Body Count - Body Count (1992)

Label: Sire

1. Smoked Pork (0:46)
  2. Body Count’s in the House (3:24)
  3. Now Sports (0:04)
  4. Body Count (5:17)
  5. A Statistic (0:06)
  6. Bowels of the Devil (3:43)
  7. The Real Problem (0:11)
  8. KKK Bitch (2:52)
  9. C Note (1:35)
  10. Voodoo (5:00)
  11. The Winner Loses (6:32)
  12. There Goes the Neighborhood (5:50)
  13. Oprah (0:06)
  14. Evil Dick (3:58)
  15. Body Count Anthem (2:46)
  16. Momma's Gotta Die Tonight (6:10)
  17. Out in the Parking Lot (0:30)
  18. Cop Killer (4:09)
  19. Ice-T - Freedom of Speech * (4:41)
avatar van jurado
ach Anthrax deed dat jaren eerder en dat was veule moalen gewaagder dan deze muzikale onmacht, zo slecht als dit heb ik nog maar weinig gehoord in mijn leven.

haveman
Mijn stem verhoogd. Hoewel muzikaal gezien geen hoogstandje erg orgineel.

En enkele goede lyrics. Niet diepzinnig, maar wel inhoud en hier en daar humor. Het is natuurlijk geen hip hop dit, maar wel aanverwand en wat dat betreft een voorbeeld. De meeste hip hop albums snijden steeds dezelfde onderwerpen aan (vooral geld).

beaster1256
vroeger leuk voor 1 keer , nu vind ik het zever

avatar van Axl_Rose
Hmmm nogal vele negatieve reacties....

nochtans vind ik dit een zalig album, hoewel daar natuurlijk veel nostalgie mee gepaard gaat.

BodyCount, Copkiller, There Goes The Neighborhood, KKK bitch, Bowels of the devil, ....

Ik blijf het aangenaam vinden

avatar van Eddie
Copkller is eigenlijk niet van dit album, is toch eigenlijk van een later album?

avatar van Axl_Rose
Eddie schreef:

Copkiller stond er oorspronkelijk op. Maar is er onder grote druk op latere releases afgehaald en vervangen door Freedom Of Speech

avatar van Ava
Ava
Dit album van Body Count blijft gewoon goed!!

avatar van dj maus
beaster1256 schreef:
vroeger leuk voor 1 keer , nu vind ik het zever

avatar van dj maus
Ik kan er nog steeds wel om lachen, eigenlijk.
Daarom van 1,5 naar 2,0.

avatar van Psycholamp
Ik heb de cd met Copkiller erop en eerlijk gezegd vind ik dat een van de minste nummers van deze cd. Zonder al die ophef was dit album echt niet zo bekend geworden. Over Bushkiller van Paris heb ik bijv. nog nooit iemand gehoord.

Joy
voornamelijk nostalgie

herinner me het wekelijks 'metal' uurtje in de 'bakkerij' in eindhoven waar op een bepaald moment op zaterdagavond steevast een uurtje raggen werd ingezet met bodycount, dikke pret

muzikaal weinig bijzonders anno 2008

lekker vestand op 0 en stompen. voora erg leuke meebrulplaat.

avatar van winterstorm
Psycholamp schreef:

'Copkiller' is door de Amerikanen gebombardeerd tot een instant reclamespotje voor dit album. Ice-T zal in zijn vuistje gelachen hebben. en als je jaren erna meespeelt in een tv-serie waarin je aan de goede kant van de wet staat, is dat heel puriteins Amerika nog eens even onder de neus wrijven dat alles relatief is.
Je kan weer een discussie oprakelen over het al dan niet gedateerd zijn van dit album bijvoorbeeld omdat de sound in vergelijking met nieuwe platen toch wat 'hol' klinkt, maar toch is dit album zijn plekje in metalland nog steeds waard.

avatar van Shelter
Ik dig het niet... sound komt mij te geforceerd rock over.
Ice-T kan zich naar mijn mening beter met alleen hiphop bezig houden, overigens zijn de albums hierna nog veel slechter.
Deze heeft hier en daar nog wel wat, wat redelijk klinkt.
Nee niet mijn ding-->2*

PriestMaiden
Misschien twee songs die meevallen, de rest is eigenlijk superslecht. Echt niet mijn ding, geef me dan liever Limp Bizkit of Linkin Park. Ice-T kan zich inderdaad beter met hiphop bezig houden want hij kan echt niet rocken. De albums die volgen zijn inderdaad nog slechter.

avatar van discipline
zo slecht is dit toch ook weer niet?

avatar van Shelter
ja toch wel hoor

PriestMaiden
Album nog eens opgelegt en mijn mening is toch wat veranderd. Naar het einde van het album wordt het pas slecht. Er staan toch een paar goede nummers op zoals Body Count's in the House, Body Count, There Goes the Neighborhood en mijn favoriet The Winner Loses. Maar het album wordt verpest vanaf het nummer Body Count Anthem.

avatar van Doc
Doc
Toen dit uitkwam, vond ik ze serieus goed. Nu vind ik het eigenlijk alleen maar grappig. Het werkt allemaal een beetje op de lachspieren, vooral "Body Count's in the House". Najah, wat vroeger heel stoer was, is nu wellicht iets minder stoer, hahaha
Geeft niks, ik waardeer het nog best wel.

avatar van Edwynn
Als 16 jarig knaapje vond ik deze stoerdoenerij met dito taalgebruik uiteraard ook prachtig.
Nu is het me iets teveel van het goede. Wel moet ik zeggen dat ik nu het cynisme van Ice T veel beter begrijp. En in dat daglicht heb ik er ook weer niet al teveel moeite mee.
Muzikaal wordt ontzettend veel leentjebuur gespeeld bij Suicidal Tendencies doch met veel minder fantasie. Alleen bij Bowels Of The Devil en Momma's Gotta Die Tonight veer ik even op.
Kortom, zonder de aanwezigheid van de knotsgekke lyrieken van Ice T had ik dit zonder meer links laten liggen.
Dus toch maar 3 sterren voor old time's sake.

reamond
Ach, of het goed is of niet... blijft 1 van de ultieme meezingers!

avatar van master-rens
Wat voorn metal is dit?

fastpulseboy
master-rens schreef:
Wat voorn metal is dit?

kindermetal met stoere teksten!
toen leuk voor de gemiddelde 14 jarige, nu zelfs voor die doelgroep hopeloos achterhaald....

avatar van master-rens
hmm niet aan beginnen dus

Whaha, niks leukers en fouters dan Body Count. Vroeger grijs gedraaid, op bandje had ik de versie met 'Cop Killer'. Ice-T op z'n leukst, maar z'n rapshit is beter natuurlijk. Muzikaal is dit redelijk prut. Maar de teksten zijn zo heerlijk fout, en het is zo'n nostalgie... 4*

avatar van citizen
Hahahahahaha....

Niet erg diepgaand, deze mening. Past anders wel precies bij deze plaat. Ice-T die om zichzelf kan lachen. En om die hele gangsterscene. Met muziek heeft het weinig te maken. Een gimmick. Maar wel een vermakelijke!

avatar van lazerus
Blijf het een leuk album vinden, ook doordat het jeugdsentiment
is Recht toe recht aan rock met een knipoog. Doet me wat aan
Danko Jones denken.

BodyCount
Jeugdsentiment.... jeugdsentiment.... Wat is hier jeugdsentiment aan?! Een geweldige plaat , met één van de beste bands die ik ken.

winterstorm schreef:

Maar toch vind ik Born dead nèt ff beter

Evillllll Dicckkk!!!

Ik heb het hele album niet geluisterd maar dit nummer vind ik fantastisch, echt waar