David Bowie - ★ (2016)

Alternatieve titel: Blackstar

Rock / Jazz
Label: ISO

1. Blackstar (9:57)
  2. 'Tis a Pity She Was a Whore (4:52)
  3. Lazarus (6:22)
  4. Sue (Or in a Season of Crime) (4:40)
  5. Girl Loves Me (4:51)
  6. Dollar Days (4:44)
  7. I Can't Give Everything Away (5:47)
avatar van JohnnyVergerFan
Tijd is wat mij beteft geen enkele factor hier.

avatar van Erwin.c
Edgar18 schreef:
De nummer 250 staat bij 73 mensen in hun top tien en dit album 'maar' bij 33 mensen dus ik vrees van niet nee. Komt nog wel, absoluut een album voor de allertijdenlijsten dit. Zelf vind ik het inmiddels zijn op één na beste van allemaal.

En wat was die beste ook alweer?☺

avatar van Edgar18
Station to Station

Voor mij inmiddels de beste geworden (was altijd Ziggy Stardust).

Hij staat in de Top 250.

avatar van Erwin.c
Terrecht inderdaad

Al weer bijna 2 jaar geleden dat Bowie ging.
Van vreugde ( de Vrijdag ervoor release )en de donderslag bij donkere hemel toen de Maandag er op het schokkende nieuws binnen kwam.
Had ie ons toch mooi tuk.
Anderzijds is het wel een vaarwel die past bij Bowie.
Deze staat al weer een dag of twee op.
In de loop der tijd voor mij niet een veel gedraaide cd.
Zal ook niet veel verandering in komen vrees ik.
De schoonheid van het album blijft echter onmiskenbaar.
" Where The Fuck Did Monday Go."

avatar van Mastroianni
aERodynamIC schreef:
Voor mij inmiddels de beste geworden (was altijd Ziggy Stardust).

Voor mij ook.

avatar van Sater
Misschien is dit eerbetoon aan Blackstar interessant voor jullie. Nieuwe arrangementen door orkestcollectief s t a r g a z e met zangeressen Anna Calvi, Laetitia Sadier (Stereolab) en Anja Plaschg (Soap&Skin). Eerder was deze show (met nog veel meer gasten) te zien op de BBC. De stukken die daarvan op youtube te vinden zijn klinken vele malen interessanter dan de gemiddelde tributeband.

avatar van devel-hunt
Volgens producer Tony Visconti werkte Bowie al aan de opvolger van Blackstar toen hij toch nog plotseling werd overvallen door de man met de zeis.
Volgens diezelfde Visconti, in een interview vlak na de dood van Bowie, zou het laatste werk van Bowie worden afgemaakt door alle betrokkenen en postuum in 2017 worden uitgebracht.
Nooit meer iets van gehoord.
Misschien is zijn weduwe Iman ervoor gaan liggen, die wil voorkomen dat er van alles van haar man op de markt wordt geschopt zonder de toestemming van de overledenen, want die is immers dood, voorbeelden genoeg van necrofilie in de muziekwereld.

avatar van jordidj1
Vandaag weer eens in zijn geheel gedraaid, wat een schitterend slotakkoord blijft dit toch.