Joan As Police Woman - Real Life (2006)

Label: [PIAS]

6. Flushed Chest (3:56)
  7. Christobel (3:06)
  8. Save Me (3:45)
  9. Anyone (4:51)
  10. We Don't Own It (3:54)
  11. Show Me the Life * (2:32)
  12. Broken Eyes * (2:48)
  13. Sweet Thing * (3:13)
  14. Happiness Is a Violator * (1:53)
  15. Endless Supply of Poison * (0:52)
  16. We Don't Own It * (4:04)
avatar van Broem
Album jaren geleden gekocht omdat er een duet met Antony Hegarty op stond. Net in die periode was ik helemaal into Antony and THE Johnsons. Bij het inruimen van m'n nieuwe platenkast kwam ik Real Life tegen. Zo'n dun karton doosjes wat achter een aantal cd's was 'verdwaald'. Draaibeurt gegeven en kon me het album niet zo goed (meer) voor de geest halen. Jammer want met de songs is niks mis. Real Life is een prima album waar de nodige afwisselende songs opstaan. I Defy is toch wel een typische Antony song waar Joan op mag meezingen. Verrassing uit eigen verzameling. Nice.

avatar van heartofsoul
Vooral in instrumentaal opzicht vind ik dit een verrassend mooi album. Erg mooi geproduceerd wat geresulteerd heeft in een transparant klankbeeld. Dat komt de blijvend boeiende songs zeer ten goede.
Aanvankelijk was voor mij de stem van mevrouw Wasser enigszins problematisch; als die de hoogte ingaat wordt die stem schel en onzuiver. Ben er nu echter grotendeels aan gewend geraakt en wat blijft is een boeiend album dat ik nog vaak zal beluisteren, en niet alleen om het (mooie) duet met Antony.
Ben trouwens benieuwd of de latere albums enigszins in de buurt komen.

avatar van Poles Apart
heartofsoul schreef:
Ben trouwens benieuwd of de latere albums enigszins in de buurt komen.

Qua sound (en wel degelijk ook kwaliteit) vind ik "Damned Devotion", dat eerder dit jaar uitkwam, het meest in de buurt komen van "Real Life". Op de overige albums maakt Joan toch wat andere muzikale uitstapjes, met wisselend succes.

Haar debuut en tevens volgens mij haar beste plaat tot hiertoe .........