Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Rock / Avant-Garde
Label: Verve

1. Myrrhman (5:33)
  2. Ascension Day (6:00)
  3. After the Flood (9:39)
  4. Taphead (7:30)
  5. New Grass (9:40)
  6. Runeii (4:58)
avatar van Tony
gediplomeerd psycholoog

Ik kan me voorstellen dat je als psycholoog regelmatig zit te wachten totdat een cliënt eens iets positiefs te melden heeft over zijn/haar situatie, toch?

Datzelfde heb ik bij jouw bijdragen; Die begeven zich vrijwel altijd aan de negatieve zijde van het muziekspectrum. Je lijkt je te concentreren op het leveren van commentaar bij albums die je teleurstellen of die je in ieder geval niet zo goed vindt. Je overall gemiddelde zit dan ook net op een 7-tje. Vind je muziek luisteren eigenlijk wel leuk? Misschien moet je het eens over een heel andere boeg gaan gooien in het leven, iets gaan doen wat je wel leuk vindt? Ik kan me voorstellen dat jij soortgelijke adviezen ook regelmatig geeft.

avatar van perrospicados
Mooi hoe Tony weer een impuls geeft aan de positieve psychologie

Mooie therapeutische observatie

Tony schreef:

Haha, grapjas! Je scoort albums ocharme gemiddeld 0.11 meer dan ik en dan wil je mij bekritiseren dat ik constant negatief ben? Overdrijven is ook een kunst. Misschien moet je eens beter kijken naar de scores die ik uitdeel en dan zul je zien dat ik amper een negatieve score (<2.5*) geef als er een voldoende basiskwaliteit voor mij aanwezig is.

En zelf wat dan nog als ik negatieve kritiek uit op een album dat mij minder bevallen is? Ik dacht dat we ons op een discussiesite voor muziek bevonden, niet? Enkel de lovende commentaren meetellen zou om de duur ook maar wat saai worden, lijkt me. Ik neem de tijd om een album te beluisteren, dan is het ook maar logisch dat ik score en mijn opmerkingen hierover mag geven. Deze zijn trouwens net zeer afwisselend, dan een keer positiever, dan weer eens wat minder. En als je daar niet mee om kunt, dan moet je misschien dringend eens in eigen boezem kijken.

avatar van brajoapau
brajoapau (moderator)
Een aantal off-topic berichten verwijderd.

dumb_helicopter schreef:
Iets te minimalistisch en te weinig beleving voor mij. De instrumentatie houdt het bij wijlen wel spannend, maar de vocalen prikkelen te weinig om de aandacht goed vast te houden.

Terwijl bij The Colour of Spring de vocalen het net tot een voldoende maken volgens jou

luigifort schreef:

Beter lezen, want dat heb ik nooit gezegd...

avatar van luigifort
Ok, dan was het iemand anders. Maar als gediplomeerd psycholoog is dit ws te depressieve muziek voor je. Je probeert je cliënten daar natuurlijk uit te helpen

avatar van Rudi S
dumb_helicopter schreef:

Beter lezen, want dat heb ik nooit gezegd...

Als jij < 5 sterren geeft verdien je hier ook geen eerlijkheid o.i.d.

luigifort schreef:

Ik hou van 'depressieve muziek' met emotie en diepgang, helaas is dit hier voor mij niet het geval. Geen idee trouwens wat dit ad hominem argument ertoe doet. Misschien moet je maar terug focussen op het inhoudelijke aspect.

Rudi S schreef:

Als jij < 5 sterren geeft verdien je hier ook geen eerlijkheid o.i.d.

Lijkt wel een heksenjacht hier op de weinige kritische noten ten aanzien van Hollis en de zijnen.

avatar van Rudi S

Ach het valt wel mee, zolang jij maar van Dead Can Dance afblijft

avatar van luigifort
Het is gewoon een schitterende plaat, evenals de 2 voorgangers en zijn soloplaat. Er valt simpelweg niets op aan te merken. Over hun eerste 2 albums kun je nog discussiëren. Maar ms ben je er nog niet "oud" genoeg voor. Dat komt nog wel

avatar van Mjuman
dumb_helicopter schreef:

Ekte muziekliefhebbers zijn vergevingsgezind en bereid, als de intentie tot inkeer bestaat, om over ons hart te strijken. Daarom wil ik wel - als het weer dat toelaat en jij 10 euro overmaakt naar Amnesty - op de fiets (doe ik ook moeite, ca 25 km enkele reis) naar de Heksenwaag in Oudewater gaan om voor jou een vrijwaringscertificaat te kopen.

avatar van Pinsnider
hahaha, wat een geniaal gezaag hierboven! Maakt m'n thuiswerkdag weer goed!!!

avatar van Mjuman
Pinsnider schreef:
hahaha, wat een geniaal gezaag hierboven! Maakt m'n thuiswerkdag weer goed!!!

Wanneer wordt een onderwijzer nou boven slim(mer) - als ie thuiswerkt? Leert ie tenminste hoe ie moet zagen