40 Watt Sun - Wider Than the Sky (2016)

Label: Radiance

1. Stages (16:20)
  2. Beyond You (9:42)
  3. Another Room (11:56)
  4. Pictures (9:50)
  5. Craven Road (10:31)
  6. Marazion (3:56)
Leeds schreef:

Ze zijn heel traag bij svart en vaak is hun regeling gewoon slecht. Ik heb de plaat al eventjes.

En bij pre-orders is de releasedatum te vaak misleidend. Vaak moet je een hele tijd langer wachten dan wat er werd beloofd als release datum. Bij Important Records slaan ze ook heel vaak de bal mis. Maar bon, het is wat het is.

Vertraging van vinyl speelt al enkele jaren, bij veel meer labels. Dit komt gewoon door de drukte bij de pressing plants. Zeker zo rond Record Store Day is dit extra merkbaar met langere wachttijden.

Mooie plaat dit trouwens. Ik was nieuwsgierig geworden omdat ze volgens jaar op Roadburn staan.

Ik moest bij de zanger gelijk denken aan Michael Stipe van REM. Het kan mij zeker bekoren en zal ook meer gaan luisteren van deze band.

avatar van jorro
Lekker meeslepend, of beter nog meesleurend deze muziek. Dat begint direct bij Stages. Het pakt je bij de strot en neemt je mee in een roes van ongeveer een uur. Nummers lijken op elkaar, maar vervelen (mij) nergens. Wat een goede zang ook. Klassealbum. 4.5*

avatar van Johnny Marr
WTF, waarom ontdek ik dit nu pas? Bloed- en bloedjemooi. Wat een band.

I'm not crying, my eyes are just sweating.

avatar van bonhovinyl
Johnny Marr schreef:
WTF, waarom ontdek ik dit nu pas? Bloed- en bloedjemooi. Wat een band.

I'm not crying, my eyes are just sweating.

Weet je zeker dat je het nu niet over Phoebe Bridgers - Punisher (2020) hebt?

avatar van Johnny Marr
bonhovinyl schreef:

Weet je zeker dat je het nu niet over Phoebe Bridgers - Punisher (2020) hebt?

Phoebe Bridgers, wat een band inderdaad.