New Order - Get Ready (2001)

Rock / Dance
Label: Reprise

1. Crystal (6:51)

met Dawn Zee

2. 60 Miles an Hour (4:34)
  3. Turn My Way (5:05)

met Billy Corgan

4. Vicious Streak (5:40)
  5. Primitive Notion (5:43)
  6. Slow Jam (4:53)
  7. Rock the Shack (4:12)

met Bobby Gillespie

8. Someone Like You (5:42)
  9. Close Range (4:13)
  10. Run Wild (3:57)
  11. Behind Closed Doors * (5:27)
avatar van Snowblood
Chrystal is een waanzinnig mooi nummer, maar ook de rest doet niet veel onder. De hele flow en sound van dit album is geweldig.

Someone like you vind ik ook schitterend.

avatar van Hendrix4live
Ik vind dit het beste New Order album. Het is ook wat meer rock dan rock-dans-muziek.

avatar van joko16
superplaat!

zalwelnikszijn!
Nadeel voor mij bij dit album: omdat de eerste drie nummers zo fijn zijn doen ze wat erna komt ietwat verbleken.

avatar van sjoerd148
Sterk album waarin de gitaren wat prominenter aanwezig zijn, echter de dance invloeden blijven op de achtergrond aanwezig. Bobby Gillespie levert een bijdrage aan Rock The Shack,

Sterke tracks voor mij: Crystal, 60 Miles An Hour (de singles), Close Range.

avatar van james_cameron
Eén van de beter albums van de band, wat mij betreft, met te gekke tracks als Primitive Notion en Someone Like You. Niet alles is even sterk en er is sprake van een paar zeiknummers, zoals het saaie Vicious Streak en het nietszeggende afsluitende Run Wild, maar de meeste songs zijn prima.

avatar van adri1982
Begin Augustus (2019) kocht ik dit album op cd bij een platenmarkt. Het bleek een hele goede gok te zijn geweest. Nadat ik dit album voor het eerst draaide, keert het ook regelmatig terug in mijn cd-speler.

Crystal was het enige nummer dat ik bij aankoop kende, en is een fantastisch mooi nummer over de relatie tussen mannelijke en vrouwelijke geliefdes. Ook de rest is erg goed. Zo zou het dance-achtige Someone Like You van New Order (dat het soortgelijke onderwerp als Crystal heeft) boven het gelijk-titelnamig nummer van Adele (totaal ander nummer) moeten staan in de Top-2000. Ook de samenwerking met Billy Corgan van The Smashing Pumpkins Turn My Way is erg mooi, evenals Vicious Streak dat gaat over de wil om te vechten voor een liefde.

Arbeidsdeskundige
Dit is een ijzersterk album met Crystal en Turn My Way als hoogtepunten.

avatar van HansVon
Sterk album!
Na de eerste 4 sterke nummers dacht ik dat we het beste gehad hadden, maar de tijd rijpte gelukkig vele andere zwakker geachte nummers !

avatar van RogerV
Ook nooit de moeite genomen deze te beluisteren. Onbegrijpelijk eigenlijk, want Crystal is een machtig mooi nummer, persoonlijk heb ik hem zelfs boven Blue Monday staan.

Voor New Order is het een opvallende ruk richting rock. Maar die heerlijke gitaarsound van Crystal wordt op andere nummers voortgezet. Bijna allemaal sterk. Alleen Turn My Way vind ik niks. Maar Crystal blijft het beste nummer van deze cd.

avatar van Poles Apart
"Crystal" doet mij altijd erg aan Primal Scream denken. En toevallig doet Dhr Gillespie dan ook nog mee op "Rock the Shack".

avatar van Poles Apart
En dan zijn er nog een aantal sterke B-kantjes die dit album zeker hadden versterkt: "Behind Closed Doors", "Sabotage" en "Player in the League".