Deftones - Gore (2016)

Label: Warner Bros.

1. Prayers / Triangles (3:37)
  2. Acid Hologram (4:05)
  3. Doomed User (4:26)
  4. Geometric Headdress (3:29)
  5. Hearts / Wires (5:20)
  6. Pittura Infamante (4:03)
  7. Xenon (3:17)
  8. (L)mirl (5:02)
  9. Gore (4:59)
  10. Phantom Bride (4:53)
  11. Rubicon (4:57)
avatar van Banjo
Wat is iedereen hier enthousiast!
ik vind het jammer dat (na 2 luisterbeurten) ze steeds vaker die dromerige sfeer voor op zetten.
Ik kom toch altijd weer terug bij White Pony, Around the Fur, en Adrenaline die zijn minder complex maar lekker direct en ze voelen gelijk goed. Ze moeten vernieuwen maar ik weet nog steeds niet of het iets voor mij is.

avatar van james_cameron
Niet echt verrassend, maar al met al toch wel weer een sterk album. Op en top Deftones in ieder geval, met songs die bol staan van de dynamiek. Chino Moreno is daarnaast uitstekend bij stem. Geen slechte song te bekennen, al is het tegelijkertijd best lastig om een positieve uitschieter te vinden. Daar is het songmateriaal nou net iets te eenvormig voor.

avatar van TornadoEF5
Vanwege de hype die rond dit album hangt (voor één of andere reden heb ik het gevoel dat ik even niets anders dan Deftones hoor), heb ik dit album ook maar eens beluisterd. Ik kende de groep niet echt, maar dit is echt niet slecht hoor. Met metal heb ik een haat/liefde verhouding. Sommige metalbands en -songs vind ik echt goed. Andere vind ik dan weer barslecht. Ik weet niet wat ik er mee moet, maar ik vind het wel positief dat er meer energie inzit dan rock.

Ik ben niet echt een albumbeluisteraar omdat dat niet echt mijn gewoonte is. Met dit album heb ik dat wel. Misschien leg ik het nog wel eens op. Ik vond ieder liedje wel goed. Op Pittura Infamante na dan. Da

Ik ben benieuwd of de liedjes of de groep wat zal blijven hangen, want dat is vaak een probleem met ik. Ik vind het allemaal niet slecht, het is allemaal wel goed, maar is het iets dat ik spontaan meerdere keren zou beluisteren, omdat ik het graag wil beluisteren. Daar ben ik nog niet aan uit. Dat zal de toekomst ons leren. Ik zal wellicht ook wel een paar oude albums verkennen, wanneer dit me bevalt, en misschien nu eens de "hits" van de vorige albums opleggen. Voorlopig vind ik Gore het beste liedje uit dit album, maar ze zijn eigenlijk quasi allemaal wel het beluisteren waard.

avatar van ASman
Gore is vooralsnog een plaat gebleken waar de meeste muziekcritics helemaal wild van blijken te zijn, terwijl het grote publiek (dat bekend is met de band weliswaar) het album als Deftones' zwakste sinds de S/T uit 2003 beschouwd. Toegegeven, het album is minder makkelijk te behappen dan wat we van de band gewoon zijn; geef het echter enkele draaibeurten en er ontvouwt zich een album waar de bekende (en toch wel originele en unieke) metal van de band toch weer op topniveau draait. De ongrijpbare arrangementen en de desolate sound vind ik dan weer het album een eigen karakter geven. De eerdere vrees voor een tegenvallend album was voor mij ongegrond; deze doorgewinterde Deftones fan kan zich een tevreden man noemen. Gore zal een album zijn dat doorheen de tijd aan lof zal bijwinnen.

avatar van frolunda
Opnieuw een sterk album van de Deftones maar echt verrassingen of nieuwe invalshoeken biedt Gore niet.Het is weer de bekende dynamische rock die nogal eens over de top lijkt te gaan na fijn rustpunt en weer voor een groot gedeelte afhankelijk is van de fantastische vocalen van Chino Moreno.
Nieuwe Deftones klassiekers kan ik in eerste instantie ook niet ontdekken op dit album terwijl ik er toch behoorlijk wat draaibeurten aan gespendeerd heb.Desondanks zijn onder andere Prayers / Triangles,Doomed User en (L)mirl wel mooie en sterke songs die toch weer een verrijking zijn voor het oeuvre van de band.
Gore is dan ook vooral een stabiliserend en krachtig album geworden maar niet de echte topper waar ik op gehoopt had.Deze keer nog net vier sterren maar voor de volgende verwacht ik toch wat meer van deze talentrijke band.