Beyoncé - B'Day (2006)

9. Irreplaceable (3:47)
  10. Resentment (4:40)
  11. Check on It (3:31)

met Bun B en Slim Thug

12. Encore for the Fans (0:39)
  13. Listen (3:37)
  14. Get Me Bodied [Remix] (6:00)
  15. Creole * (3:53)
  16. Lost Yo' Mind * (3:47)
  17. Back Up * (3:26)
  18. World Wide Woman (WWW) * (3:51)
  19. Beautiful Liar * (3:18)

met Shakira

20. Flaws and All * (4:10)
  21. Still in Love (Kissing You) * (4:35)
  22. Hollywood * (4:20)

23. Amor Gitano * (3:47)

met Alejandro Fernandez

24. Oye (Listen in Spanish) * (3:40)
  25. Imprescindible (Irreplaceable in Spanish) * (3:47)
  26. Bello Embustero * (3:20)
  27. Beautiful Liar [Remix] * (3:01)
  28. Beautiful Liar [Spanglish Version] * (3:21)

met Shakira

29. Imprescindible [Nortena Remix] * (3:50)
avatar van musicman13
joehoe in de top 250!! nieuw album komt lekker snel!!!

avatar van Khalid..
Beide nummers zijn gelekt, en ze zijn kapot mooi....

avatar van Ericos
De nieuwe nummers zijn echt pareltjes!
De ballad 'If I Were A Boy' vind ik zeker het mooiste nummer van Beyonce na 'Listen'. Prachtig en vol emotie.

Het uptempo 'Single Ladies (Put A Ring On It)' is echt een Beyonce nummer. Een beetje PART 2 van 'Get Me Bodied'. Heerlijk dansnummer.

Ben zoooo benieuwd naar het nieuwe album. Hij gaat 'I Am..' heten.

avatar van Khalid..
Videoclip: Beyonce - If I Were A Boy

Tracklist van de nieuwe dubbel-cd is officieel bekend gemaakt door vader Knowles
De eerste cd bevat vooral ballads en de tweede cd heeft een hoog uptempo-gehalte.

haveman
Ik ben de hele top 250 aan het luisteren en ben inmiddels in de onderste regionen beland. Dat is bij dit album goed te horen. Ik verbaas me zelfs dat dit gedrocht überhaupt in de top 250 staat. Hoewel RNB niet mijn favoriete genre is, zijn er toch veel betere albums te vinden. Zowel inhoudelijk als muzikaal erg slecht.

madonnagirl3
Zeer goede cd van The Queen of R&B. Dat kan je wel zeggen, ik vind Beyoncé echt een geweldige artieste. Deze cd is erg goed, en heeft eigenlijk alleen maar goede uptempo nummers..

Een 4,0

haveman schreef:

heb het gevoel dat jij de nummers maar half heb beluisterd!

haveman
Een argumentatie zou wel fijn zijn dan(Ik ben namelijk heel benieuwd hoe je die conclusie uit mijn bericht heb kunnen halen en hoe je die gaat verwoorden).

avatar van musicman13
nou ieder nummer is heel verschillend en ze maakt niet heel veel gebruik van techno beats! De nummers zijn uniek, er is geen andere R&B artiest die zulke uptempo nummers heeft gemaakt. En om het nou een gedrocht te noemen vind ik persoonlijk wat slecht.
Maar de reden waarom ik denk wat ik zei is omdat je zelf ook weinig arumenten geeft!

haveman
Inhoudelijk(lees teksten) slecht en muzikaal(lees muzikanten die een instrument bespelen) slecht lijken mij toch zeer duidelijke argumentatie.

En om dit nou orgineel te noemen......

avatar van musicman13
ok je vind het niks! Maar inhoudelijk is het gewoon heel anders dan andere zangeressen doen! Dit is typisch zo'n ondergewaardeerd R&B klassiekertje! En R&B is duidelijk niet jou genre dus heel veel verstand heb je er dus niet van.

haveman
Ik schreef dat het niet mijn favoriete genre is, maar ik ken wel veel RNB. Zo is er geen enkele artiest waar jij op hebt gestemd die ik niet ken.

Dit album is zeker niet ondergewaardeerd. Er zijn volgens mij een paar miljoen exemplaren van verkocht.

Een album dat in 2006 is uitgebracht nu al een klassieker noemen? Denk je echt dat dit over 20 jaar nog als een heel bijzonder album wordt gezien?

Wat ik wel goed vind in dit genre (en muziek die grenst aan het genre):

Macy Gray - On how life is
Sade - Best of
Brandy - Never say never
Keith Sweat - Keith Sweat
Terence Trend d'Arby - Introducing the hardline
Lauryn Hill - Miseducation

Marvin Gaye, Ray Charles, Curtis Mayfield, James Brown (dit zijn gouwe ouwe waarin RNB, soul en funk invloeden zitten).

Van John Legend en Kanye West vind ik op elk album een aantal goede nummers staan. Daarnaast heb ik ook veel hiphop. Misschien is mijn smaak op dit gebied wat duidelijker en misschien zit er wat voor je tussen.

Ik vind Beyoncé wel een goede performer en een lekker ding, maar dit album kan ik niet waarderen.

avatar van musicman13
ok dan kan ik niks anders doen dan dat te respecteren

Overdreven gequote gecorrigeerd (het is niet nodig om steeds maar weer je bovenbuurman te quoten, komt de leesbaarheid niet ten goede) en een recensie in smilies weggehaald.

Edit: Kinderachtige reactie verwijderd.

Edit L_T_B: Grove reactie verwijderd.

Edit herman: Domme reactie verwijderd.

avatar van pureshores
denk dat Beyonce allang niet meer als "RNB" beschouwd moet worden, ze is gewoon POP net zoals Rihanna en Lady Gaga-met het verschil dat beyonce een performance heeft als een huis.

Toch hoorde ik haar liever als leadzangeres van Destiny's Child dan als solo act-DC had zulke sterke singles, als je dan B-day hoort komt dat echt niet in de buurt

Op zich wel een oké album. Ze heeft zeker een hele mooie stem maar ik vind dat de liedjes toch wel wat te wensen over laten. De drie openingsnummers doen me weinig. Upgrade U klinkt wel verslavend en het beste nummer is toch Ring The Alarm samen met Irreplaceable. Green Light is ook wel een paar keer aan te horen, maar over het algemeen heb ik moeite om deze plaat echt geweldig te noemen, want dat vind ik 'm niet. Alhoewel Beyoncé zeker wel een goede stem heeft, een flinke performance geeft en de videoclips leuk zijn, vind ik het moeilijk om een heel album uit te zitten.

Dat gekloot met die bonusnummers geeft dan maar weer aan hoe commercieel en uitmelkend Beyoncé is (gemaakt door haar platenmaatschappij). Jammer, want talent is er in overvloed.

avatar van vantagepoint
Ze zingt aardig, de beats zitten regelmatig ook wel goed. Er zitten een aantal uitschieters bij. En qua stem is ze toch wel top.

avatar van Luckyluck93
Een supergoed album! Dit was het eerste Beyoncé-album dat ik kocht en het is nog steeds de moeite waard.
Beyoncé's stem is op dit album in topvorm en er worden veel echte instrumenten op gebruikt (denk aan Deja vu, Suga mama en Beautiful liar)

Bijna alle nummers van dit album vind ik goed, maar de uitschieters vind ik:

- Deja vu: de beat van dit nummer is echt heel goed
- Suga mama: gewoon een lekker nummer
- Upgrade u: Jay-Z's rap vult Beyoncé's zang hier heel goed aan, maar de beat is best kaal

De minder goede nummers vind ik:

- Ring the alarm: Beyoncé schreeuwt hier als een gek boven een sirene uit
- Kitty kat: een vervelend nummer en heel sloom

Al met al: 4,0

avatar van pureshores
oei-de nieuwe single is niet veel soeps-Girls-
weliswaar geen Guetta maar vermoeiende Bday achtige blikbeats