The Cure - Mixed Up (1990)

Rock / Pop
Label: Fiction

1. Lullaby [Extended Mix] (7:45)
  2. Close to Me [Closer Mix] (5:46)
  3. Fascination Street [Extended Mix] (8:48)
  4. The Walk [Everything Mix] (5:27)
  5. Lovesong [Extended Mix] (6:20)
  6. A Forest [Tree Mix] (6:56)
  7. Pictures of You [Extended Dub Mix] (6:42)
  8. Hot Hot Hot!!! [Extended Mix] (7:01)
  9. Why Can't I Be You? [Extended Mix] (8:07)
  10. The Caterpillar [Flicker Mix] (5:41)
  11. In Between Days [Shiver Mix] (6:24)
  12. Never Enough [Big Mix] (6:07)
  13. Let's Go to Bed [Extended Mix 1982] * (7:44)
  14. Just One Kiss [Extended Mix 1982] * (7:16)
  15. Close to Me [Extended Mix 1985] * (6:32)
  16. Boys Don't Cry [New Voice Club Mix 1986] * (5:30)
  17. Why Can't I Be You? [Extended Mix 1987] * (8:07)
  18. A Japanese Dream [12" Remix 1987] * (5:48)
  19. Pictures of You [Extended Version 1990] * (8:07)
  20. Let's Go to Bed [Milk Mix 1990] * (7:14)
  21. Just Like Heaven [Dizzy Mix 1990] * (3:43)
  22. Primary [Red Mix 1990] * (7:10)
  23. The Lovecats [TC & Benny Mix 1990] * (4:38)
  24. Three Imaginary Boys [Help Me Mix 2018] * (3:22)
  25. M [Attack Mix 2018] * (3:09)
  26. The Drowning Man [Bright Birds Mix 2018] * (4:30)
  27. A Strange Day [Drowning Waves Mix 2018] * (5:06)
  28. Just One Kiss [Remember Mix 2018] * (5:00)
  29. Shake Dog Shake [New Blood Mix 2018] * (5:12)
  30. A Night Like This [Hello Goodbye Mix 2018] * (4:25)
  31. Like Cockatoos [Lonely in the Rain Mix 2018] * (3:50)
  32. Plainsong [Edge of the World Mix 2018] * (4:35)
  33. Never Enough [Time to Kill Mix 2018] * (3:38)
  34. From the Edge of the Deep Green Sea [Love in Vain Mix 2018] * (6:23)
  35. Want [Time Mix 2018] * (4:46)
  36. The Last Day of Summer [31st August Mix 2018] * (5:46)
  37. Cut Here [If Only Mix 2018] * (4:28)
  38. Lost [Found Mix 2018] * (4:00)
  39. It's Over [Whisper Mix 2018] * (4:54)
totale tijdsduur: 1:21:04 (3:45:57)
avatar van kappeuter
Waarschijnlijk door Cure fans beschouwd als heiligschennis, maar daar trek ik me niks van aan.
Wat mij betreft pakken de mixen erg goed uit. Het levert zelfs een homogeen album op, zonder zich te verliezen in een kakafonie aan stijlen.

avatar van starbright boy
Robert Smith vond dit een "feestplaat voor dronken cure fans". Ik vind het een overbodige plaat omdat alle remixen minder zijn dan hun originelen.

avatar van kappeuter
Ik vind dit dus een op zichzelf staand album. De elektronische muziek weet de nummers goed te ondersteunen. Een patatje oorlog is op zijn tijd ook lekker. Weer 's wat anders.

De Tree mix van A forest is wel geniaal.

Ik schaam mij redelijk;

Dit is het ENIGE album wat ik heb van the cure. Ik luister het nog steeds; ik bedoel het verveeld niet echt. Ik ken natuurlijk de originelen wel, maar sommigen vind ik serieus minder dan de mixed up cd. Misschien omdat deze voor mij echt The Cure is (de schuld van mijn ouders!!! Ik bedoel- ze hebben deze CD kapot gedraaid toen ik nog een klein mannetje was).

avatar van Hans Brouwer
Valentijn schreef:
Ik schaam mij redelijk;

Je hoeft je niet te te schamen hoor Valentijn. Het is ook mijn enige cd van The Cure en ik vind 'm dus gewoon hartstikke goed! 4*

avatar van Edski
Ik ben wel echt een Cure-fan, en deze is best lekker voor de afwisseling hoor. Een welkome aanvulling in het geheel!

avatar van Hans Brouwer
Hans Brouwer schreef:
Vandaag deze cd gedraaid in m'n discman. Wat een waanzinnig goed album is dit toch. Hier staat geen zwak nummer op, cd klinkt als een klok. Halve ster erbij

avatar van the viking
Hans als je deze van The Cure al goed vind,dan zou je toch eens meer albums van The Cure moeten gaan beluisteren !
Probeer bv Paris(live cd) eens of Disintegration ,Seventeen Seconds,Pornography,Three Imaginary Boys of Faith !

Ik vind dit ook een lekker album. Ik heb hem dan wel gekocht vanwege Never Enough, wat ik een goed nummer vind ik deze versie van Lovesong nog mooier dan het origineel. Ik heb dit album veel gedraaid.

EVANSHEWSON
Ik vind dit biezonder geslaagde mixen van Curesongs. Geen muzikale verkrachtingen of zo, waar ik bang voor was.

Dit is heel fijn gedaan en is een aanra(N)der voor alle Curefans!

Prima schijfje om geregeld uit de kast te trekken en volumeknop een flinke draai naar rechts te geven!
4 stars jawel!
****

avatar van reptile71
Ik heb nooit veel van dit album begrepen en het dan ook nauwelijks gedraaid.

avatar van Dudeness
Bij wijlen heel erg geslaagd en wel degelijk met een toegevoegde meerwaarde...

3.5

avatar van Figureheads
Het makkelijke aan dit album is dat er van oorsprong al geen slechte nummers op staan. De gemixte versies zijn in sommige opties(niet allemaal) zelfs beter dan de originele versies.

Lovesong idd komt door de opbouw van de instrumenten hier beter uit de verf dan op "Disintergration" (Let op de inzet van Bass lijn).
Close to Me heeft met de sax en de trompet een nieuwe tussendimensie gekregen. Het nummer is kleurrijker als het ware.

Verder zijn nummers als The Walk, A Forest en The Caterpillar geupdate.

De enige nummers die er niet beter op zijn geworden, zijn in mijn ogen Lullaby en Pictures of You.
Bij Inbetween Days heb ik mijn twijfels. De remix opend sterk, maar zakt halverwege behoorlijk af.

Never enough is voor mij de enige goede single van The Cure uit de 90's.

Feeder
Figureheads schreef:
Never enough is voor mij de enige goede single van The Cure uit de 90's.

Terwijl ik dat hun zwakste single vind.

avatar van Figureheads
Ten opzichte van de rest zeker. De rest zou dan overigens zijn Close to me90's (die is eigenlijk bij nader inzien ook best goed O_O)
High, Friday I'm in love, A letter to elise, 13th, Mintcar en Wrong Number.
Voor mij was trouwens Burn van de Crow soundtrack het beste NUMMER van hun jaren 90 collectie. Helaas is deze nooit op single verschenen. En helaas zijn zie niet met deze setting doorgegaan (Met setting bedoel ik dat na Burn het album Wild Mood Swings uitkwam, en dit qua stijl totaal niet overeenkomt.)

Jammer.

avatar van orbit
Ik heb Burn altijd beschouwd als een kort teruggrijpen op de stijl van The Hanging Garden, waar dat nummer veel op lijkt.. Maar zeker jammer dat ze niet zo verder zijn gegaan.

avatar van Figureheads
Weet je dat ik eerlijk moet kennen dat ik "Bloodflowers" eigenlijk helmaal niet zozeer in de "triologie" vindt passen.
Als Robert Smith een concept album had gemaakt in de richting van "Burn" had ik DAT waarschijnlijk eerder gezien als een vervolg om Pornography en Disintergration.

Je hebt trouwens gelijk dat dit sterk doet denken aan een broertje van "The Hanging Garden". Alleen vindt ik ook dat het nummer "burn" de prefecte balans heeft tussen de stijlen van Pornography en Disintergration.

avatar van orbit
Ben ik met je eens! Hadden ze inderdaad maar een plaat gemaakt in de stijl van Burn ipv. Wild Wood Springs..

Burn is een zeer goed nummer. Maar The Crow heeft helemaal een goede soundtrack. Zie Wild Mood Swings maar als een lange slechte B-kant van het nooit verschenen singeltje Burn.

avatar van reptile71
Wild Shoe Strings heb ik al lang uit mijn geheugen verbannen. Wat is dat eigenlijk?

reptile71 schreef:

Dat is een album van een The Cure look-a-like bandje wat denkt lollig te zijn.
Sorry, maar ik zie er de humor niet van in.

Het nieuwe album gaat weer over zijn angst om ouder te worden.

Dit is de vermoedelijke setlist:

1. I Loose My Teeth
10. Wheelchairs

perfume
Hahaha

avatar van Oldfart
In de tijd dat ik deejayde hadden we in die tent waar ik draaide een extended 12" versie van 'a Forest' ,
kan dat de versie geweest zijn die op dit album staat?

avatar van reptile71
Dit is wel een ernstig verbouwde versie als ik het me goed herinner hoor, niet een normale 12" versie van het nummer.

avatar van Oldfart
Is die "normale" 12" dan ergens te vinden; op één of andere verzamelaar of zo?

avatar van reptile71
Eerlijk gezegd ken ik geen 12" versie. De albumversie is volgens mij langer dan de single versie. Misschien heb je wel gewoon de albumversie gedraaid...

avatar van Oldfart
Ik weet dat de album versie langer is,
maar er was toch echt een 12 inch,
maar vaak waren het ook promotie dingen.
De platenzaak waar mijn collega deejays en ik voor de zaak ( oneperkt = erg leuk) inkochten, hield dat soort dingen vaak speciaal voor ons achter.

Dus dat zal wel moeilijk worden die ooit nog te vinden....