Phoebe Bridgers - Punisher (2020)

Folk / Rock
Label: Dead Oceans

1. DVD Menu (1:09)
  2. Garden Song (3:39)
  3. Kyoto (3:04)
  4. Punisher (3:09)
  5. Halloween (4:31)
  6. Chinese Satellite (3:37)
  7. Moon Song (4:37)
  8. Savior Complex (4:01)
  9. I See You (3:10)
  10. Graceland Too (3:56)
  11. I Know the End (5:44)
avatar van Aurum
Fathead schreef:
Nou nou nou nou nou

avatar van coldwarkids
Fathead schreef:
Mooie plaat in haar ingetogenheid met Graceland Too als bescheiden hoogtepunt. Het einde vind ik echt vreselijk. Dat klinkt als een flauwig Sufjan-nummer dat hij in de prullenbak zou hebben gegooid wegens te plat en te goedkoop effectbejag.

Veilige 3,5

Idd. I Know The End begint wonderschoon en eindigt als een ontspoorde trein. By far het slechtste wat ze uitgebracht heeft. Eerst pure emotie en dan word het (zoals Fathead al zegt) volledig de prullenbak in gegooid.

avatar van Woutout
Aurum schreef:
Ik zou de instrumentatie eerder rijk dan veilig noemen. Naast de nodige akoestische-, elektrische- en basgitaren, strijkers en blazers horen we onder meer een celesta, autoharp, harmonium, klarinet, bandura, piano, banjo en de nodige elektronica (synths, mellotron).

Weliswaar heel subtiel ingezet allemaal, maar dat vind ik juist een pluspunt. Beter goed gedoseerd dan een bombast aan instrumenten in elk nummer.

Gezien de genoemde lijst van instrumenten, is het door mij gekozen woord "instumentatie" inderdaad niet zo passend. Laat ik het dan zo zeggen: de muzikale spanningsboog had wat mij betreft iets meer gespannen mogen zijn. Hoewel er qua instrumentatie misschien variatie genoeg is, vind ik het geheel af en toe wat te veilig om er echt helemaal in op te gaan. Misschien nog eens wat vaker opzetten..

avatar van Grizzly Bear
Gek genoeg vind ik haar misschien wel op haar best als ze covert (Georgia Lee) of met anderen zingt (Boygenius, Walking on a string, BOCC) en nu Fake Plastic Trees
Phoebe Bridgers & Arlo Parks Cover Radiohead's "Fake Plastic Trees": Watch - Stereogum

Het nummer dat vanaf seconde 1 raakt..is bij uitstek "Graceland too." Pure pracht