New Order - Power, Corruption & Lies (1983)

Rock / Electronic
Label: Factory

1. Age of Consent (5:15)
  2. We All Stand (5:14)
  3. The Village (4:36)
  4. 5-8-6 (7:31)
  5. Your Silent Face (5:59)
  6. Ultraviolence (4:51)
  7. Ecstasy (4:25)
  8. Leave Me Alone (4:40)
  9. Blue Monday * (7:32)
  10. The Beach * (7:22)
  11. Confusion * (8:15)
  12. Thieves Like Us * (6:39)
  13. Lonesome Tonight * (5:14)
  14. Murder * (3:57)
  15. Thieves Like Us [Instrumental] * (6:59)
  16. Confusion [Instrumental] * (7:36)
Ik vrees dat ie dat puntje er nog aan moet zuigen. Misschien verkeert ie - dankzij de Britse royalty-extensie - in de waan dat Queen meer fans verdient waardoor hij hier de band promoot. Anders is ie gewoon bezig met rewriting his story.

Met name vanwege dit citaat

Snakeskin schreef:
(…) De band kan helaas niet terug vallen op een grote reeks van hits, zodat er te weinig mogelijkheden zijn om op gezette tijden in te zetten op een breedschalige revival.

gingen mijn wenkbrauwen fronsen en moest ik onwillekeurig denken aan een collega (redacteur) van destijds die koeterwaals altijd tot leesbaar proza redigeerde onder het regelmatig uitroepen van:

wat bedoelt de schrijver met … en noem drie andere geweren die je kent

Afgezien van het dubbelalbum Substance en de compilatie Best of .. verwijs ik vwb de hits - niet helemaal eenduidig die term - graag naar de wiki van NO, even doorscrollen naar het kopje Singles

avatar van Snakeskin
Door het succes van de film zien velen nu pas in hoe goed Queen is. Als je het oeuvre van New Order beluisterd dan geldt daar hetzelfde voor, tenminste zo beleef ik het.

Snakeskin schreef:

Dus, in het kort: Kwien moet je zien; New Order moet je horen; en wie niet horen wil, moet maar voelen

avatar van Snakeskin
"Retro" wordt niet genoemd terwijl dat juist het ultieme overzicht van het oeuvre van New Order is.

Snakeskin schreef:

Weer zo raar statement: Retro is niet een ultiem overzicht - Retro is een persoonlijk getint overzicht, vanuit de ogen van een aantal liefhebbers, onder wie een fan en een dj. Ik heb de box afgedankt, omdat ie me niet bracht wat ik van een ultieme compilatiemocht verwachten en zoals die wel was voorgespiegeld - als zodanig houd jij dus de mythe in stand. Maar ja, ik leer de band nu pas écht kennen sinds ik de Queen-film heb gezien

avatar van Chameleon Day
Ik moet eerst 'Control' nog een keer of 10 zien, wil ik de band New Order een beetje kennen, denk ik....

avatar van Snakeskin
Het is doordat Premonition een ongelukkige quote heeft gemaakt dat jullie de mist ingaan. Was hij niet gestopt bij "Queen", maar had de zin erna ook meegenomen dan was het niet zo offline gegaan zo nu het geval is. Ik heb geprobeerd dat bij te sturen maar toen zaten jullie al te ver in de "afzeikmodus" dat de overmoed toesloeg, zodanig dat ik zelf niet meer mag bepalen welk oeuvreoverzicht van de band ik als ultiem ervaar en mij wordt verweten dat ik rare statements maak. Ik houd een mythe in stand. En dat is geen raar statement.

avatar van Premonition
Ah, het is mijn schuld