zo 'groot' waren geworden.

PriestMaiden
Dit album klinkt donkerder als de voorganger. Geen klassieker ofzo, maar toch een oerdegelijke plaat.

avatar van Style.Girl
The Only One (4:40) - 3,5*
Your Star (4:43) - 3*
All That I'm Living For (3:48) - 3,5*
Good Enough (5:31) - 5*

Minder dan haar voorganger, maar nog steeds geweldig. Ik ben echt benieuwd naar hun 3de album dat dit jaar uitkomt. Ik begin de hoop wel een beetje te verliezen, aangezien het al zolang is uitgesteld. We hebben nu al zeker 4 jaar niks meer van ze gehoord.

Totaal : 4,1 = 4*

En wat is Amy Lee toch een mooie vrouw

avatar van Spock2011
Fallen zet ik nog geregeld op, vooral doordat het album zo heerlijk weg rockt en geen enkel slecht nummer heeft. Helaas weet deze me niet echt te overtuigen. De nummers zijn veel te standaard en komen inspiratieloos over. Lithium is goed, maar de rest is matig.

avatar van Arrie
Berichten verplaatst naar Evanescence

avatar van Shinobi
Redelijk album die verrassend toch iets meer afwisselender is dan Fallen.
Het begint op zich wel goed met de eerste vier nummers, alleen vervalt het dan helaas in wat middelmatige nummers om gelukkig wel weer goed af te sluiten met de laatste paar nummer.

Nipt 3,0 sterren.

avatar van james_cameron
Herluisterd na een paar jaar. Geen slechte plaat, maar veel songs hebben een indentieke opbouw en missen pakkende melodielijnen. Als geheel genomen is het album ook nogal aan de logge kant. Een paar uptempo songs voor de broodnodige afwisseling had niet misstaan. Het is allemaal wat zwaar op de hand en iets te geforceerd experimenteel. Productioneel wel eersteklas en Amy Lee is uitstekend bij stem.

avatar van Queen Bitch
persoonlijk vind ik dit hun beste plaat, fallen vind ik ook erg goed alleen die gaat bij mij wat eerder vervelen, bij deze heb ik daar minder last van.

Zonder meer goed werk van Evanscence. Al is de eerste cd Fallen veel beter.