Prince - The Gold Experience (1995)

Soul / Funk
Label: Warner Bros.

1. P Control (5:59)
  2. NPG Operator (0:12)
  3. Endorphinmachine (4:06)
  4. Shhh (7:17)
  5. We March (4:49)
  6. NPG Operator (0:17)
  7. The Most Beautiful Girl in the World (4:25)
  8. Dolphin (4:59)
  9. NPG Operator (0:19)
  10. Now (4:30)
  11. NPG Operator (0:31)
  12. 319 (3:05)
  13. NPG Operator (0:09)
  14. Shy (5:03)
  15. Billy Jack Bitch (5:31)
  16. I Hate U (5:53)
  17. NPG Operator (0:44)
  18. Gold (7:22)
avatar van Poles Apart
lennon schreef:
En dan gaat er toch gebeuren wat veel vinyl liefhebbers al jaren willen. De promo versie (gold vinyl) komt op RSD in juni uit.
24000 stuks...dus voor iedereen die wil wel een exemplaar.

Het issue met TMBGITW is opgelost en ze kunnen los.
SpecialRelease | RECORD STORE DAY - recordstoreday.com

Mooi nieuws! Hopelijk volgt er ook een gewone versie met de originele hoes.

Eindelijk!

avatar van Darkzone
Mijn favoriete album van Prince. Gaat een gewilde release worden. Hopelijk in een mooie gatefold. Benieuwd naar de verkoopprijs (eurootje of 45?).

Darkzone schreef:

Het wordt dus de promo versie... dat is een kartonnen hoes met een sticker erop.
Alleen deze is niet genummerd.

Er worden er 24000 gemaakt en het is rsd only first...dus daarna.zal er nog wel een rits volgen als er nog vraag naar is..
De reguliere hoes zullen ze ook nog wel eens doen.

lennon schreef:

Alleen deze is niet genummerd.

De reguliere hoes zullen ze ook nog wel eens doen.

Het gaat om de muziek toch? Zo'n promo hoes heeft ook wel wat, toch?

Darkzone schreef:

Het gaat om de muziek toch? Zo'n promo hoes heeft ook wel wat, toch?

Uiteraard gaat t om de muziek. Maar juist bij vinyl zijn de hoezen ook leuk. En die van TGE is prachtig met die foto. Gelukkig heb ik die ook,maar kan me voorstellen dat veel mensen die liever hadden gehad.

lennon schreef:

Ja, de oorspronkelijke hoes is ook prachtig, zeker als je de 2lp een gatefold is...

Benieuwd naar de verkoopprijs straks.

Darkzone schreef:

Benieuwd naar de verkoopprijs straks.

Het origneel is geen gatefold.. denk dat de herdruk dat ook niet zal zijn.

avatar van catdog
The Most Beautiful Girl in the World kan éindelijk de playlistjes in.

catdog schreef:
The Most Beautiful Girl in the World kan éindelijk de playlistjes in.

Hoeft voor mij niet hoor

Over de hoes: van mij hoeft zo'n kopie van de promo niet. Beetje flauwekul. Doe het gewone artwork als je het opnieuw uitbrengt.

En dan de vraag of je er ook daadwerkelijk eentje bemachtigt. Is met RSD soms best nog een ding. Toch wel spannend.

De prijs? Ik begreep rond de veertig euro.

OOOOO
Peroonlijk vind ik de Promo beter 'artwork' hebben! Dus ik vind het een goeie zet! Ik vind de meeste Prince hoezen overigens niet het bekijken waard... Er zijn een paar uitzonderingen natuurlijk.

avatar van Gert1980
Toch wel één van de titels waar ik het meest blij van werd op de RSD lijst.

Al hoop ik dat het geen herhaling wordt van The Truth. Die was op veel plekken al vroeg uitverkocht, terwijl marktplaats nog steeds vol staat met verkopers die meerdere exemplaren aanbieden. Erg frustrerend voor de fans.

avatar van Minneapolis
OOOOO schreef:

Dat is alleen het logo en geen foto?

avatar van Minneapolis

Ik wil de sfeer niet verpesten, maar ik vind er maar weinig aan die hoes.

avatar van Gert1980
Ik verpest mee, de reguliere hoes is stukken beter dan dat promo artwork.
Maar dat maakt mijn enthousiasme over deze RSD release er niet minder om.

Darkzone schreef:

Precies goed gegokt die prijs, althans bij Velvet Rotterdam.

avatar van gaucho
Niet normaal, toch? Of vinden we dat inmiddels wel een acceptabel prijspeil?

avatar van vielip
Schandalig duur naar mijn mening. Past wel helemaal in de vinyl uitmelkerij die al een tijdje gaande is. Maar goed, daarover zijn al genoeg discussies en topics gehouden

avatar van lennon
Vergeet niet dat de prijzen voor de grondstoffen momenteel ook de pan uit rijzen en de marges voor de winkels ook laag zijn... ja het is hoog... maar je doet er weinig aan.

avatar van vielip
Dar vergeet ik ook niet Maar aan het eind van de rit blijft het gewoon (te) duur. Het enige dat je er als (niet) koper aan kunt doen is laten liggen. Maar ja...

vielip schreef:

Het is veel geld...maar ook deze kan je relativeren.... het origineel is echt minimaal 10 keer duurder

avatar van vinylbeleving
Ik lees op internet dat het vinyl in juni uitkomt, maar als dit een record store day release is, hoe zit dat dan. Record Store Day is toch eind april?

vinylbeleving schreef:

Klopt, het is op 23 april, maar sommige releases worden op 18 juni uitgegeven.

'That will serve as a street date safety net, for titles that are part of the Record Store Day celebration, but for any number of reasons beyond controlling, can’t make it into stores on April 23.'

En nu maar hopen dat je een exemplaar kunt bemachtigen (of je platendealer), want die zekerheid heb je niet (of voor wederom heel veel extra geld via de bekende kanalen).

aERodynamIC schreef:

Klopt, het is op 23 april, maar sommige releases worden op 18 juni uitgegeven.

Dat wordt dan inderdaad hopen op een bemachtiging. Aan de andere kant denk ik wel dat er vroeg of laat ook een gewone release komt. Dat zie je nu met veel grote namen, als er maar lang genoeg vraag naar is, dan komt er altijd wel een herpersing. Zo is nu ook eindelijk de herpersing van George Michael's Older aangekondigd. Een album waar ik lang naar zocht om die voor een schappelijke prijs op vinyl aan te schaffen. De originele druk gaat voor honderden euro's over de toonbank, zoiets zal met The Gold Experience ook wel aan de hand zijn. Idioot als je 't mij vraagt, maargoed je hebt van die gekken die er voor lappen.

aERodynamIC schreef:

Klopt, het is op 23 april, maar sommige releases worden op 18 juni uitgegeven.

Gelukt, besteld. Komt volgende week binnen!

vinylbeleving schreef:

Gelukt, besteld. Komt volgende week binnen!

Lucky you, dat je gegarandeerd bent van een exemplaar.

avatar van Poles Apart
Hoop nog altijd op een reissue met het originele artwork in de nabije (?) toekomst - kon vandaag een exemplaar van de RSD uitgave bestellen, maar heb hem laten lopen.

avatar van jokerman
Hebbes! Leuke RSD uitgave en prima geprijsd. Doet me direct terugdenken aan het concert in de Brabanthallen Den Bosch destijds. Het album was nog niet uit maar stond wel centraal. Niemand kende het maar het was fantastisch! Mooie herinneringen dus daarom mijn stem verhoogt naar 5 sterren

jokerman schreef:

Zeker een leuke uitgave, mooi hebbeding en eindelijk dit album op vinyl. Maar prima geprijsd? Voor bijna €50,- verwacht ik eigenlijk meer van een uitgave, maar goed meningen verschillen.

Ik ben blij met deze release, al ben ik ervan overtuigd dat er binnen twee jaar een reguliere vinyl van dit album uitkomt.
Enfin, in tegenstelling tot sommigen, waaronder goede vriend aERodynamIC () vind ik The Most Beautiful Girl in the World wel heel mooi. Andere favorieten van mij zijn P Control, Hate U, Dolphin, Gold, Shhh en We March.
Al vind ik eerlijk gezegd geen één nummer op dit album slecht, luister hem altijd in zijn geheel.
Ja, mooi cadeautje deze RSD release! Hoop dat iedereen die een exemplaar wilde scoren hem heeft kunnen bemachtigen.