Electric Light Orchestra - A New World Record (1976)

Label: United Artists

1. Tightrope (5:06)
  2. Telephone Line (4:40)
  3. Rockaria! (3:12)
  4. Mission (A World Record) (4:25)
  5. So Fine (3:55)
  6. Livin' Thing (3:32)
  7. Above the Clouds (2:17)
  8. Do Ya (3:45)
  9. Shangri-La (5:35)
  10. Telephone Line [Alternate Vocal] * (4:39)
  11. Surrender * (2:34)
  12. Tightrope [Instrumental Early Rough Mix] * (4:52)
  13. Above the Clouds [Instrumental Rough Mix] * (1:12)
  14. So Fine [Instrumental Early Rough Mix] * (4:13)
  15. Telephone Line [Instrumental] * (4:51)
avatar van vanwijk
Mijn eerste ELO plaat (eigenlijk cassettebandje, gekocht bij de lokale platenboer van den Broek), aangetrokken door het prachtige Livin’ Thing. Ook vond ik de hoes intrigerend, , had als 15 jarige iets mysterieus..en toen ik het openingsnummer hoorde was ik verkocht.
Samen met Eldorado, Face The Music (Fire On High!) en Out Of The Blue heeft ELO in onmiskenbaar invloed gehad op mijn muzikale ontwikkeling.
Het leuke is, ik draai het nog wel eens, zoals nu .
Dat ik er, nu als 59 jarige anders naar kijk doet niets af aan het feit dat het geweldige platen zijn, ze brengen met terug naar de jaren ‘70, mijn teenage years. Hoe mooi kan muziek zijn!

avatar van Dibbel
Iedereen had die plaat toen ook he.
Stond toch wel op dezelfde hoogte als Hotel California en Rumours.
Heel veel gedraaid met het vriendenclubje.

Afgelopen week deze puntgave LP nog eens 2 keer gedraaid, maar de muziek heeft wat mij betreft nog niets aan kracht ingeboet.
Alles herken je meteen weer en het zit gewoon muzikaal heel goed in elkaar. Genoten weer.
Livin' Thing en Tightrope blijven mijn favorieten.

Dibbel schreef:
Iedereen had die plaat toen ook he.
Stond toch wel op dezelfde hoogte als Hotel California en Rumours.
Heel veel gedraaid met het vriendenclubje.

Livin' Thing en Tightrope blijven mijn favorieten.

Mmm, moet ik toch misschien eens checken. De laatste ELO die ik kocht was Eldorado. Ik draai die eigenlijk niet zoveel. Voor mij is Out of the blue nog altijd hun beste. Maar aangezien deze net voor Out of the blue werd gemaakt, is het toch misschien meer mijn ding. Uiteraard ken ik Livin' Thing .

Dit is m.i. hun beste album. Out of the Blue vind ik helaas teveel versingeld. Ook Face the Music is een sterk album. Later is het per album veel minder geworden.