Fad Gadget - Fireside Favourites (1980)

Rock / Electronic
Label: Mute

1. Pedestrian (3:20)
  2. State of the Nation (3:48)
  3. Salt Lake City Sunday (2:12)
  4. Coitus Interruptus (4:39)
  5. Fireside Favourite (4:31)
  6. Newsreel (3:42)
  7. Insecticide (3:09)
  8. The Box (4:19)
  9. Arch of the Aorta (6:17)
avatar van MartinoBasso
Geen slecht album, maar toch niet helemaal aan mij besteed, klinkt een beetje te kil.
Hoogtepunten : "The Box "(let me out!!) en dé classic "Coitus Interruptus"!
3.5*

avatar van Jannemanneke
verbaast me dat hier zo weinig repliek staat over zo'n groot man....ooit speelde Depeche Mode nog het voorprogramma van zijn optredens.

Later onder de naam Frank Tovey is het meer de Folk richting opgegaan,niet zo m'n ding maar deze en ook de andere albums van F.Gadget zijn heerlijk, Depeche Mode maar dan met een stout en scherp kantje.

Jammerlijk te vroeg gestorven vanwege een hartaanval.

Aquila
Ik had mijn iPod op shuffle staan dit weekend en bij de eerste 100 nummers die zo aan bod kwamen kwam Fad Gadget tweemaal voorbij. Beide nummers kwamen van 'Incontinent' trouwens - die ik nog wat beter vind. Neemt niet weg dat ik hetzelfde dacht als Jannemanneke: wat is dit goed en wat blijft het toch ondergewaardeerd. De hoes (en andere hoezen) is trouwens net als bij Depeche Mode van de hand van Anton Corbijn.

Ton Willekes
Plaat gekocht in 1980 én onvergetelijk concert in Paard van Troje gezien.
Ik vind Frank Tovey een geweldig fenomeen.
Er zitten wat flauwe en muzikaal niet zulke sterke nummers tussen.
Coitus Interruptus, Fireside Favorites en Arch of the Aorta sla ik tegenwoordig over.
Beste nummer: State Of The Nation.

avatar van robk1964
Mijn favoriet begin jaren tachtig. Veel Fad Gadget concerten gezien en gefotografeerd. Helaas mocht bij optreden op festival van Vinyl magzine niet fotografeerd worden; hij daar met een band en achtergrondzangeressen en deed daar de beruchte schaamhaar act. Er staat een klein stukje op Youtube. Terugkijkend zijn Fireside Favorites en Incontinent zijn beste albums.