The Fratellis - Costello Music (2006)

Label: Island

1. Henrietta (3:32)
  2. Flathead (3:17)
  3. Cuntry Boys & City Girls (3:31)
  4. Whistle for the Choir (3:35)
  5. Chelsea Dagger (3:35)
  6. For the Girl (2:48)
  7. Doginabag (3:20)
  8. Creepin Up the Backstairs (3:07)
  9. Vince the Loveable Stoner (3:14)
  10. Everybody Knows You Cried Last Night (3:54)
  11. Baby Fratelli (3:56)
  12. Got Ma Nuts from a Hippie (3:11)
  13. Ole Black 'n Blue Eyes (3:16)
  14. Skinny Girls * (2:18)
avatar van Koerok
Astronaut schreef:
Majeur- en mineurakkoorden hebben niets met vrolijk klinken of niet te maken.
Dit lijkt me toch iets te radicaal. Helemaal niets???
Sla eens een E en een Em aan op een gitaar. Is toch wel het verschil tussen een lach en een traan hoor....

avatar van Astronaut
Tja, akkoorden zijn voor zover ik weet toch gebaseerd op tertsen en alles, niet op of het vrolijk klinkt. Dat een Em dan minder blij klinkt ten opzichte van een E kan zijn, maar daardoor heeft de Em niet de naam "mineur" gekregen, dat heeft met de grootte van de terts te maken (klein of groot). Maar ik heb de theorie ook niet helemaal scherp, je moet het maar aan iemand vragen die er wat meer verstand van heeft

En Joy, je hebt goede muziek en leuke muziek. Ik geef zelf ook de voorkeur aan de eerste categorie, maar de tweede moet er ook zijn (of tussenvormen natuurlijk). Ook al haal je die leuke muziek dan uit platen die niet zo lang meegaan.

typische plaat die je maximaal een week leuk vind

daarnaa nooit meer, let op mijn woorden, wie draait dit over 2 maanden nog?

Ik draai dit plaatje toch al meer dan een half jaar vrij regelmatig en ik word er nog steeds vrolijk van als ik er naar luister

king656
deze CD is geweldig. heb em al een maand of 4 op mijn I-pod staan. luister em nog bijna iedere dag. heb er nog nooit genoeg van gekregen. lekker vrolijk. mooie plaat om je dag mee te beginnen. alleen van chelsea daggger heb ik af en toe genoeg gekregen, maar dat lag vooral aan al die parodienen die er op gemaak werden. ik vind ze echt op een iets vrolijkere versie van franz ferdinand lijken dat is mooi want dat zijn tegewoordig mijn favoriete bands.

groeten king656

frankvankesteren, je bent hilarisch

Ills schreef:
frankvankesteren, je bent hilarisch

dank u

en toch zit er iets goeds in deze release: het heeft er toe bijgedragen dat Metal Molly's Surgery for zebra weer in mijn player zit, na een ban van 8 jaar!
Hoorde dat de heren dit jaar weer wat festivalletjes aandoen@!

typische plaat die je maximaal een week leuk vind

daarnaa nooit meer, let op mijn woorden, wie draait dit over 2 maanden nog?

Ik draai de cd recentelijk nog best vaak. en hoelang is het nou geleden dat Chelsea Dagger in Nederland te horen was ? Half december ! Dus ZEKER dat dit Festival-bandje nog lang niet uit de schijnwerpers is gegaan.

(natuurlijk mede dankzij de promotie van 3FM in de Serious Request )

Alle nummers zijn leuk ! en ze worden ook best vaak aangevraagd op mijn internet radiostation:P.

avatar van frankvankesteren
Ik merk toch dat er vaak neit veel meer uitkomt dan "de nummers zijn leuk" eigenlijk, zonder dat ik iemand daar persoonlijk de schuld van wil geven

'Gewoon weer' een overgepromote groep dus

Joy
tis nog steeds niks en irritant en ook het nieuwe hitje in spe, henrietta, is er 1 van domme flauwe meligheid

avatar van andré
Joy schreef:

Ik geloof dat jij je punt betreffende dit album nu wel gemaakt hebt: je vind het helemaal niks, maar om dat nu keer op keer bij dit album te melden, wat schiet je er mee op?

avatar van SiSsY bOY
Ik heb deze plaat een tijdje geleden links laten liggen omdat ik het te makkelijk stampwerk vond. Echter vind ik het nu best wel een lekkere plaat, eentje die je op kan zetten als je vrienden over de vloer hebt.

avatar van Sjaakspeare
1,0
Mensen hier willen niet eens geloven dat dat "aanstekelijke" gezeik uit Chelsea Dagger gestolen is van You're A Wonderful One van Marvin Gaye... Maar goed...

avatar van frankvankesteren
Het moet dan wel heel erg aangepast zijn, anders begin ik toch ook serieus te twijfelen aan de kwaliteiten van Marvin Gaye

avatar van Sjaakspeare
1,0
frankvankesteren schreef:

Het is het baslijntje van dat nummer, Marvin Gaye heeft dat niet gezongen

avatar van frankvankesteren
Bedankt Sjaak... ik was al weer ernstig verontrust

Sven Bersee
Ik vond ze vooral goed met Henrietta op Pinkpop.

Aap
Geinige toegankelijke nummertjes.
Alleen, verveelt wel *erg* snel.
Meer dan 1 luisterbeurt is het voor mij niet waard.

Berichten verwijderd.

SSS
Ik vind dit album helemaal geweldig, na Chelsea Dagger en Flathead en Henrietta die ik al goed vond blijkt de rest ook top te zijn!

andré schreef:

excact hetzelfde geld voor mensen die het tegenovergestelde schrijven

SSS schreef:

Vind je Chelsea Dagger echt goed? Dat is ronduit het matigste nummer op het album. Een album dat trouwens wel leuk is, maar niet echt goed. Ik krijg hem voor nu nog niet lager dan een 3,5.

Joy
zo, lang geen commentaar gelezen op dit bandje

toch weer een hypert

ook omdat de nieuwe plaat door geen hond is beoordeeld

kortom, kortetermijnmuziek die iedereen alweer is vergeten

avatar van Oldfart
Was dat al niet voorspeld?

Joy
ja, en ik wrijf het er nog even extra in

voor degene die beweerden dat dit muziek was die ze zeker na 6 maanden nog steeds zouden draaien - of iets in die strekking

avatar van Ploppesteksel
Nieuwe plaat ?
Is dat geen EP ?

Sven Bersee
Inderdaad, hij staat bij albums, maar volgens mij is het EP.

Joy
ook goed, nog steeds geen enkele review toen ik mijn bericht schreef

(en een ep omdat ze hoop ik zelf ook wel inzien dat nog zo'n volledig album niemand meer trekt)

avatar van Ploppesteksel
Als het een volledig album was zou er wel wat meer reclame voor zijn gemaakt en zou ik het zeker eens beluisteren ; dit is nu eenmaal geen tijdloze muziek . Maar wel leuk om zo heel af en toe eens op te zetten ..

Kid A(cid)
Heh wat een flauwe Blur-kloon.