Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Rock / Avant-Garde
Label: Verve

1. Myrrhman (5:33)
  2. Ascension Day (6:00)
  3. After the Flood (9:39)
  4. Taphead (7:30)
  5. New Grass (9:40)
  6. Runeii (4:58)
avatar van Tony
gediplomeerd psycholoog

Ik kan me voorstellen dat je als psycholoog regelmatig zit te wachten totdat een cliënt eens iets positiefs te melden heeft over zijn/haar situatie, toch?

Datzelfde heb ik bij jouw bijdragen; Die begeven zich vrijwel altijd aan de negatieve zijde van het muziekspectrum. Je lijkt je te concentreren op het leveren van commentaar bij albums die je teleurstellen of die je in ieder geval niet zo goed vindt. Je overall gemiddelde zit dan ook net op een 7-tje. Vind je muziek luisteren eigenlijk wel leuk? Misschien moet je het eens over een heel andere boeg gaan gooien in het leven, iets gaan doen wat je wel leuk vindt? Ik kan me voorstellen dat jij soortgelijke adviezen ook regelmatig geeft.

avatar van perrospicados
Mooi hoe Tony weer een impuls geeft aan de positieve psychologie

Mooie therapeutische observatie

avatar van dumb_helicopter
Tony schreef:

Haha, grapjas! Je scoort albums ocharme gemiddeld 0.11 meer dan ik en dan wil je mij bekritiseren dat ik constant negatief ben? Overdrijven is ook een kunst. Misschien moet je eens beter kijken naar de scores die ik uitdeel en dan zul je zien dat ik amper een negatieve score (<2.5*) geef als er een voldoende basiskwaliteit voor mij aanwezig is.

En zelf wat dan nog als ik negatieve kritiek uit op een album dat mij minder bevallen is? Ik dacht dat we ons op een discussiesite voor muziek bevonden, niet? Enkel de lovende commentaren meetellen zou om de duur ook maar wat saai worden, lijkt me. Ik neem de tijd om een album te beluisteren, dan is het ook maar logisch dat ik score en mijn opmerkingen hierover mag geven. Deze zijn trouwens net zeer afwisselend, dan een keer positiever, dan weer eens wat minder. En als je daar niet mee om kunt, dan moet je misschien dringend eens in eigen boezem kijken.

avatar van Tony
dumb_helicopter schreef:

Helemaal mee eens, maar dat was mijn punt ook niet, he? Punt was dat jij nauwelijks schrijft bij de albums die je wel goed vindt, dat valt op en zou ik van mezelf zorgwekkend vinden. Wat maakt dat jij je concentreert op dat wat je niet zo goed vindt?

dumb_helicopter schreef:

Dan zal ik toevallig alleen je wat minder positieve commentaren gelezen hebben, dat kan natuurlijk.

avatar van dumb_helicopter
Tony schreef:

Van mijn laatste 15 albums die ik beluisterd heb, heb ik 4* of meer uitgedeeld en een persoonlijke mening geplaatst bij Beautiful Freak, Rage Against the Machine, Songs in the Key of Life, Script of the Bridge, In the Court of the Crimson King, Industrial Silence en 10.000 Days. Da's bijna de helft van de albums die ik recent beluisterd heb.

avatar van dix
dix
Ssssssshhht ... er wordt hier geconcentreerd beluisterd.