The Cure - Mixed Up (1990)

Rock / Pop
Label: Fiction

1. Lullaby [Extended Mix] (7:45)
  2. Close to Me [Closer Mix] (5:46)
  3. Fascination Street [Extended Mix] (8:48)
  4. The Walk [Everything Mix] (5:27)
  5. Lovesong [Extended Mix] (6:20)
  6. A Forest [Tree Mix] (6:56)
  7. Pictures of You [Extended Dub Mix] (6:42)
  8. Hot Hot Hot!!! [Extended Mix] (7:01)
  9. Why Can't I Be You? [Extended Mix] (8:07)
  10. The Caterpillar [Flicker Mix] (5:41)
  11. In Between Days [Shiver Mix] (6:24)
  12. Never Enough [Big Mix] (6:07)
  13. Let's Go to Bed [Extended Mix 1982] * (7:44)
  14. Just One Kiss [Extended Mix 1982] * (7:16)
  15. Close to Me [Extended Mix 1985] * (6:32)
  16. Boys Don't Cry [New Voice Club Mix 1986] * (5:30)
  17. Why Can't I Be You? [Extended Mix 1987] * (8:07)
  18. A Japanese Dream [12" Remix 1987] * (5:48)
  19. Pictures of You [Extended Version 1990] * (8:07)
  20. Let's Go to Bed [Milk Mix 1990] * (7:14)
  21. Just Like Heaven [Dizzy Mix 1990] * (3:43)
  22. Primary [Red Mix 1990] * (7:10)
  23. The Lovecats [TC & Benny Mix 1990] * (4:38)
  24. Three Imaginary Boys [Help Me Mix 2018] * (3:22)
  25. M [Attack Mix 2018] * (3:09)
  26. The Drowning Man [Bright Birds Mix 2018] * (4:30)
  27. A Strange Day [Drowning Waves Mix 2018] * (5:06)
  28. Just One Kiss [Remember Mix 2018] * (5:00)
  29. Shake Dog Shake [New Blood Mix 2018] * (5:12)
  30. A Night Like This [Hello Goodbye Mix 2018] * (4:25)
  31. Like Cockatoos [Lonely in the Rain Mix 2018] * (3:50)
  32. Plainsong [Edge of the World Mix 2018] * (4:35)
  33. Never Enough [Time to Kill Mix 2018] * (3:38)
  34. From the Edge of the Deep Green Sea [Love in Vain Mix 2018] * (6:23)
  35. Want [Time Mix 2018] * (4:46)
  36. The Last Day of Summer [31st August Mix 2018] * (5:46)
  37. Cut Here [If Only Mix 2018] * (4:28)
  38. Lost [Found Mix 2018] * (4:00)
  39. It's Over [Whisper Mix 2018] * (4:54)
totale tijdsduur: 1:21:04 (3:45:57)

Moet ik afvallen?
(pijnlijk onderwerp)

A Forest original 12"

Misschien lukt het je zo beter, of je af moet vallen weet ik niet, ik zou gewoon het nummer downloaden als ik jou was.

avatar van Oldfart
Dank je reptiel, zal het morgen thuis doen; krijg hier de vreemdste spam, zal de netwerk persoon leuk vinden

avatar van reptile71
De eerste link gaat naar de site waar hij te downloaden is, de tweede link direct naar de download. Ja zou ik niet op je werk doen, dat luistert thuis ook zo lastig.

Volgens mij is dit gewoon de versie van 17 Seconds.

avatar van reptile71
hier heb ik hem vandaan.

avatar van Figureheads
Wild Mood Swings is geen slechte plaat hoor. Er had alleen geen "Cure" boven moeten staan. Was dit een album, of project geweest van 1 van de bandleden of zelfs van "The Glove" dan was er niets aan de hand geweest. (Geef toe het nummer Want is een echt Cure nummer @_@)

Jammer dat op dit album NIET nog de andere trackversie van Just like Heaven staat. Zowiezo jammer dat het alleen maar cure singles zijn, die erop staan.

deric raven schreef:

7. Spiderman With Glasses
8. Can't Find My Way Home
9. Grey Is The Colour
10. Wheelchairs

Leuker is een setlist waaraan je horen kan dat het om een mix van oude nummers gaat zoals:

01. All lovecats are grey.
02. A hot hot hot forest (bosbrand ?)
03. The hanging figurehead
04. Boys don't dress up
05. Pictures of the empty world
06. A letter to birdmadgirl
07. Inbetween funeral parties
08. Friday, we pray for rain.

Als hiervan nou een mix zou zijn tussen de genoemde nummers.
(Probeer maar eens Lovecats en all cats are grey te mixen)
Scary!!! O_O

avatar van Oldfart
Jammer dat op een Cure album alleen Cure nummers staan: natuuuuuuuuurlijk ????

avatar van reptile71
Singles zegt hij, Jan. Hij had liever wat niet op single verschenen albumtracks op deze cd gezien, denk ik.
Deze hele cd boeit me niet en heeft me nooit voor een meter geboeid, heb ik alleen aangeschaft om mijn verzameling compleet te houden.

avatar van Figureheads
Idd, als ik singles schrijf bedoel ik ook singles.
Ik vraag me af hoe een gemixte versie van TIB zou klinken.

avatar van reptile71
Ja of een dancemix van TSDWAY.

HAHAHAHAHA, nee nee.
"The Same Deep Water As You" is een klein meesterwerkje. Niet aankomen dus

Maar wat dacht je van TIB of FIC en maybe zelfs nog BDC (allemaal van het "Boy's Don't Cry" album.)

avatar van Suicidopolis
Oldfart schreef:
Ik weet dat de album versie langer is,
maar er was toch echt een 12 inch,
maar vaak waren het ook promotie dingen.
De platenzaak waar mijn collega deejays en ik voor de zaak ( oneperkt = erg leuk) inkochten, hield dat soort dingen vaak speciaal voor ons achter.

Dus dat zal wel moeilijk worden die ooit nog te vinden....

Ik meen mij inderdaad te herinneren dat er een speciale extended 12" versie van A Forest bestaat, die alleen bedoeld was als promo voor DeeJays (no joke), en niet via reguliere kanalen te verkrijgen is/was, en ik meen mij ook te herinneren dat ik deze al wel eens op... rarara... eBay ben tegengekomen.

Alleen durf ik mijn hand niet in het vuur te steken of dit nu zo'n typische achteraf aangemaakte herinnering is, of een werkelijke herinnering...

Vroeger bestond er een pracht van een site voor dat soort zaken, met name Plainsong, maar deze is al een stuk of 2 jaar offline, en zou normaal gezien op een mooie, onverwachte dag moeten terugkomen in een nieuw jasje. Ik hoop het althans, wat dat was één van de beste discografie sites die ik ooit heb mogen aanschouwen. Werkelijk àlles (officieel uitgebracht) was daarop terug te vinden, hoe zeldzaam dan ook...

EDIT: misschien verwar ik met deze.

Father McKenzie
Meestal stellen remix albums niet veel voor, maar in dit geval is hier werk gemaakt van de mix en is er toch respect gehouden voor het origineel, dit zijn geen verkrachtigen, zoals zo vaak.
Puik gedaan, met vakmanschap.
Lekker plaatje, zondermeer.

avatar van notsub
Sinds ik CD's met remixen van U2 en Young Gods leerde waarderen, kon ik hier ook zonder angst aan beginnen. Ook hier is het een kwestie van de blik wat wijder zetten en het gewoon over je heen laten komen. Sommige versies klinken wat beter dan andere. Zo vind ik hier The Walk en Close To Me leuk, maar het openbreken van de Disintegration nummers minder geslaagd.

avatar van Hans Brouwer
kappeuter schreef:
Waarschijnlijk door Cure fans beschouwd als heiligschennis, maar daar trek ik me niks van aan.
Sinds een kleine week beschouw ik mij (eindelijk ) ook als Cure fan . Wat ik van "Mixed Up (1990)" vind? Alles behalve heiligschennis!

avatar van rudiger
Staan best wel een paar aardige mixen op maar die van Pictures Of You valt in het niet vergeleken met het orgineel .

De laatste twee zijn eigenlijk het beste. En dan moet je vooral Never Enough kei-en-kei-hard zetten!

avatar van daniel1974nl
Vond vooral Facination Street, Lullaby en Hot Hot Hot erg sterk op dit album. A Forest is wat minder, het weglaten van dat geniale intro is zeker geen goede beslissing. Voor de rest is het denk ik leuk tot grappig, maar hoor ik toch liever het origineel.

avatar van dazzler
Wie heeft Why Can't I Be You uit de tracklijst weggehaald?
Die stond wel degelijk op de originele vinyl editie van deze plaat.

avatar van musician
daniel1974nl schreef:

Daar kan ik mij helemaal in vinden. Het ene nummer leent zich wat meer voor een verlengde en uitgebreide speelduur dan een ander.

Per saldo vind ik het overigens geen slecht idee om een verzamelalbum met remixes en extended plays uit te brengen van nummers die al eerder waren uitgebracht.

Maar het kan soms wel ten koste gaan van de kracht van een nummer zoals bijvoorbeeld de versie van Inbetween days, waar kort en krachtig juist de schoonheid van de originele versie bepaalt.

Daarom, andere nummers lenen zich er beter voor (ook bijvoorbeeld Never enough). Bovendien ben ik het ook eens met de stelling dat de opnames leiden tot één echte Cure plaat, zonder het idee dat er sprake is van losse fragementen. Het is één album geworden en dat betekent dat er werk van is gemaakt.

avatar van freddze
dazzler schreef:
Wie heeft Why Can't I Be You uit de tracklijst weggehaald?
Die stond wel degelijk op de originele vinyl editie van deze plaat.

Teruggezet.

MIXED UP 1990

Staat dit album op zijn plaats tussen de verzamelalbums?
Daar kan je over discussiëren aangezien tracks 1, 3, 5, 8 en 9
eerder al op 12" verschenen. De andere remixen zijn echter nieuw.

Op de 12" single van Never Enough vind je Let's Go to Bed [Milk Mix].
En op de 12" van Close to Me [Closer Mix] kan je met Just Like Heaven [Dizzy Mix]
en Primary [Red Mix] nog drie eclusieve, herziene versies van Cure klassiekers vinden.

En wie weet wat er nog in de kluizen op ons ligt te wachten?
Killing an Arab [Desert Storm Mix] ... stel je voor.

De uitgebreide versie van Fascination Street is voor mijn part de definitieve.
Maar ook Lullaby (erg gebaat bij een uitgesponnen mix) en Lovesong staan als een huis.
De dub mix van Pictures of You is okee, maar ik vind de albumversie uiteindelijk toch de beste.

Hot Hot Hot!!! is een erg knappe disco met toeters adapatie, beter dan het origineel.
Van Why Can't I Be You? hoor je duidelijk dat het om een mid 80s extended versie gaat.
Die gaan vaak gebukt onder hoorbaar knip en plakwerk ... ontbreekt op de cd.

Never Enough vond ik altijd een erg goeie single. The Cure slaagt er volgens mij in
om een anno 1990 bijzonder hip en eigentijds geluid neer te zetten. Met dat hakkende ritme.

De oude songs in een nieuw jasje vind ik best aardig om te horen.

Het wordt tijd dat men dit plaatje eens deftig heruitbrengt (een deluxe editie?)
met daarop om te beginnen Why Can't I Be You? [Extended Mix] dat op de vinyl release stond.
En dan kunnen die hierboven vermelde bonustracks er natuurlijk ook eindelijk eens bij.

En waarom niet alle gewone, oude 12" versies?
Let's Go to Bed, The Lovecats, Inbetween Days en Close to Me bijvoorbeeld.
En mij lijkt er dan nog ruimte voor de 12" versies van de Wish singles.

Als laatste stap in de deluxe edities soap, zou ik dan Wish nog eens willen beluisteren
in digitaal opgepoetste versie. Want het schijfje uit 1992 begint een beetje slijtage te vertonen.
En waarom die release niet vergezellen van de live-tweeling Show en Paris op dvd?

ps. Er bestaat volgens mij ook een deluxe cd release uit 1990
doe zich presenteert als een vinyl album en waarop Why Can't I Be You! wel staat.

Bestaat er nu eigenlijk een cd-versie met 12 tracks waaronder Why Can't I Be You?
Ik zoek al geruime tijd maar zonder succes...

avatar van Supersid
Dit was, na een onbewuste kennismaking met 17 seconds, mijn eerste kennismaking met The Cure als piepjonge snaak. Uiteraard was vader hiervoor verantwoordelijk. Vader heeft mij héél erg gevormd qua muzikale ontwikkeling, dat mag duidelijk zijn! Van protest was amper sprake: vader had immers een feilloze muzieksmaak. Gevolg is wel (vader was niet zo'n die-hard Cure fan) dat deze remixen mij eerder kwamen toegewaaid dan de meeste originele versies. Dat heeft mijn beoordeling van deze plaat vast beinvloed, en zeer waarschijnlijk in positieve vorm. Eigenlijk denk ik zelfs dat het even geduurd heeft voor ik besefte dat dit remixen waren, gezien mijn sterk voorbehoud voor zulke realeases. Deze vind ik echter dik prima

80's man schreef:
Ik zoek al geruime tijd maar zonder succes...

Ja, maar uiterst zeldzaam in deluxe formaat.
Cure, The - The Cure (Box Set) at Discogs

Why Can't I Be You staat ook op de cd-release van de betreffende single:
Cure, The - Why Can't I Be You? (CD) at Discogs

Wie de full monty wil, moet ook deze cd-singles zien te vinden:
Cure, The - Never Enough (CD) at Discogs
Cure, The - Close To Me · Remix (CD) at Discogs
Met Mixed Up versies van Primary, Let's Go to Bed en Just Like Heaven.

Leuk voor in de kast, maar dubbelop met Mixed Up:
Cure, The - A Forest (CD) at Discogs

Dit is ook een optie om de extended versie van Why Can't I Be You op CD te vinden:
Cure, The - Close To Me (Closer Mix) (CD) at Discogs

ps. De vinyl release van Mixed Up is standaard met Why Can't I Be You.
Net zoals de lange versies van Hot Hot Hot!!!, Lullaby, Fascination Street en Lovesong
gaat het bij Why Can't I Be You om de originele 12" versie, dus geen heropname of nieuwe mix.

Ok bedankt dazzler.
Dus niet op een cd-uitgave van Mixed Up,hoef ik deze niet meer verder te zoeken.

Robertus
Dit was mijn eerste Cure-cd ooit. Als compilatie prima om mee te beginnen en dan van daaruit op zoek gaan naar de albums..Zo heb ik het ook gedaan. In het begin prima van dit plaatje genoten, nu is hij inmiddels ingehaald door de originelen, zoals ik The Cure ik het liefst hoor. Tegenwoordig zet ik hem eigenlijk nooit meer op, maar hij heeft zijn functie wel gehad.

Wel grappig dat Pictures Of You hier als Extended wordt benoemd, terwijl de originele versie van Disintegration nog steeds de langste is....De remixen klinken verder goed, maar ben niet zo thuis in die methodieken en normaal gesproken moet ik er ook niets van hebben.

Overigens heb ik Never Enough altijd een gedrocht gevonden als single. Oervervelend rockgeluid dat helemaal niet bij deze band past en een opsommende tekst zoals iedereen die kan schrijven....De B-kant Harold & Joe (t.v.o. Join The Dots) vind ik toch beter, ondanks de cheesey meligheid. Beetje vergelijkbaar met Let's Go To Bed. Die single is zo fout dat hij vanzelf weer goed wordt.

Heerlijk mix album met prima gekozen nummer!