Mr. Mister - Welcome to the Real World (1985)

Label: RCA

1. Black / White (4:18)
  2. Uniform of Youth (4:26)
  3. Don't Slow Down (4:30)
  4. Run to Her (3:37)
  5. Into My Own Hands (5:12)
  6. Is It Love (3:34)
  7. Kyrie (4:26)
  8. Broken Wings (5:46)
  9. Tangent Tears (3:20)
  10. Welcome to the Real World (4:19)
  11. Kyrie [Extended Version] * (4:15)
  12. Broken Wings [Live] * (6:18)
  13. Uniform of Youth [Live] * (4:48)
  14. Is It Love [Dance Mix] * (6:29)
  15. Is It Love [Dub Mix] * (4:17)
  16. Broken Wings [Extended Version] * (5:45)
Ozric Spacefolk
nlkink schreef:
De rest van het album ken ik niet en ik ga er daarom ook geen waardering aanhangen.

Zoals bij Jantje Smit....

avatar van nlkink
Jantje Smit........daar zeg je zo wat. Dat ken ik toevallig wel! Dankzij mijn ouders die het geprobeerd hebben in mijn oudste zoon te impregneren toen ze oppasopa en oma waren. Daar zijn ze tijdelijk in geslaagd ook. Gelukkig is het weer overgegaan en hij heeft er gelukkig geen hersenbeschadiging van opgelopen.
Sterker, twee weken geleden zijn propedeuse gehaald! Je kunt dus naar Jan(tje) Smit geluisterd hebben en toch een normaal mens blijven.
Ik ben een snob! Ik heb een pesthekel aan alles wat uit Volendam komt.
Maar dit is wel erg off topic ben ik bang.....

Ozric Spacefolk
Erg off-topic, maar ik pestte je met je stem-historie.

Mr. Mister: een inspiratie voor mij hoe een plaat moet klinken. Met name de drums en de synths. Iets smeriger en iets hardere drumsound had wel gemogen, maar het gebrek aan drumfills en tom-rolls plezieren me enorm.

avatar van vigil
Toch niet de minste drummer, sterker nog zelfs een sterdrummer. Maar hij doet het hier wel in dienst van de plaat. Toch wel lekker extreem 80's hoe de drums invallen bij Kyrie en Uniform

avatar van rkdev
vigil schreef:
Ik heb nu de 2015 remaster op staan en die klink wel lekker hoor, de originele versie klinkt een stuk doffer. Deze is lekker open zullen we maar zeggen. Dekentje weggehaald.
ik heb de remaster ook in bestelling (net als die van Go On.. overigens) en ben erg benieuwd. Ik heb sinds de eerste keer dat ik Broken Wings hoorde een zwak voor de songs van Richard Page en vooral deze band, al zijn zijn soloplaten ook zeer de moeite waard.

avatar van vigil
Go On heb ik ook gekocht, ik heb verhalen vernomen dat de comebackplaat erg goed is. Die moet ik misschien ook eens checken.

avatar van rkdev
Bedoel je 'Pull'? Dat is geen comeback-album maar een album dat al in 1989/1990 is opgenomen maar door diverse redenen nooit is uitgebracht. Richard Page heeft in 2010 de master tapes teruggekregen het album opnieuw gemixt en alsnog gereleased. In mijn ogen een erg sterke plaat!

avatar van vigil
Ja precies die bedoel ik.

Bedankt voor de aanvullende info

avatar van Mssr Renard
Deze plaat kent een aantal lekkere 80's FM-rock songs maar ook een aantal erg melige ballads, zo kan ik Into My Own Hands, Is It Love en Kyrie niet uitluisteren.

Daartegenover staat het ijzersterke trio waar de plaat mee begint en de drie sterke songs waar de plaat mee afsluit. Is It Love is ook wel okay.

Uiteindelijk lijdt deze plaat aan een gedateerde productie en klinkt in het huidige tijdperk wat zielloos en klinisch. Luister je echter door de kille productie heen, dan blijven er wel lekkere meezingbare composities over en is het voor 80s-begrippen nog best wel een analoog-klinkende plaat.

avatar van ZAP!
Verder dan 'Broken wings' ben ik nooit gekomen. Mijn oudste broer had de cd vroeger, meen ik, maar kan me er niets van herinneren... 'Bw' is onder de radio-vriendelijke nummers, en ook op zichzelf staand, een klassieker die ik zeer kan waarderen.

Bedankt voor de bump, Mssr Renard.

ZAP! schreef:
....

Bedankt voor de bump, Mssr Renard.

Ik hoop dat je deze 80's rock ook gaat smaken. Ik ben momenteel even op een nostalgie-trip.

avatar van Funky Bookie
Deze plaat destijds gekocht na de ijzersterke singles Broken Wings en Kyrië. Ik heb er nooit spijt van gehad. Fijne poprock met een 80s sausje.

avatar van Pat de Wolf
Ozric Spacefolk schreef:
Erg off-topic, maar ik pestte je met je stem-historie.

En dat terwijl deze drummer later bij King Crimson is gaan spelen.

Pat de Wolf schreef:

En dat terwijl deze drummer later bij King Crimson is gaan spelen.

Ozric Spacefolk gaat je nooit meer antwoorden, maar ik weet dat hij weet dat Mastelotto bij King Crimson is gaan drummen.

Mssr Renard schreef:

Don't Slow Down is redelijk fantastisch ondanks de ietwat over de top 80's koortjes.

vigil schreef:

Probeer je me in een Mr Mister-fase te lokken?

Mssr Renard schreef:

Probeer je me in een Mr Mister-fase te lokken?

Nee hoor, je bent vrij om in welke fase dan ook te gaan.

Voordeel aan een Mr. Mister fase is dan weer wel dat je er redelijk snel doorheen bent

avatar van Queebus
Prima album van deze Toto light formatie. Want net als hen veelgevraagde studiomusici. Richard Page is zelfs benaderd als zanger bij Toto. WTTRW bevat uitstekende nummers en de uitvoering is gewoon goed, weliswaar in een jaren '80 jasje wat ik niet echt als een nadeel beschouw. Al meer dan 34 jaar in mijn cd collectie en nog regelmatig push play.

avatar van funforremi
Deze laatst weer eens 'ontdekt' en ik was vergeten wat een prima plaatje dit was. Ik hou wel van die zielloze jaren 80 stijl Had ooit de cd maar in een opwelling weer voor een tientje verkocht bij de plaatboef. Er staat eigenlijk geen slecht nummer op, al skip ik meestal de ballad Run to Her. Jammer genoeg bleef het hier ook bij, opvolger Go On deed me een stuk minder.

avatar van lennon
funforremi schreef:

Dat is een goede deal geweest, nu kan je m terugkopen voor 50 cent bij menig kringloop winkel