Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Rock / Avant-Garde
Label: Verve

1. Myrrhman (5:33)
  2. Ascension Day (6:00)
  3. After the Flood (9:39)
  4. Taphead (7:30)
  5. New Grass (9:40)
  6. Runeii (4:58)
avatar van Tony
dumb_helicopter schreef:
gediplomeerd psycholoog

Ik kan me voorstellen dat je als psycholoog regelmatig zit te wachten totdat een cliënt eens iets positiefs te melden heeft over zijn/haar situatie, toch?

Datzelfde heb ik bij jouw bijdragen; Die begeven zich vrijwel altijd aan de negatieve zijde van het muziekspectrum. Je lijkt je te concentreren op het leveren van commentaar bij albums die je teleurstellen of die je in ieder geval niet zo goed vindt. Je overall gemiddelde zit dan ook net op een 7-tje. Vind je muziek luisteren eigenlijk wel leuk? Misschien moet je het eens over een heel andere boeg gaan gooien in het leven, iets gaan doen wat je wel leuk vindt? Ik kan me voorstellen dat jij soortgelijke adviezen ook regelmatig geeft.

avatar van perrospicados
Mooi hoe Tony weer een impuls geeft aan de positieve psychologie

Mooie therapeutische observatie

avatar van dumb_helicopter
Tony schreef:

Haha, grapjas! Je scoort albums ocharme gemiddeld 0.11 meer dan ik en dan wil je mij bekritiseren dat ik constant negatief ben? Overdrijven is ook een kunst. Misschien moet je eens beter kijken naar de scores die ik uitdeel en dan zul je zien dat ik amper een negatieve score (<2.5*) geef als er een voldoende basiskwaliteit voor mij aanwezig is.

En zelf wat dan nog als ik negatieve kritiek uit op een album dat mij minder bevallen is? Ik dacht dat we ons op een discussiesite voor muziek bevonden, niet? Enkel de lovende commentaren meetellen zou om de duur ook maar wat saai worden, lijkt me. Ik neem de tijd om een album te beluisteren, dan is het ook maar logisch dat ik score en mijn opmerkingen hierover mag geven. Deze zijn trouwens net zeer afwisselend, dan een keer positiever, dan weer eens wat minder. En als je daar niet mee om kunt, dan moet je misschien dringend eens in eigen boezem kijken.

avatar van brajoapau
brajoapau (moderator)
Een aantal off-topic berichten verwijderd.