The Killers - Sam's Town (2006)

Label: Island

1. Sam's Town (4:03)
  2. Enterlude (0:49)
  3. When You Were Young (3:40)
  4. Bling (Confession of a King) (4:08)
  5. For Reasons Unknown (3:32)
  6. Read My Mind (4:06)
  7. Uncle Jonny (4:25)
  8. Bones (3:47)
  9. My List (4:08)
  10. This River Is Wild (4:38)
  11. Why Do I Keep Counting? (4:24)
  12. Exitlude (2:31)
  13. Where the White Boys Dance * (3:28)
  14. All the Pretty Faces * (4:45)
  15. Daddy's Eyes * (4:13)
JoBBuS schreef:
Ik vind dat een album waar ik hoe langer hoe meer naar ga luisteren geen commercieel album is. Sam's Town is hun beste album, naar mijn mening dan, en ik waardeer het meer en meer.

Onzin natuurlijk, een band kan een album met nog zoveel dollartekens in de ogen gemaakt hebben, dan nog kan hij gewoon goed zijn en beter wordt per luisterbeurt.

avatar van musicman13
Ik word af en toe gek van die commerciele haat! Het kan toch goede muziek zijn. Anders scoren ze geen hit! Ik heb verstand van dit genre en The Killers is zo wat de enige band waar ik naar luister. Maar persoonlijk vind ik dit gewoon een heerlijk rockalbum met Bones als hoogtepunt!

avatar van midnight boom
echt een slechte cd op een paar liedjes na dan.

avatar van Marty McFly
midnight boom schreef:
echt een slechte cd op een paar liedjes na dan.

Meesterlijke recensie...

avatar van YoG
YoG
Ik zou ook graag willen lezen waarom dit zo'n slecht album is... Zo'n oordeel van een regel wekt alleen maar irritatie

avatar van musicman13
Ja precies. Want ik voel me zo geweldig als ik dit album luister! ondanks de wat depressieve teksten soms Vind gewoon de muziek heerlijk!

Slowchat verwijderd. Het zou inderdaad wel fijn zijn als mensen eens wat meer typte. Met discussies als "ik niet", "ik wel", etc. schieten we niet veel op. Maar goed, elk album krijgt de discussie die het toekomt, blijkbaar hebben de meeste Killers-fans niet zoveel te melden.

joeri592
we hadden anders wel een discussie hoor toen ik ik niet schreef, en 4 berichten hierboven schrijft iemand ook maar 2 woorden en waarom word dat niet verwijderd dan??

avatar van RensZ
4.5!

Beste album van The Killers wat mij betreft, beste nummers zoals For Reasons Unknown & Read My Mind, héérlijk!

avatar van Eliaass
Uncle Johhny is heerlijk!

En 't is nog waargebeurd ook.

avatar van kazzie
Kende The killers niet voor Day & Age. Ik vond dat daar niet veel leuks op stond, maar toen ik de eerste 2 albums ging downloaden werd ik daar een stuk vrolijker van!
Beide albums Sam's Town & Hot Fuss, zijn 2 geweldige albums...
Ik luister ze nou erg regelmatig!
Ik hoop dat een volgende CD weer gelijk komt te staan aan deze 2 albums... Helaas staan ze niet op Pinkpop maandag, als ik er ben! Ach, kan niet alles hebben...

avatar van LucM
Vanwege de populariteit van the Killers heb ik de moeite gedaan op een album van hen meermaals aandachtig te beluisteren.
Vrij gemakkelijk in het oor liggende rock (daar heb ik niets op tegen) dat bij momenten overgeproduceerd is (daar heb ik wel bezwaar tegen) met een aantal behoorlijke tracks zoals "Sam's Town", "When You Were Young" en "This River Is Wild" maar ook enkele zwakke broertjes op melodisch vlak zoals "For Reasons Unknown", "Uncle Johnny" en "My List".
Het grote minpunt bij the Killers vind ik de stem die niet krachtig en toonvast genoeg is, waardoor ik niet meer dan 2* kan toekennen. Gewogen en te licht bevonden, luidt mijn verdict.

LucM schreef:

Niet krachtige stem?!! WAT!! Ik respecteer je mening hoor, maar Brandon's stem is fenomenaal, op nummers als River is wild, bones & For Reasons....

avatar van Paranoid Android
Dat hij niet erg toonvast is kan ik wel mee inkomen....

avatar van JoBBuS
Dn!S schreef:

*steun*... wil best ff opmerken dat ik in de vooronderstelling ben dat als een band een cd maakt met dollartekens, deze cd qua sound makkelijker in het gehoor moet liggen. Dus dan ben je gegrepen na 1 luisterbeurt. Natuurlijk kan het zo zijn, zoals je zegt, dat een commercieel bedoelde plaat je na meerdere luisterbeurten grijpt. Het valt me echter op dat erg veel mensen opmerken dat ze de cd steeds beter vinden worden naarmate ze m vaker luisteren. Bij een puur commercieel succes verwacht ik meer niemanddalletjes die na 1,2,3 luisterbeurten alles al hebben blootgegeven qua inhoud en sound, bij de meeste nummers van Sam's Town ontdek ik vaak toch nog iets nieuws wat het interessant houdt en wat het voor mij een goed album maakt (wat het voor mij dus geen commerciele plaat maakt).

Dus ik geef je gelijk wat betreft je opmerking nav mijn post, maar ik neem aan dat je op zich best begrijpt wat ik bedoel en dan zo'n betweterige post neerzetten... nah ja het is je goed recht zullen we maar zeggen.

JoBBuS schreef:

Het gaat er om dat het woord commercieel hier niets mee te maken heeft. Dit is gewoon een commerciële plaat. En daar is helemaal niets mis mee toch? Als je een groot publiek wil bereiken zul je, je toch moeten laten horen. Jij doet het laten lijken alsof commercieel gelijk staat aan simpel en kort houdbaar. Terwijl er meer dan genoeg voorbeelden zijn van acts die het tegendeel bewijzen.

avatar van JoBBuS
Dn!S schreef:

Laatste wat ik er over zeg: je wilt toch niet zeggen dat als iemand zegt "wat een commerciele plaat" dat daar over het algemeen een positieve connotatie aan verbonden is? Het tegenovergestelde eerder dunkt me... ik denk dat de meeste het met me eens zijn dat als je de term commercieel gebruikt er vaak iets als goedkoop mee bedoeld wordt en dat vind ik deze plaat niet en dat is alles wat ik wil zeggen.

avatar van musicman13
ik vind dat deze plaat alles behalve commercieel is! ok underground is het ook niet! maar top 40 materiaal is er ook niet echt! Ik vind het duistere en de teksten juist heel goed aan dit album! dit is een album dat het goed live zal doen, maar het is geen commerciele plaat dat zeker niet!

JoBBuS schreef:

Goed, maar dan moet je vooral proberen die negatieve gevoelens bij het woord commercieel weg te denken aangezien er heel veel goede commerciële en heel veel slechte niet commerciële muziek. Deze begrippen hebben in feite niets meer elkaar te maken.

musicman13 schreef:

When You Were Young en Bones waren behoorlijke hits in Amerika en vooral Groot-Brittannië. Read My Mind werd op een gegeven moment zelfs op TMF regelmatig uitgezonden. Dus de top 40 vriendelijkheid is wel bewezen. Ik vind dezelfde dingen als jij goed aan dit album trouwens. En nogmaals, commercialiteit wordt bepaald door de promotiecampagnes, videoclips voor muziekzenders, interviews en optredens bij talk shows e.d. bepaald. Of wanneer bands hun nieuwe singles koppelen aan een nieuw product (bijv. voor Ipod reclames). Wat dat betreft hebben is Sam's Town gewoon een commercieel album. Dat is ook meteen het laatste wat ik hier nog over kwijt wilde.

Dn!S schreef:

ok ik geef je gelijk, heb deze cd pas dit jaar ontdekt en had vroeger zelfs een hekel aan ze. Dus ik skipte ze altijd...vooral bones! En dat is nu een van me favoriete!

LucM schreef:

Nou LucM, ook dit vind ik niet echt een sterke recensie. Normaal kom je sterker uit de hoek. Vanwege zijn stem kom je op 2*: gewogen en te licht bevonden. Ik vind dat te simpel geredeneerd en zo wel heel makkelijk een 4 op het rapport.

avatar van LucM
Alles lezen, west. Ik heb niet alleen bezwaar tegen de zang, maar dit album is mij ook te wisselvallig (de helft van de nummers vind ik redelijk tot goed, de rest zwak) en de overproductie steekt mij ook tegen. Het is de combinatie van die minpunten maar vooral de zang waardoor ik een onvoldoende moet toekennen.
Ik heb dit album meermaals aandachtig beluisterd en bij momenten zit de zanger een halve noot ernaast. Hij probeert dat te corrigeren door zijn stem te vibreren maar dat irriteert op den duur. Bovendien weet hij nauwelijks de muziek te overstijgen wanneer de begeleiding zwaarder wordt.

avatar van musicman13
Nou, dat klopt dus echt niet!

LucM schreef:

Dat alles had ik gelezen. Over de zang ben ik het niet me je eens, dat klopt volgens mij niet. Het verbaast mij daarnaast dat je de helft van de songs redelijk tot goed en de rest zwak vindt: zo'n groot verschil zit er nu niet bepaald tussen de nummers.
Maar goed, we zijn het duidelijk niet eens hier.

avatar van starsailor
west schreef:

Mij verbaast het niet zo, eerlijk gezegd. Ik vind When You Were Young en Sam's Town ook ver boven de rest van de veelal middelmatige songs uitsteken.

musicman13 schreef:

Hoe kan het dat je zoveel verstand hebt van dit genre als je alleen naar the killers luistert?

ZEIT schreef:

Volgens mij is hij gewoon een woord vergeten want in de huidige conditie staat de daaropvolgende zin volledig haaks op de vorige

joeri592
ah joh, hij kraamt wel vaker onzin uit...

avatar van musicman13
Ja ik bedoelde weinig verstand....