Prince - The Gold Experience (1995)

Soul / Funk
Label: Warner Bros.

1. P Control (5:59)
  2. NPG Operator (0:12)
  3. Endorphinmachine (4:06)
  4. Shhh (7:17)
  5. We March (4:49)
  6. NPG Operator (0:17)
  7. The Most Beautiful Girl in the World (4:25)
  8. Dolphin (4:59)
  9. NPG Operator (0:19)
  10. Now (4:30)
  11. NPG Operator (0:31)
  12. 319 (3:05)
  13. NPG Operator (0:09)
  14. Shy (5:03)
  15. Billy Jack Bitch (5:31)
  16. I Hate U (5:53)
  17. NPG Operator (0:44)
  18. Gold (7:22)
avatar van Darkzone
Ik heb mijn favoriete Prince nu dus ook op vinyl met deze RSD release á €45. Ben erg benieuwd naar kant D met al die versies van Eye Hate You.

Darkzone schreef:

Sowieso niet echt een favoriet nummer van mij en het voegt niks toe vind ik.

En TMBGITW? Toen dat vandaag voorbij kwam zei mijn partner gelijk: dat vind ik echt één van zijn mooiste. Tja.....

jokerman schreef:
Doet me direct terugdenken aan het concert in de Brabanthallen Den Bosch destijds. Het album was nog niet uit maar stond wel centraal. Niemand kende het maar het was fantastisch! Mooie herinneringen dus daarom mijn stem verhoogt naar 5 sterren

Ik kende die nummers wel als toentertijd enorm groot fan. Ik had ze op tape. Maar inderdaad kende alleen de die-hards die nummers.

avatar van Darkzone
Wat klinkt die RSD-release op dat eigeel-kleurige vinyl toch goed. Heerlijk gewoon. Blijft genieten. En ook de Hate Experience van kant D is erg lekker.

Gert1980 schreef:

Zeker een leuke uitgave, mooi hebbeding en eindelijk dit album op vinyl. Maar prima geprijsd? Voor bijna €50,- verwacht ik eigenlijk meer van een uitgave, maar goed meningen verschillen.

Ik ben blij met deze release, al ben ik ervan overtuigd dat er binnen twee jaar een reguliere vinyl van dit album uitkomt.
Enfin, in tegenstelling tot sommigen, waaronder goede vriend aERodynamIC () vind ik The Most Beautiful Girl in the World wel heel mooi. Andere favorieten van mij zijn P Control, Hate U, Dolphin, Gold, Shhh en We March.
Al vind ik eerlijk gezegd geen één nummer op dit album slecht, luister hem altijd in zijn geheel.
Ja, mooi cadeautje deze RSD release! Hoop dat iedereen die een exemplaar wilde scoren hem heeft kunnen bemachtigen.

50 is duur...dat ligt aan de zaak waar je m kocht..ik betaalde 37.50

Ik heb ook de 2 originele versies. De promo versie (origineel) klinkt echt heel erg goed,, vergeleken met degene met originele hoes... deze replica klinkt ook gewoon goed

avatar van Gert1980
€46,99 lennon en dat hoorde ik ook van andere mensen die hem hebben. Iemand zelfs nog weer een euro duurder en allemaal gewoon op de dag zelf in de platenzaken. Jij hebt dan zeker geluk gehad.
Het is dat het Prince betrof en ik hem graag wilde hebben, maar bijna vijftig euro voor een album met niet eens met mooi artwork of inner sleeves. Menig ander artiest met zo'n release zou ik laten hebben liggen voor die prijs.

Gert1980 schreef:

Maar het zijn dus de winkels zelf die lopen te kloten met zulle prijzen, en dat heb ik al vaker gezien. Net zoals dat ze items achterhouden waarvan ze weten dat ze een dag na RSD meer opbrengen en en doodleuk voor over de 100 euro aanbieden...

avatar van Darkzone
Ik zat zaterdag bij Velvet Rotterdam nog even in de bak met "leftovers" te kijken van de eerste drop, en dat waren 'gewoon' de oude prijzen. Maar 28 euro voor de EP Brilliant Adventures van Bowie voor maar 4 net wat afwijkende tracks vindt ik veel en veel te veel, om maar wat te noemen.

De 45 euro van deze Prince is eigenlijk ook wel veel, al heb je nu ook The Hate Experience erbij op kant D (aangezien ik alleen de cd van dit album heb, een leuke aanvulling).

avatar van Cannabooze
Terwijl ik op een bloedhete Pinkpop het leven sta te vieren, krijg ik een appje van mijn platenboer.
Een foto. “Hij ligt voor je klaar.”

En zo kon ik RSD missen met de kennis dat één van mijn favoriete Prince albums op me zou wachten.

Nu, een weekje verder, kan de naald eindelijk in de groef. Of beter: de groove.
En wat klinkt deze release als een klok! Heerlijk.
Tuurlijk, het is best een prijzige plaat (zo betaalde ik ook die 46 pieters). Maar voor mij is het dat wel waard. Zoals gezegd: het is één van mijn favoriete platen van de kleine gigant.

Ja duur geintje...
Maar hij klinkt goed inderdaad!
Die D kant is compleet overbodig...
Beter was er een live concert uit die tijd er aan toegevoegd.
Ik kan me herinneren dat er toen een concert op de radio was wat erg goed was! Met 'Peep the technique'

OOOOO schreef:
Die D kant is compleet overbodig...

Eens, voegt echt niks toe. Doe dan desnoods wat b-kantjes uit die tijd.

aERodynamIC schreef:

Eens, voegt echt niks toe. Doe dan desnoods wat b-kantjes uit die tijd.

precies! of een stuk of 100 outtakes.

OOOOO
Hoewel... veel b kantjes waren er niet...

The Most Beautiful Girl In The World
b/w Beautiful

Dolphin (promo only)
b/w We March

P. Control (promo only)
b/w 319

Endorphinmachine (Japan promo only)
b/w None

Eye Hate U
b/w Eye Hate U

Gold
b/w Rock ‘N’ Roll Is Alive! (And It Lives In Minneapolis)

avatar van Poles Apart
Er zijn de outtakes die op "Crystal Ball" terecht kwamen.

Ik blijf ook Now gruwelijk lekker vinden... zo meteen naar the New Power Generation in Tivoli Vredenburg.