Beyoncé - Lemonade (2016)

R&B / Pop
Label: Parkwood

1. Pray You Catch Me (3:16)
  2. Hold Up (3:41)
  3. Don't Hurt Yourself (3:54)

met Jack White

11. All Night (5:22)
  12. Formation (3:26)
avatar van andnino
Franck Maudit schreef:

Vanuit een ivoren toren de wereld aanschouwen is nochtans bittere ernst hoor!

Ik heb filosofie gestudeerd, dus ik weet er alles van!

meneer schreef:
Hij is oud, maar blijft leuk:

Nummer 1 vs Nummer 1: het v...

Dit vind ik dus helemaal niet grappig. Selectief citeren en op basis daarvan argumenteren, erg flauw. Alsof je Queen compleet moet afschrijven wegens het debiele refrein van 'We Will Rock You'.

avatar van davevr
Bof, ik wil Queen wel afschrijven op hun volledige oeuvre....

Eensch, davevr.

andnino schreef:

Ik heb filosofie gestudeerd, dus ik weet er alles van!

Als je écht filosoof bent, besef je de relativiteit van deze uitspraak. Als niet-filosoof weet er daar wel wat van

avatar van meneer
Ha, natuurlijk is DIT een cynische vergelijking maar er zit wel een kern van waarheid in (en vergeet niet dat We Will Rock You - wederom door 1 persoon - is geschreven door Brian May en na bijna 29 jaar nog steeds in stadions en in menig ander nummer knalt). Ik ben zeer benieuwd of het gehele oeuvre van Beyoncé over 30 jaar nog steeds zo'n impact heeft als alleen zomaar een paar nummers van Queen. Denk het niet.

Maar als artieste vind ik Beyoncé het behoorlijk goed doen m.b.t. het instuderen van leuke danspasjes en shows. Maar ze zou nog veel, heel veel kunnen leren van de allerbeste Diva Mercury himself wat betreft uitstraling, charisma, vakmanschap, stembeheersing en uiteindelijk ook schrijfambacht m.b.t. muziek en tekst.

Mocht de man/band wat mindere nummers hebben gemaakt dan kunnen ze er natuurlijk nog altijd op staan dat ze deze nummers zelf en op eigen naam geschreven hebben.

Maar goed, natuurlijk alle respect voor een album wat uitgekozen is in Murica als Beste Album ! Ook daar schijnt stemmen op een album (of iemand) iets te zijn wat meerdere verschillende emoties (lees verwarrend) opwekt..

avatar van andnino
Hmm... die argumentatie kan ik toch niet helemaal volgen. De leuzen "alle Duitsers zijn homo's", "Daar moet een piemel in", enz. worden ook al decennia door stadions geschreeuwd. Daar lijkt me artistieke/creatieve waarde niet echt van af te leiden.

avatar van LucM
Haar eerste 4 albums deden mij weinig maar haar vorige vind ik wel sterk en Lemonade vind ik nog beter. Haar meest persoonlijke album door de openharige teksten en ook avontuurlijker en meer gevarieerd. Het is natuurlijk vooral R&B en pop maar het is niet zo gelikt als haar eerste albums en zeikballads als bv. If I Were a Boy heeft ze gelukkig achterwege gelaten. Wat je wel krijgt: 12 behoorlijke tot sterke songs (Daddy Lessons, Sandcastles en Freedom heb ik aangevinkt) met meer soul en minder plastic dan vroeger (wat ik in een eerder bericht zei). Hierdoor scoort ze wel geen hits meer maar wij weten allemaal dat hits en kwaliteit de laatste jaren niets meer met elkaar te maken hebben. Beyoncé heeft wat mij betreft een prima album uitgebracht. Niet de beste van 2016 (wat Rolling Stone ervan vindt), zeker 10-15 albums vind ik nog sterker maar het zal wellicht in mijn album top-30 van 2016 voorkomen. Moge Beyonce op deze weg verder gaan!

andnino schreef:

Phielhoosoven komen blijkbaar in een ander stadion dan gewone mjumensen. Beide leuzen heb ik nimmer in een stadion ten gehoor horen brengen - wel, "hondenlul, matennaaier, thuisfluiter". Maar goed, mijn semantische spectrum is wellicht van een andere orde. Moest ik at gunpoint kiezen tussen Queen en Beyonce was mijn keuze evident, maar dat betekent niet dat ik dit album - op zich goed - goed genoeg vind voor een top10/20/30.

bennerd
Mjuman schreef:
Moest ik at gunpoint kiezen tussen Queen en Beyonce was mijn keuze evident

Sowieso Beyonce.

En dit:
andnino schreef:

Is de quote van het jaar

avatar van Raul
Luister dit album de laatste tijd weer regelmatig, blijft toch een sterk plaatje van Miss Bey

Voor zo veel waardering te krijgen tegenwoordig, scoort die wel weinig hits. Enkel Freedom werd een b bescheiden hit in de ultratop in Vlaanderen. Ik heb het eens nagekeken.

avatar van Arrie
gerre schreef:

Critical acclaim en hitsucces zijn wel vaker aspecten die niet hand in hand gaan. Dat lijkt me niet erg verbazingwekkend, op MuMe luisteren we massaal naar muziek die veel waardering krijgt maar nul hitsucces heeft. Het feit dat ze haar muziek niet op Spotify zet, helpt ook niet mee.

Kan me niet van de indruk ontdoen dat vooral de marketingcampagne rond Beyoncé gigantisch is. Vroeger was zij een popster zoal Rihanna, Katy Perry, Britney Spears enz.. En sinds 2013 wordt die opeens serieus genomen. Beetje raar Met de traditonele popsterren gaat het toch niet zo goed anno 2016. Rihanna is over haar top en Lady Gaga was een complete flop? Als je vergelijkt met de aandacht voor haar 5 jaar terug, videoclips incluis.

Alleen "Drunk In Love" vond ik wel een knaller. Mij ligt ze echt niet, liever de zus

gerre schreef:

Marketingcampagne gigantisch? Beyonce doet al jaren (behalve optreden) bijna niks aan promotie. Nieuwe muziek staat niet op Spotify, clips niet op Youtube, je zou eerder denken dat ze geen popsucces meer verlangt.

avatar van E-Clect-Eddy
Dat Beyonce niet op Spotify of Youtube te vinden is, is jammer maar lijkt me eerder een marketing ding voor haar belang in Tidal / dan dat ze geen succes meer verlangt. Financieel komt ze er misschien ook beter van af. Elk product dat beperkt voorradig is daarvan stijgt de waard/prijs.

avatar van Finidi
E-Clect-Eddy schreef:
Elk product dat beperkt voorradig is daarvan stijgt de waard/prijs.

Niet helemaal waar natuurlijk, als er geen vraag is naar een schaars product stijgt de waarde/prijs nog steeds niet als het aanbod krimpt. Je zou misschien kunnen beargumenteren dat het feit dat Beyoncé ontbreekt op Youtube of Spotify de vraag verkleint (door minder bekendheid), maar dat lijkt me in het geval van Beyoncé natuurlijk niet erg waarschijnlijk.

beaster1256
Ik ben een rocker van 60 jaar , mijn dochter van 30 is zot van Bey , al vanaf Destiny 's Child , ik vond er niet veel aan , muziek voor tienerpubertjes .....nu bekijk ik het anders , ik vind Bey ok , cool en wat een stem , deze vind ik haar beste , ze krijgt mijn respect .....Tanx Jessie ......en ik weet wat goeie muziek is ik was al fan van The Beatles en The Stones van in 1966 , ik was toen amper 10 jaar , nu ken ik in die afgelopen 50 jaar rond de 15.000 lp's ......en lensen Get to the Point sometimes , wat lees ik hier de laatste gezaag , gemekker en palaber , ellenlange twisten over hoezen , productie's en commentaar die soms niks te maken heeft met muziek dus aub laat het geblaat achterwege en tetter over de muziek instead .....see ya later ....??????☕️?

jakkepoes
Meest overschatte artiest. Probeer er objectief naar te luisteren maar is gewoon niet mijn ding.

avatar van swoon
Nu ook op Spotify en Apple Music

avatar van goldendream
Daarnet las ik een artikel over complottheorieën en de Illuminatie. Beyoncé werd er vermeld als hoogstaand lid, samen met gelijkaardige artiesten. Het ging ook over geheime boodschappen in teksten, symboliek in clips en dergelijke. Tja. Marketingstunt van artiesten om aandacht te krijgen zeker?

avatar van Film Pegasus
Een mooi popalbum met interessante gasten. De sound is niet slecht, je merkt wel dat Beyoncé volwassen geworden is. Dit is meer dan het geluid van een producer met wat samples en een popster die daarna de zang mag komen doen. Wel heb je nooit de indruk de echte Beyoncé te horen, het geluid van marketing klinkt nog te veel door.

avatar van Teunnis
Film Pegasus schreef:

Dit blijf ik altijd bijzonder vinden. Hoe hoor je dat? Hoe onderscheidt je authentiek van gemaakt? Ik denk toch dat het bij veel mensen tussen de oren zit. Ik hoor een product met een duidelijke artistieke visie en vooral ook een boeiend verhaal. In hoeverre dat product bedacht is door Beyoncé, beïnvloedt mijn mening over het album niet.

Overigens schat ik in dat als er iemand in het Beyoncé-team goed nadenkt over de marketing, dat het dan Beyoncé zelf is.

Teunnis schreef:

Ben het met je eens - Beyoncé lijkt me een héél goed voorbeeld van een artiest die zelf kan bepalen hoe en wat. Vind ook dat als je naar Destiny's Child - Survivor luistert (2001) en naar dit album, besef je dat het echt een wereld van verschil is.

avatar van Film Pegasus
Pas op, ik ben het wel eens dag Beyoncé goed weet wat ze doet en een eigen stijl heeft. Je eigen ding doen is nog iets anders, dan jezelf tonen. En dat moet ook niet, maar dat is gewoon iets dat ik als muziekliefhebber graag hoor in een artiest. Heeft eerder kwestie van smaak te maken. En dan nog gaat het over wat je er als luisteraar zelf in hoort natuurlijk.