Kaiser Chiefs - Stay Together (2016)

2,57

Label: Caroline

1. We Stay Together (4:32)
  2. Hole in My Soul (4:27)
  3. Parachute (3:52)
  4. Good Clean Fun (5:08)
  5. Why Do You Do It to Me? (4:26)
  6. Indoor Firework (3:57)
  7. Press Rewind (5:01)
  8. Happen in a Heartbeat (3:20)
  9. High Society (3:47)
  10. Sunday Morning (4:30)
  11. Still Waiting (8:41)
28 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Bert Wasbeer

geplaatst: 14 juni 2016, 23:09 uur [permalink]
Jemig, die single! Je zou er om lachen als het niet zo treurig was dat een band zo ver kan wegzakken. Dit heeft niets met innovatie of veranderde koers te maken, dit klinkt als het willen behagen van een zo groot mogelijk mainstreampubliek.

avatar van VladTheImpaler

geplaatst: 15 juni 2016, 01:40 uur [permalink]
Oh wat is Parachute slecht zeg 😂

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst: 15 juni 2016, 09:36 uur [permalink]
Vreemd dat "Falling Awake" hier niet op staat. Te "rockend" voor deze plaat?

geplaatst: 15 juni 2016, 14:22 uur [permalink]
Ik heb net parachute geluisterd en zit nu met tranen op mijn wangen. Ik twijfel of dat is omdat het niveau om te janken zo treurig is of omdat het hilarisch slecht is. Ik was bij het vorige album al afgehaakt, als dit een voorbode is voor wat gaat komen, blijft dat zo.

geplaatst: 28 juni 2016, 12:37 uur [permalink]
manmanman 🙂 't is precies huidige coldplay en dat is ook dé referentie vandaag de dag eh. kunnen we ook in het rijtje van bloc party toevoegen. wie herinnert zich nog 2005 toen bloc party en kaiser chiefs muziekland op stelten zetten. het kan verdorie verkeren!

avatar van Man of Sorrows

geplaatst: 28 juni 2016, 14:05 uur [permalink]
gerre schreef:
manmanman 🙂 ' wie herinnert zich nog 2005 toen bloc party en kaiser chiefs muziekland op stelten zetten. het kan verdorie verkeren!

I do I do. Als je me toen had gezegd in welke situatie de popmuziek tien jaar later zou verzeild raken, ik had je ter plekke uitgelachen beste vriend. Dit moet ook het eerste jaar zijn dat Rock Werchter niet uitverkoopt. En dat komt heus niet enkel uit vrees voor terrorisme.

geplaatst: 28 juni 2016, 14:08 uur [permalink]
er is heus nog veel goeie muziek hoor. je moet het alleen elders zoeken. de zaterdag van werchter is trouwens heel erg goed. ik vind werchter zo slecht nog niet dit jaar.

avatar van JVT

JVT
geplaatst: 7 augustus 2016, 17:58 uur [permalink]
Hun vorige album was lang zo slecht niet, maar we de bedoeling van Parachutes is ontgaat me volledig. Wat een miserabel nummer. Dat moeten ze daar zelf toch ook doorhebben?

geplaatst: 10 augustus 2016, 14:19 uur [permalink]
Eerlijk gezegd had ik de groep na twee albums al ´afgeschreven´... Dit nummer echter weet mijn belangstelling weer te wekken. Fris, catchy. Goed dat ze dit proberen. Ben benieuwd naar dit album!

Dim
geplaatst: 11 augustus 2016, 00:05 uur [permalink]
Het nummer Parachute is niet per se heel slecht, maar vooral erg gelikt - de vergelijking met Coldplay die gerre maakt is geheel terecht. Ik weet niet of ik nu heel blij moet zijn met de eerder bemachtigde kaartjes voor het concert in de Oosterpoort.

avatar van repelstefan

geplaatst: 2 september 2016, 16:20 uur [permalink]
Haha dit is echt tenenkrommend slecht. Althans, Parachutes en Hole in my Soul. Voordeel dat ze nog platen uitbrengen is dat ik dan denk, ik zet Employment of Yours Truly even op. Wordt ik er toch nog een beetje blij van.

avatar van Bert Wasbeer

geplaatst: 3 september 2016, 00:04 uur [permalink]
Hole in my soul is minder erg als Parachutes. Maar om De Kift maar eens te parafraseren: minder
erg betekent niet goed, het betekent alleen maar beter. Als ik het met een voedselvergiftiging mag vergelijken zorgt Hole in my soul er voor dat je voedsel maar slechts aan een kant er uit komt, in plaats van beide kanten zoals Parachutes deed. Maar ja, het blijft wel diarree... De video is daarnaast min of meer een commercial voor Honda-auto's wat nog eens bijdraagt aan het sell-outgevoel dat ik er aan over heb gehouden. I predict a riot door een angry mob van teleurgestelde fans...

avatar van AstroStart

geplaatst: 4 oktober 2016, 11:57 uur [permalink]
Vre-se-lijk...

avatar van Aladdin

geplaatst: 5 oktober 2016, 13:24 uur [permalink]
Holy moses, wàt is deze?! Heb Parachute op de radio heb gehoord, dacht een of ander koksokking boybandje....Kaiser Chiefs dus.

geplaatst: 7 oktober 2016, 17:18 uur [permalink]
geappig. Kaiser chiefs waren in se altijd een uiterst middelmatig popbandje met veel te veel sechte smaak

vroeger deden ze het met gitaartjes, nu met synthesizertjes

Same shit. Same difference.

geplaatst: 7 oktober 2016, 18:51 uur [permalink]
Enige echt leuke nummer vind ik Sunday Morning. Hole In My Soul klinkt ook wel goed, maar wel een beetje dertien in een dozijn. Niveau van de eerste twee albums is ver te zoeken.

avatar van hidalgo

geplaatst: 8 oktober 2016, 02:05 uur [permalink]
synthesizertjes niks op tegenword tijd dat de zanger de baard in de keel krijgt 😱

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 8 oktober 2016, 14:54 uur [permalink]
Kaiser Chiefs schuiven in het openingsnummer op naar Indie Pop / Indie Dance, tweede album met de nieuwe drummer, alhoewel het hier klinkt of het grotendeels uit de drumcomputer komt. Meer Dance invloeden dan op vorige albums, ze verlaten dus het Indie Rock pad. Je kunt deze nummers gemakkelijk mixen met de muziek van pulp-pop / pulp-dance prinsen en -prinsessen. Ik neem aan dat live er nog veel van hun oude hits gespeeld gaan worden, dus het is meer dat ze hun publiek willen verbreden/vernieuwen.

Pas bij het vierde nummer komt er met Good Clean Fun iets van het oude geluid terug, maar dan met een reggae twist. De zang op Indoor Firework vind ik niet mooi, op het irritante af, probeert hij Simon LeBon na te doen? Hetzelfde geldt gedeeltelijk voor Press Rewind, hij zoekt de limiet op van wat zijn stem aankan. Muzikaal is het verder een leuk dansnummer. Happen In A Heartbeat hier moet ik zeggen dat effecten op de stem ook negatief bijdragen aan het waarderen van de stem. Het klinkt behoorlijk schel uit mijn boxen. Sunday Morning wordt volgens mij (gedeeltelijk) gezongen door een ander bandlid, zo klinkt het in elk geval en dus nog minder als de oude Chiefs maar wel met de humor van de oude Kaiser's. Stil Waiting is een aardige afsluiter, al is die lage stem op het randje van sprekend zingen. Hier en daar klinkt de auto-tune door. Heeft trouwens een hidden track na circa 5:30. Zie net dat ook dit album via PledgeMusic crowndfunding tot stand gekomen is, heel begrijpelijk, gezien het resultaat dat sterk afwijkt van het oude geluid!

Zo slecht als mensen het doen voorkomen is dit album niet, maar het is maar wat je verwacht van een band. Of die telkens een nieuwe versie van het vorige album moeten maken of dat ze zich ontwikkelen. Dat doen de Kaiser Chiefs dus in elk geval wel, noodgedwongen door het vertrek van een sfeer-bepalend bandlid. Ze schuiven op richting Duran Duran zou ik zeggen.

geplaatst: 8 oktober 2016, 18:58 uur [permalink]
Geslaagde zoektocht naar nieuwe muzikale wegen bij de KaiserChiefs .
Ik tel al 6 goede popsongs : 1, 4, 5, 6, 7 & 10.

Indoor Firework & Sunday Morning zijn voor mijn oren het geslaagst.

Die DuranDuran invloed hoor ik niet echt. Als we willen vergelijken: zit meer aan NewOrder te denkend.

avatar van Ernie5335

geplaatst: 10 oktober 2016, 18:37 uur [permalink]
I predict a riot, als dit zo doorgaat 🙁

avatar van Pinsnider
geplaatst: 12 oktober 2016, 16:03 uur [permalink]
Heb je voor de gelegenheid het figuurtje naast je naam aangepast? 🙂
Ik vond de Kaiser Chiefs nooit wat aan, maar deze vind ik dan wel weer best aardig. Stuk beter dan dat Coldplay-gedrocht van laatst.

geplaatst: 16 oktober 2016, 20:31 uur [permalink]
Door een paar totaal misplaatste voorproeven op spotify is er een foutief beeld ontstaan van de nieuwe KaiserChiefs. In werkelijkheid staan hier een serie heel fijne popliedjes op met dance invloeden. maar die worden nu door niemand meer gehoord. Mijn Advies playlist
We Stay Together
Good Clean Fun
Indoor Firework
Press Rewind
Happen in a Heartbeat
Sunday Morning

Plus verhoogd naar 4. herluisteren levert altijd iets op......

avatar van frolunda
geplaatst: 19 oktober 2016, 00:54 uur [permalink]
Niet veel soeps de nieuwe van de Kaiser chiefs.Zoals iemand hierboven al aangaf,klinkt allemaal veel te gelikt en het niveau van de nummers vind ik ook niet om over naar huis te schrijven.
Alleen Good clean fun,Why Do You Do It to Me? en iets mindere mate Sunday morning ontrekken zich wat aan deze malaise.De rest is matig tot slecht en ook de zoete elektro productie helpt niet echt mee.
Fikse tegenvaller,zeker als je het vergelijkt met hun eerste twee albums.De overige ken ik,op Off with their heads na niet maar ik denk niet dat ik me daar nog aan ga wagen.

avatar van E40
1,5
E40
geplaatst: 22 oktober 2016, 10:33 uur [permalink]
Men kan horen dat Ricky Wilson in The Voice UK heeft gezeten als jurylid , hij heeft daar zich daar blijkbaar veel laten beinvloeden . Had ik deze beluisterd zonder te weten van wie dit is dan had ik gedacht dat dit het werk is van een beginnende boysband. Ze kunnen met dit repertoire misschien eens een kans wagen bij Eurosong. Enkel Sunday Morning springt er nog enigszins uit voor mij.

geplaatst: 22 oktober 2016, 10:59 uur [permalink]
Begrijp niets van de negatieve recensies over dit album. Het zijn niet de Kaiser Chiefs van tien jaar terug, maar wat dit is zeker een plaat met goed in het gehoor liggende songs en muzikaal goed in elkaar stekende nummers. Mooi dat zo'n band het aandurft om het muzikaal over een andere boeg te gooien. Kunnen veel andere bands nog iets van leren. Uitschieter: 'Still Waiting' . Wat een heerlijk nummer!!!!

avatar van Grecio
1,5
geplaatst: 8 november 2016, 15:31 uur [permalink]
Ik heb niks tegen pop muziek, of synth-pop zelfs... maar dit is gewoon slecht uitgevoerd ook.

Paar nummers vind ik "ok" maar verder is echt niks voor mij. Jammer , normaal kan ik het meeste van ze wel redelijk appreciëren.

avatar van BoyOnHeavenHill
geplaatst: 3 december 2016, 22:01 uur [permalink]
Ik ben na (of liever gezegd tijdens) het eerste album van deze band al afgehaakt, maar de Souvenir-compilatie vond ik daarna toch wel heel erg leuk, en als voorbereiding op het concert in 013 van 22 oktober j.l. heb ik ook hun nieuwe album flink wat keren gedraaid. Wel even raar opgekeken, want dit is toch wel héél wat anders dan ik van ze gewend ben, maar zoals cristiu2 hierboven al schrijft, wanneer je hier met frisse oren (of dan toch op z'n minst de oren van een "onpartijdige toeschouwer") naar luistert is het een heel grappige en dansbare plaat, met invloeden van disco, synthpop, Daft Punk en Pulp, een paar geweldig-vrolijk-stemmende dansnummers (met name het openingstrio), een enkele flauwe misser (naar die falset van High society kan ik echt niet luisteren) en als geheel een zeer relaxte vibe die mij in dit geval wel aanspreekt. (Het concert was trouwens wel andere koek, want een speelduur van 60 minuten + 15 of 20 minuten toegift is natuurlijk zwaar onder de maat.)

geplaatst: 4 december 2016, 10:43 uur [permalink]
De 2 eerste singles zijn inderdaad veel leuker dan tijdens een eerste luisterbeurt lijkt. Meeste zijn dan al afgehaakt.
Het 2de trio IndoorFirework, PressRewind, HappenInaHeartbeat is m.i.nog fijner.
IndoorFirework heeft zelfs mn top20 Songs 2016 gehaald.