Grimes - Art Angels (2015)

Canada
Electronic / Pop
Label: 4AD

1. Laughing and Not Being Normal (1:47)
  2. California (3:18)
  3. Scream (2:20)

met Aristophanes

4. Flesh Without Blood (4:24)
  5. Belly of the Beat (3:25)
  6. Kill v. Maim (4:06)
  7. Artangels (4:07)
  8. Easily (3:03)
  9. Pin (3:32)
  10. Realiti (5:06)
  11. World Princess, Pt. II (5:05)
  12. Venus Fly (3:45)

met Janelle Monáe

13. Life in the Vivid Dream (1:27)
  14. Butterfly (4:12)
  15. Realiti [Demo] * (4:19)
avatar van Kimmyboy
Ter voorbereiding op het nakende nieuwe album nog eens deze opgezet. Nóg beter dan ik in mijn gedachten had geprent! Halfje erbij? Die kans zit er dik in.

avatar van TornadoEF5
Inderdaad toch (nog) iets beter dan in mijn herinnering. Zweeft ook wel tussen 4.5* en 5.0* heen, maar in tegenstelling tot vroeger vind ik dit nu wel iets beter dan Visions, maar ik geef toch net de voorkeur aan Halfaxa en Miss Anthropocene. Het blijft wel zonde van REALiTi natuurlijk. Artangels en Pin toch eens in mijn playlist gezet, want die zijn wel goed, maar de reden dat ik ze weinig had beluisterd vroeger is omdat ze niet op YouTube stonden (kan nu al anders zijn). Dat zijn twee songs waar ik het "verslavende" nog niet bij heb gehad, simpelweg omdat ik ze nog iets minder ken.

Alleen een beetje moeite met de echte switch tegenover haar vroegere albums die vooral donkerder waren. Miss Anthropocene keert in die zin ergens ook wel een beetje terug naar haar roots, hoewel ze veel nieuwe zaken incorporeert. Art Angels is meer het vrolijke poppy album van Grimes, maar met een zeer sterke consistente kwaliteit, maar ik geef de voorkeur aan het meer donkere en depressieve waar ik indertijd meer aan gehad heb. Ook heb ik het idee dat hier iets meer (relatief gezien) "downtempo" nummers bijzitten, in tegenstelling tot het soms hyperactieve van andere albums, hoewel die nummers hier ook tussenzitten (Kill V. Maim).

avatar van stoepkrijt
TornadoEF5 schreef:
Artangels en Pin toch eens in mijn playlist gezet [...] Dat zijn twee songs waar ik het "verslavende" nog niet bij heb gehad, simpelweg omdat ik ze nog iets minder ken.
Dat zijn nu net de twee liedjes die voor mij - naast Kill V. Maim - de hoogste verslavingsfactor hebben. Twee oorwurmpjes eersteklas. Daar ga je nog een hoop plezier aan beleven.

avatar van TornadoEF5
stoepkrijt schreef:

Ja, daar heb je dus gelijk in. Zijn voor mij de drie beste nummers van dit album. Had ik ze vier jaar geleden gehoord, hadden ze hun 100 scrobbles al gehad, maar nu luister ik wat gevarieerder en diverser, want anders blijf ik maar in een soort tunnelvisie zitten. Blijkbaar heeft Grimes nog steeds iets aan te bieden na meer dan 5000 keer te luisteren naar haar.

Ik snap wel niet meer haar keuze van welke nummers als single uitgebracht worden, gezien Artangels en Pin dus geen eigen release hebben gekregen.