Danny Brown - Atrocity Exhibition (2016)

3,90

Label: Warp

1. Downward Spiral (2:52)
  2. Tell Me What I Don't Know (2:31)
  3. Rolling Stone (3:47)
  6. Ain't It Funny (2:57)
  7. Golddust (2:24)
  8. White Lines (2:23)
  9. Pneumonia (3:39)
  10. Dance in the Water (2:37)
  11. From the Ground (2:18)
    met Kelela
  15. Hell for It (3:49)
39 BERICHTEN
avatar van thgryda

thrm schreef:
Danny Brown is juist zo verfrissend omdat hij binnen dat gemaakte hiphopwereldje zo oprecht is.

Ik zie niet in hoe dat ook maar iets te maken heeft met de opmerking dat zijn stemgeluid het moeilijk maakt voor sommigen om hem echt te diggen. Daarnaast heb ik het niet met dit type experimentele beats maar dat ligt wederom aan mij. Oprechtheid is leuk maar de essentie van muziek is wel dat je het graag hoort...

edit: je had het over de opmerking van Rolando iets hoger over hoe DB gemaakt klinkt als Nicki Minaj. Soit, minder partytracks en wat meer duister en ingetogen. Dat zou wel eens kunnen werken in combinatie met dat stemmetje van DB dus ik ga dit toch maar eens checken.

edit 2: dit ligt me al een stuk beter omdat de producties me beter in het oor liggen. De stem van DB maakt het voor mij nog steeds een lange zit maar in zijn geheel vind ik dit best een leuk album.

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:
Ik kan meneer Brown z'n gekwaak toch maar moeilijk een heel album aanhoren. Ik probeer genoeg, maar het wil me (nog) niet lukken.

Genoeg proberen is de boodschap, het kwartje is gevallen! Lost heeft trouwens een grote Wu-Tang vibe, kan het zijn dat ik die sample al eerder heb gehoord op een nummer van de Clan?

avatar van T.A.

Ik heb nu 3 tracks geluisterd en vind zijn stem vrij irritant. Is dat een kwestie van wennen?

avatar van nico1616
T.A. schreef:

Absoluut! Let op het verschil in stemgebruik op tussen de eerste twee nummers. In de lage registers klinkt zijn stem helemaal niet als gekwaak.
De details in de productie, de ritmes van zijn raps die soms zo tegendraads met de muziek gaan en de teksten die met een verbluffende eerlijkheid alle aspecten van zwaar drugsgebruik beschrijven, het maakt dit voor mij een van de albums van 2016.

avatar van Appels123
I'm like Kubrick with two bricks.

Wat een ongelooflijk lekker nummer is Lost zeg.

avatar van Improvision

When it Rain

Paul White neemt het leeuwendeel van de producties hier voor zijn rekening, wat een veelzijdige producer is me dat toch! En zeer actief de laatste jaren; eerst Shaker Notes (aanrader overigens), dan Golden Rules, het album met Open Mike Eagle en dit... en nu weer een beat tape uit.

avatar van Snoeperd
Eigenlijk gewoon een van de beste albums van de afgelopen jaren. Geweldige eigen stijl, met z'n typische stemgeluid, heerlijke hooks en stuk voor stuk geniale beats. Zou eigenlijk de aandacht moeten krijgen die het op Rate Your Music krijgt, waar het in de top 20 beste hiphop albums ooit staat.

avatar van Gele Stift
Hoewel de eerste vijf nummers allerminst tegenvallen, heb ik altijd pas het idee dat ik echt in de mood kom van het album bij Ain't it Funny. Vanaf dat moment gaan de remmen niet meer los.

avatar van jordidj1
Wow, wat een track is Really Doe zeg. Knaller van jewelste!