Oasis - Heathen Chemistry (2002)

Label: Big Brother

1. The Hindu Times (3:46)
  2. Force of Nature (4:51)
  3. Hung in a Bad Place (3:28)
  4. Stop Crying Your Heart Out (5:03)
  5. Songbird (2:07)
  6. Little by Little (4:52)
  7. A Quick Peep (1:17)
  8. (Probably) All in the Mind (4:02)
  9. She Is Love (3:09)
  10. Born on a Different Cloud (6:08)
  11. Better Man / The Cage (38:03)
  12. The Cage * (4:50)
  13. (You've Got) the Heart of a Star * (4:51)
totale tijdsduur: 1:16:46 (1:26:27)
avatar van ZERO
Dit album wordt wat mij betreft duidelijk gedragen door de 4 singles (The Hindu Times, Stop Crying Your Heart Out, Songbird en Little By Little). De rest van de nummers is toch van een iets ander niveau.

Echt slecht wordt het echter ook nergens, vind ik. Beetje een typische Oasisplaat: enkele uitschieters en verder het typische geluid dat we kennen van de band. Nergens wereldschokkend, nergens vernieuwend, maar wel gewoon een fijn rockalbum.

Favorieten: Little By Little, The Hindu Times, Songbird

avatar van VforVictor
Heb deze nu een paar maanden in bezit (ik ga ze allemaal kopen) en vind dit nu toe 1 van hun sterkste albums. Op de eerste 2 na. Ik vind deze zelfs beter dan SOTSOG. Het openingsnummer is gelijk een schot in de roos en kent een heerlijke text. Force of.. vind ik minder, waarom weet ik niet goed, maar vind Noel hier een beetje zeurderig overkomen. Tot track 9 denderd het lekker door alleen Born On a.. vind ik wat minder, maar zeker geen slechte text en dat door Liam. Ben alleen niet zo fan van het refrein. She Is Love en Songbird zijn beide prachtig. leuk gitaar spel. Little By Little is ook een van mn favorieten van de plaat. Heerlijk nummer, behoort zeker tot 1 van hun betere. Oja en als je je kut voelt, zet dan heel hard Stop Crying.. op, je voelt je gelijk stukken beter . 4 sterren.

avatar van Wickerman
Gisteren deze plaat 2 keer achter elkaar in de auto geluisterd. Deze plaat staat gewoon als een huis. Misschien wel de beste opener van een Oasisplaat sinds ‘Rock ‘n’ Roll Star’ en daarna gewoon gaan tot aan ‘Better Man’. Heerlijk. Dit is voor mij Oasis en niet dat gezwijmel van (What’s the Story?) Morning Glory.

avatar van Poles Apart
Wickerman schreef:

En wat is 'Stop Crying Your Heart Out' dan? Ultieme zwijmelnummer! Dit is Oasis' eigen 'All That You Can't Leave Behind' wat mij betreft.

avatar van Wickerman
Ik vind dat nummer niet zozeer gezwijmel. Dat associeer ik toch meer met lichtvoetigheid, dan met de bedompte sfeer die ‘Stop Crying Your Heart Out’ heeft.