Tom Petty & The Heartbreakers - Greatest Hits (1993)

Label: MCA

1. American Girl (3:33)
  2. Breakdown (2:43)
  3. Anything That's Rock & Roll * (2:24)
  4. Listen to Her Heart (3:03)
  5. I Need to Know (2:24)
  6. Refugee (3:22)
  7. Don't Do Me Like That (2:42)
  8. Even the Losers (3:39)
  9. Here Comes My Girl (4:25)
  10. The Waiting (3:59)
  11. You Got Lucky (3:36)
  12. Don't Come Around Here No More (5:04)
  13. I Won't Back Down (2:57)
  14. Runnin' Down a Dream (4:23)
  15. Free Fallin' (4:16)
  16. Learning to Fly (4:02)
  17. Into the Great Wide Open (3:44)
  18. Mary Jane's Last Dance (4:34)
  19. Something in the Air (3:19)
  20. Stop Draggin' My Heart Around * (4:03)

met Stevie Nicks

totale tijdsduur: 1:05:45 (1:12:12)
avatar van titan
titan (crew)
Grote schande dat A face in the crowd er niet op staat.

avatar van andré
inderdaad, die hadden ze mooi in plaats van Something In The Air kunnen doen, want dat is maar een overbodige cover (Thunderclap Newman)

Geweldige verzamelaar van een band die al een lange tijd meegaat/ meeging. Een band met nummers die lekker in je kop blijven hangen.
De éénvoud en de krachtig gestructureerde songs zorgen er in iedergeval bij mij voor dat deze cd na jaren nog lang niet verveeld, bijvoorbeeld 'Runnin' down a dream' ... grandoos.
Waar zijn Tom Petty & The Heartbreakers vandaag de dag gebleven, bestaan ze nog?

avatar van vanh
Een echte "must have". Kan me voorstellen dat Petty en Co. niet zo veel muziek meer maken....een live optreden een paar jaar terug gaf het verval al aardig aan.....desalniettemin een uitstekene cd dit!

avatar van Eddie
Wat is dit vorr en muziek stijl, ik vind de bandnaam wel erg sterk maar ik ben niet bekend met hun muziek, of is dit zo'n 'ooooh is dat van hun' band?

avatar van dynamo d
Eddie schreef:
IK denk dat laatste. Tom Petty maakt typisch Amerikaanse kwaliteitsrock (geen hardrock). De meeste nummers zullen je bekend in de oren klinken. Sommige zijn in NL ook hitjes (maar geen grote) geweest. Tom Petty heeft een beetje een nasale stem. Dat maakt zijn muziek karakteristiek en herkenbaar. Dit album zet ik niet vaak op, maar als ik ernaar luister dan is mijn conclusie meestal: "goh, lekkere muziek en erg goed gemaakt". Kortom, tijd voor Petty dus.

avatar van Kos
Kos
dynamo d schreef:
Ja, dat is inderdaad het probleem met Tom Petty .

avatar van Music4ever
Kan iemand mij misschien vertellen of Tom Petty & The Heartbreakers nog goede 'losse' albums hebben gemaakt? Ikzelf heb het album 'Into The Great Wide Open' van hun en die vind ik erg goed..........ben daarom dus benieuwd of ze nog meer goeds hebben gemaakt.

Beste nummer vind ik 'Learning to Fly'.

avatar van the viking
Music4ever schreef:

Wild Flowers en Full Moon Fever zijn zeker de moeite waard !

avatar van Janz
Inderdaad! Weliswaar allebei zonder Heartbreakers, maar zeer de moeite waard. Full Moon Fever is goed, Wildflowers is klasse, mede dankzij de heldere produktie van Rick Rubin.

leroy*
refugee is kicken

avatar van Music4ever
Learning To Fly en Into The Great Wide Open leuke nummers.

avatar van musicfriek
Wat een tijdloze muziek is dit toch. De mooiste nummers staan aan het eind van dit album. Learning to Fly is mijn favoriete Tom Petty-song. Voor je het weet zit je weer keihard mee te zingen, geweldig! Dikke 4 sterren.

Heerlijke verzamelaar.
Normaal gezien houd ik niet zo van verzamelaars, maar het is echt wel nuttig dat ze bestaan. Ik zie het niet zitten alles van Tom Petty te kopen, want zo'n fan ben ik nu ook weer niet.
Er is sindsdien een betere, dubbele verzamelaar verschenen, maar die is hier nog niet opgenomen.

avatar van musicboy
Ik kocht onlangs de dvd 'Soundstage' van Tom Petty, een goedkoop schijfje met bijgevolg weinig uitleg. Het gaat om een sterk concert, maar veel nummers kan ik niet thuisbrengen:

I'm crying
Angel dream
Melinda

Weet iemand van welk album die drie parels komen? Gaat het om covers? Melinda is gewoon grandioos goed, wat een sterke gitarist en pianist vergezellen de man toch!

avatar van musicboy
Echt niemand die over de 3 nummers meer weet?

avatar van Simon Smith
Angel dream komt van het soundtrack-album She's the one.

En volgens mij is I'm crying een cover van The animals.
Melinda is een "nieuw" nummer, wat iig nog niet als studioversie op een album is verschenen.

Deze info heb ik een beetje bij elkaar gegoogled, maar volgens mij klopt 't wel aardig.

Bedankt!
Jammer van Melinda, want het is echt een prachtnummer.

avatar van Simon Smith
ok, ik ken het helemaal niet hoor, ik ken eigenlijk alleen deze cd van Tom Petty. Maar de live-versie is toch ook mooi?

DonDijk
valt me wat tegen..dit is het eerste wat ik hoor van hun, maar ik vind het een beetje..gedateerd klinken.
niet echt iets gehoord waarvan ik van de bank af rolde van genot ofzo zeg maar.mischien dat het nog komt,vooralsnog 2,5

avatar van Ceasar
Ik vind dat Stop dragging my heart around met Stevie Nicks ook op dit album had moeten staan. Kortom: zoals wel vaker is dit een incomplete compilatie.

avatar van kaztor
DonDijk schreef:

Vreemd, lijkt me toch dat je weet wat je kan verwachten met Tom Petty.
Zelf heb ik niks van hem, maar ik vind dit wel bijzonder aangename muziek, en ik denk ook zeker dat deze cd ooit een plekje in m'n inmiddels imposante muziekcollectie zal krijgen!

avatar van sdr
sdr
Uitstekende verzamelaar, meer Tom Petty heb ik niet nodig, American Girl, Free Fallin', Runnin' Down a Dream en Mary Jane's Last Dance zijn m'n favorieten.

avatar van Gert P
titan schreef:
Grote schande dat A face in the crowd er niet op staat.

ben ik het helemaal mee eens maar wel zo'n covertje van de Thunderclap Newman.

EVANSHEWSON
Goede verzamelaar van prima artiest.

Neen, zéér goede verzamelaar van prima artiest...

Neen; prima verzamelaar van dito artiest.

Zo, klaar.

****1/2

avatar van BenZet
Niet wetende dat deze man zoveel bekende nummers heeft, heeft deze cd mij zeer aangenaam verrast. 4 *

avatar van Madjack71
Goede verzamelaar van een prima artiest, die zijn steentje wel heeft bijgedragen. Niet voor niets zat hij ook bij de Traveling Wilburys.
Hij heeft goed in het gehoor liggende nummers geschreven met pakkende refreinen. Zoals ook zijn maatje bij TW Jeff Lynne ook een handje van had, die hem ondersteunde bij zijn grote album Full Moon Fever. Goede Rock 'n Roll waar je geen buil aan kunt vallen, maar ook niet al te diepgravend is..daar waar je bij broeder Neil en ome Bob wel nog 'ns om kunt komen. Zonnetje schijnt..autootje in..ceedeetje erin en genieten maar.

avatar van musician
Wil uit principe niet meer dan 4 sterren geven voor een greatest hits cd. Wat moet je er mee, als je alles van de artiest al hebt?

Petty besluit twee nieuwe nummers toe te voegen aan deze Greatest hits en dan wordt het weer verplichte kost.

Je doet het, omdat de man, met zijn muziek, het heeft verdiend. De nieuwe nummers zijn Mary Jane's last dance en de cover Something in the air.

Maar voor het overige raad ik iedereen aan te kiezen voor de echte cd's van Tom Petty.

avatar van Stijn_Slayer
Moeilijk om hier een stem aan te koppelen, bij vlagen vind ik het schitterende muziek maar ook (te) vaak vind ik het heel erg slecht en ''poppy'' klinken..

Komt bij dat ik Tom Petty's zang af en toe ook echt irritant vind, in bijvoorbeeld American Dream, Listen to her Heart en The Waiting. Klinkt wat laag en nasaal..

Mary Jane's Last Dance vind ik dan wel helemaal geweldig, jammer dat er hier niet meer van dat soort nummers opstaan.