Simple Minds - Good News from the Next World (1995)

Label: Virgin

1. She's a River (5:31)
  2. Night Music (5:23)
  3. Hypnotised (5:53)
  4. Great Leap Forward (5:35)
  5. 7 Deadly Sins (5:10)
  6. And the Band Played On (5:32)
  7. My Life (5:15)
  8. Criminal World (5:02)
  9. This Time (4:58)
avatar van luigifort
Vind dit wel een aardig album..mijn eerste concert ooit was van deze tour..daarom speciale herinneringen aan. Verder een lekker rockachtig album zonder veel diepgang 3,5*

Moest wennen aan dit album, maar kan het nu erg waarderen. Het beste werk van de Minds uit de jaren '90 (wat toch een zwak decennium was voor de band). Je hoort dat ze er zin in hebben, veel nummers met een positieve boodschap. Charlie gaat helemaal los op z'n gitaar en de overige (sessie) muzikanten spelen zeer strak. Goede drumpartijen en lekker baswerk!

avatar van Alicia
Ik heb dit album heel veel gedraaid en net zoveel keer keihard mee geblèrd. Negentienvijfennegentig was geen leuk jaar voor mij, maar met deze "Good News from the Next World" van Simple Minds ben ik er weer bovenop gekomen. Inmiddels zit ik alweer in de volgende wereld! Mooi hoor!

avatar van goldendream
Ik ben bezig met hun albums vanaf 1995: dit album, Neapolis, Our Secrets Are The Same, Neon Lights, Cry, Black & White en deel 2 van Graffiti Soul (coveralbum) zijn intussen al heel vaak beluisterd.
Conclusie: hoewel het nooit tipt aan de magische gloriejaren 1979-1984, kan ik echt genieten van deze albums. Neapolis is misschien de favoriet uit het lijstje.
Nog een conclusie: de band doet er nog steeds toe en heeft dat altijd gedaan.
Enige tegenwind: 1979-1984 blijft onovertroffen, gewoon magistrale albums, uniek, met niks te vergelijken. Deze latere hebben dat niet, ze zijn gewoon heel goed.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik zal het album nog eens kritisch onder de loep nemen, het enige album van de Minds die bij mij een onvoldoende scoort.

avatar van Alicia
Dit album slechter dan de volgende en de daarop volgende? Nee... hoor!
Het dieptepunt moest nog komen

avatar van SirNoodle
Deze valt behoorlijk goed mee hoor, 't is ver van de originele new wave Simple Minds sound, 't is ook wat te volgezet met details die allemaal opgeblazen lijken, maar de melodieën blijven goed overeind. She's a river is een goeie opener, Night Music en And The Band Played On vind ik ook echt goed, en Criminal World blijft toch ook hangen op één of andere manier.

Album weer is beluisterd na vele jaren....alsof je in een achtbaan zit.
Bombastisch, druk, en weinig subtiel maar luistert nog steeds heel lekker weg.
Stuk beter dan Real Life, hun vorige album. Dat is echt een zwakke broeder.