Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Rock / Avant-Garde
Label: Verve

1. Myrrhman (5:33)
  2. Ascension Day (6:00)
  3. After the Flood (9:39)
  4. Taphead (7:30)
  5. New Grass (9:40)
  6. Runeii (4:58)
Dat blijven voor mij de vlinders (inclusief bijbehorende 12-inches). Hoewel het een beetje appels met peren vergelijken is.

avatar van luigifort
Die 2 hiervoor ook weergaloos..zeker

buizen
Goh deze ken ik helemaal niet. Talk Talk is echt zo'n fantastische band.
Spirit Of Eden deed me de schellen van de ogen vallen.
A.s. weekeinde naar een vinylbeurs in Lingen (D), misschien ligt deze er wel..

avatar van luigifort
Nog een stapje verder dan Spirit of Eden..daarom nog prachtiger (mijns inziens )
Maar Spirit en Spring heb ik ook beiden op 5 *

avatar van Chameleon Day
En het solo-album van Hollis bracht de muziek weer een stap verder, tot nabij de perfecte verstilling....waarna de stilte.

Chameleon Day schreef:

Mooie omschrijving.

buizen schreef:
Goh deze ken ik helemaal niet. Talk Talk is echt zo'n fantastische band.
Spirit Of Eden deed me de schellen van de ogen vallen.
A.s. weekeinde naar een vinylbeurs in Lingen (D), misschien ligt deze er wel.

Zou er niet op rekenen. De recente herpersing is prima en kost ca 25 euro. Originele uitvoering een veelvoud - ogv de geringe omvang van die persing, een euvel waarvan meer titels te lijden hebben.

buizen
Je weet maar nooit, Mjuman. Ben op de hoogte van idiote vinylprijzen. Maar er zijn ook altijd wel... door mensen die het niet weten wat ze verkopen.
Deze op origineel vinyl is wel een must. Keep searching.

Ik heb deze recente persing & Spirit of Eden (met DVD) gekocht voor respectievelijk Euro 18,99 + 17,49 zonder verzendkosten op amazon.de. Ze hebben er nog een paar voor de liefhebber.

west schreef:

Dat zegt nog steeds niets - om de doodeenvoudige reden dat bepaalde Europese persingen gewoon verkloot zijn - lees de commentaren maar, hier en elders. Voor dit album is een goede persing essentieel.

Ik heb een US persing - jazeker op Ba Da Bing, het sublabel van Universal voor speciale releases/persingen - en die is prima. De Europese versie spettert en knispert. In de US ging het nl om de allereerste release van dit album op vinyl http://pitchfork.com/reviews/albums/15957-laughing-stock-mark-hollis/

Dit is het enige album van Talk Talk dat ik niet origineel heb en gezien de prijzen ...

Misschien een keer een verdwaald Grieks exemplaar. De reden dat je veel bijzondere albums (en ik ga ze om de dooie dood hier niet noemen ) als Griekse persingen nog wel eens tegenkomt, tegen veel Euro's uiteraard, want die komen ze daar nog steeds tekort, is dat in Griekenland men langer is doorgegaan met het persen van vinyl.

Mjuman schreef:

Zeker heb ik de commentaren hier gelezen en elders. En deze laatste persing mag er in alles zijn. Ik ben er zeer over te spreken.

avatar van spoiler
Onlangs dit pareltje ontdekt. Kende alleen het bekendere werk.
Erg mooi

avatar van Cellulord
Gisteren voor het slapen gaan nog eens opgelegd, en ja tis een pareltje. Heb hem dan vanmorgen nog maar eens afgespeeld.
Dat laatste half sterretje mag er zeker bij.

5 jaar geleden had ik je uitgelachen als je me vertelde dat ik dit ooit goed zou vinden, want ik kende slechts enkelle commercielere nummers van hun.