Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell (2006)

Label: Babygrande

1. Intro (1:05)
  2. Put 'em in the Grave (3:17)
  3. Suicide (3:52)
  4. Uncommon Valor: A Vietnam Story (4:02)

met R.A. the Rugged Man

5. A Blood Red Path (0:55)
  6. When All Light Dies (4:33)
  7. Serenity in Murder (4:05)
  8. Pariah Demise (Interlude) (0:43)
  9. Heavy Metal Kings (4:33)

met Ill Bill

10. Shadow Business (4:09)
  11. Triumph & Agony (Interlude) (0:57)
  12. Razorblade Salvation (4:21)
  13. Outlive the War (3:43)

met Block McCloud en Sean Price

14. Gutta Music (3:44)

met Chief Kamachi en Reef the Lost Cauze

15. Temples of Ice (Interlude) (0:45)
  16. Black Winter Day (4:11)
  17. Heavy Metal Kings [Terror Remix] * (4:34)

met Ill Bill

18. Pretty Little Whores * (3:39)

met Outerspace

19. Blitz Inc. * (3:14)

met Esoteric en King Syze

avatar van Protonos
hup, mijn top 10 in

avatar van No Surrender
Vind de productie op dit album geniaal. Zeker weten een van de beste productie die ik in 10 jaar gehoord heb.

avatar van discipline
RA. The rugged Man heeft nu een clip van Vietnam Story gemaakt.
YouTube - R.A. The Rugged Man - "Uncommon Valor" [Music Video]

avatar van flow natural
Hun beste cd vind en die uncommon valor is wel de bom.
Blijft mij raken echt waar en RA doet er echt wel het meeste aan.

avatar van Hendrix4live
No Surrender schreef:

avatar van musicboy2602
Wow ik zag dit album in de top 10 van een vriend staan en gooide 'm maar eens op. Mindblowing! Veel heerlijk donkere maar ook vaak lekker up-tempo beats. Lekkere (lekker verstaanbare) raps. Echt heel vet. Vooral Uncommon Valor.

avatar van Kill_illuminati
Het nummer Uncommon Valor (A Vietnam Story) heeft inmiddels ruim 2,5 miljoen views. En dat voor een underground release.

MAS
JMT is op zich wel underground maar ze zijn in Amerika wel erg bekend dus zo raar is dat niet.

avatar van Flipm0de
Mijn favoriete JMT album. Blijft na jaren nog steeds even goed klinken als toen 'ie uit kwam, tijdloos!

avatar van niels94
Ben deze nu voor het eerst aan het luisteren, ben nog niet halverwege en nu al diep onder de indruk van productie en flow.

avatar van sander.h
Normaalgesproken is hiphop niet mijn genre, maar ik hoorde gisteren toevallig When All Light Dies - wat een geweldig nummer!
Vooral dankzij die lekkere beat en dat prachtig melancholische zanglijntje op de achtergrond. Ik ga dit album zeker verder luisteren.

Ik vind deze een stuk beter dan Violet By Design

avatar van niels94
Wat een fantastisch album is dit nu zeg. Ik kan hier altijd naar luisteren, heerlijke producties, heerlijke flow en de teksten zijn nog goed ook. Hij is gestegen in mijn top 10, echt wat kan ik genieten van dit album.

Heb vandaag de limited edition binnen gekregen en ben zeer tevreden prachtig design van de cd

avatar van Silky & Smooth
Stoupe bewees bij Canibus al dat zijn vaak gevoelige producties uitstekend samen met een rauwe stem, in dit geval is het Vinnie Paz. Vinnie Paz die ik eerst niet kon uitstaan vanwege die stem bewijst naar een keer echt aandachtig luisteren toch veel meer kwaliteiten te hebben dan grove teksten schreeuwen. De teksten zijn dan vaak grof, maar steken erg goed in elkaar. Het schreeuwen van Vinnie veranderd dan ook van pure agressiviteit in emotie en passie. Echt een heel sterk album dat mij heeft doen proeven van JMT en doet smachten naar meer! Beste nummer: Uncommon Valor: A Vietnam Story. Na de geweldige verse van Vinnie denk je dit is wel bijna het maximale en dan bewijst R.A. the Rugged Man even meesterlijk flowend het tegendeel... Gatverdamme wat lekker!!

ELdonkey schreef:

Dat kan ik in elk geval bevestigen, erg mooi. Doodskoppen met scheermesjes

avatar van thgryda
niels94 schreef:
Ik vind deze een stuk beter dan Violet By Design

Ik ook eigenlijk, nog steeds geen fan van Vinnies flow maar de beats op dit album zijn echt off the hook, net iets beter dan op Violent By Design. Ik vind Vinnie daarentegen een mindere versie van IT, als ik dan RA hoor komen op de track, had ik liever hem met stoupe een album horen maken Maar goed het is maar een mening hé, ik wil vooral geen fanboys provoceren hier.

avatar van Silky & Smooth
Ik weet niet of R.A. een heel album vol kan houden op dat niveau? Zijn eigen album is wel vet, maar van een totaal ander niveau. Vinnie is op dit album wel erg constant en ik vind het hier fijner om hem te horen dan op voorgaande album.

MAS
Ik weet zeker dat R.A. een album kan maken op dat niveau. R.A. staat sowieso in mijn top10 rappers en ik ben er van overtuigd dat hij met de juiste producers en featurings een klassieker kan maken!

avatar van Silky & Smooth
R.A. is inderdaad een toprapper, wat hij voor mij echt bewees op dit album. Op zijn eigen album staan niet de beste producties dus dat kan een rol spelen. Toch vind ik hem daar na een tijdje ook wat flauw worden wat wel afbreuk doet aan het luisterplezier. Misschien met een goede producer (ik zeg een Stoupe), wat leuke featurings en een goed thema kan er een vet album komen.

avatar van thgryda
Ik weet ook vrij zeker dat R.A. een betere mc is dan Vinnie Paz, voor iedereen hiermee in discussie witl gaan: ik zeg dit niet als objectief feit, ik vind hem een betere mc... Als je dit vergelijkt met rip the jacker dan zie je dat stoupe met een betere mc een nog beter album in elkaar kan zetten. Ik heb Vinnie Paz altijd een mindere versie van IT gevonden, beide heren rappen vaak over dezelfde thema's maar IT brengt meer variatie en heeft een aangenamere flow/stem. Dus ja ik denk nog steeds dat een album met dergelijke producties met een betere mc genre RA, canibus, IT, .... een classic album kan opleveren, terwijl ik dit 'gewoon' een dope album vind.

avatar van Elohim
R.A. komt binnenkort met een nieuw album! Dus we zullen zien of hij capabel is een classic album kan maken.

LoL, ik zie dat ik binnenkort typ, maar ik weet nog niet wanneer die uitkomt, weet alleen dat hij met Anno Domini bezig is voor een nieuwe. XD

MAS
Iemand die de remix tape ooit heeft geluisterd?

avatar van fabblwaps
Nope, ik kan me ook niet voorstellen dat dat een verbetering kan zijn op de geweldige Stoupe producties op deze plaat.

avatar van Elohim
Jup, één van de hiphop uploaders van YouTube zette wat nummers daarvan een tijdje geleden een paar van op YT.

Kan me herinneren dat geen van de remixes, zoals fabblwaps al zegt, aan stoupes versie konden tippen, maar veel waren zeker wel het luisteren waard! Was een extra ding wat bij concerten werd verkocht.

fabblwaps schreef:

Dat denk ik ook niet maar het kan wel interessant zijn.

avatar van Elohim
Allemaal door DJ Kwestion trouwens, geeft bijvoorbeeld een totaal andere twist aan Put Em In The Grave
Ook When All Light Dies wordt opeens een chill nummer. Vette Raekwon scratch ook trouwens haha

MAS
Nee een deel is geremixt door ene Haze Attacks. Die nummers klinken wel leuk inderdaad.

avatar van Elohim
Goh dat zie ik nu ook staan, ik heb me laten vertellen dat het een vol Kwestion remix album was... tss... XD

avatar van Harderwiek
Moet dit album ook snel maar een keer gaan aanschaffen, ben niet van de lange albums, dus denk dat dit album mij meer ligt van Violent By Design...