David Bowie - ★ (2016)

4,20

Rock / Jazz
Label: ISO

1. Blackstar (9:57)
  2. 'Tis a Pity She Was a Whore (4:52)
  3. Lazarus (6:22)
  4. Sue (Or in a Season of Crime) (4:40)
  5. Girl Loves Me (4:51)
  6. Dollar Days (4:44)
  7. I Can't Give Everything Away (5:47)
1865 BERICHTEN 45 MENINGEN
geplaatst: 11 januari, 23:10 uur [permalink]
Het is verder ook geen big deal.
Laat een ieder maar op zijn manier muziek beleven.
De plaat staat als een huis en is in ieder geval een prachtig slotakkoord.

avatar van iHateDolphins
geplaatst: 12 januari, 13:44 uur [permalink]
aERodynamIC schreef:

Ik heb het album ook anderhalve week voor release al voor het eerst gehoord, maar heb geen last van wat jij omschrijft. Misschien ook omdat ik te veel met mezelf bezig ben qua muziekbeleving en al het gezwijmel en ramptoerisme zoals jij het omschrijft maar nauwelijks heb opgepikt (ik weet heus wel dat het er was en is). En door dat allemaal links te laten liggen is en blijft Blackstar nog steeds mijn eigen beleving. Of het anders is geworden na zijn dood? Durf ik niet goed te zeggen. Zijn dood heeft wel impact op me gehad, maar ik vond het album daarvoor al zo mooi dus of dat echt enorm is veranderd? Lastig. Maar het is wel mijn eigen beleving gebleven. Gewoon door er op mijn eigen manier mee om te gaan, en dat is lekker veel Bowie platen gedraaid te hebben die dagen en verder niks.... erg genieten van Blackstar ook en het tot mijn favoriete Bowie albums gaan beschouwen, zo niet mijn favoriete album van hem 😉

Ik vond het verhaal van Elbsegler niet zo raar eigenlijk, maar snap ook dat zijn dood juist wel veel heeft veranderd voor anderen aan de beleving van dit album.

En ik heb weer een hele andere ervaring haha. Ook ik vond dit album voor z'n dood al een briljant album. Ik vind wel dat door zijn dood bepaalde woorden, nummers en de clips duidelijker zijn geworden en in mijn ogen dus ook nog knapper. Alleen door dat hele dood sfeertje er om heen had/heb ik gewoon geen zin om dit album vaak te luisteren. Dus wat dat betreft heeft zijn dood en dat verhaal eromheen mijn luisterervaring wel behoorlijk beïnvloedt. Aan de ene kant vind ik het nog indrukwekkender wat Bowie hier gedaan heeft, aan de andere kant wordt het album voor mij zo zwaar dat ik er geen zin meer in heb om naar te luisteren.

Al met al is het daarom wel een heel speciaal album om die reden.

avatar van Kronos
geplaatst: 12 januari, 14:03 uur [permalink]
aERodynamIC schreef:

Meestal pik ik daar ook amper wat van op. Maar met Bowie leek er geen ontkomen aan. Op internet maar ook op tv. Maar goed, als ik er ooit eens aan toe ben ga ik het album wel weer beluisteren en dan slijt die associatie hopelijk snel.

avatar van Frenz
geplaatst: 12 januari, 22:48 uur [permalink]
Kortom, eenieder beleeft het anders, hoewel, we zijn het unaniem eens als "insiders" dat we het album allemaal al prachtig vonden voor z'n dood en we ook allemaal ver verheven waren boven het ramptoerisme.

Zo allemaal gezellig saampjes de herhaling op de belg kijken?

avatar van Franck Maudit

geplaatst: 12 januari, 23:19 uur [permalink]
Frenz schreef:
de belg

De Belg is al vele jaren dood.