Deftones - Saturday Night Wrist (2006)

Label: Maverick

1. Hole in the Earth (4:09)
  2. Rapture (3:25)

11. Kimdracula (3:15)
  12. Rivière (3:45)
  13. Drive * (4:50)
avatar van Jeroen enzo
Het nieuwe nummer "Hole in the earth" is iig al op internet te beluisteren.
Klinkt lekker, maar ben bang dat er (weer) geen White Pony opvolger inzit...

avatar van Confessor
Het nummer klinkt inderdaad wat tam...
Ben nu het hele album aan het Pindakazen, hoop dat dit meer indruk maakt.

Ben bang dat Deftones met dit album de lijn doortrekt die startte met het inferieure, naamloze, eennalaatste album...

Owh wat verlang ik terug naar het geluid van Around the fur en White pony!

avatar van Confessor
Hmmz... Twas een fake... Nog effe langer zoeken!

avatar van doornappel
Dus wanneer het eerste nummer (die tevens ook nog de single is) rustig is, is alle hoop op een vervolg album voor Around The Fur & White Pony verloren? Ik weet niet of mensen nog tussen de Deftones albums door wat van Team Sleep mee hebben gekregen, maar dit is toch wel HET bewijs dat rustige muziek met chino on vocs erg goed is! (btw...ook Adrenaline, Around The Fur, Deftones en White Pony bevatten rustige nummers terwijl de albums in het algemeen toch ook lekker hard zijn!) Ik kijk erg uit naar de release van dit album!

avatar van Jeroen enzo
Ik kijk ook erg uit naar de release van dit album Doornappel (gezellige nick trouwens)
Mij zal je niet horen zeggen dat met 1 rustig nummer alle hoop verloren is. Zo rustig is het nummer trouwens niet?! Het begint toch met een aardig harde deftones riff.

En wat Team Sleep betreft, daar hoop ik nog wel meer van te horen. Prachtige songs staan er op dat debuut album.

Het is alleen jammer dat de Deftones na zo`n veelbelovend (en voor de metal, experimenteel) album, weer hun oude vertrouwde straatje inslaan.
Het naamloze album na White Pony is trouwens een ontzettend goede plaat, maar was teleurstellend als opvolger van WP (maar misschien zijn de hardcore-Deftones fans dat niet met mij eens..).

Ik ben een groot Deftones fan. Maar vond het titelloze album toch wel een verschrikkelijke matige opvolger van White Pony, een van de beste albums die ik ken.

Ik heb de nieuwe single nu ook al een paar keer beluisterd maar ik vindt het eerlijk gezegd een prima nummer, als de rest van het album hetzelfde niveau heeft ben ik tevreden.

avatar van Sammy
Ik heb nu een of andere 4samplepromo en ik moet zeggen dat alle vier de nummers kontjestrak klinken. Ik kijk echt uit naar deze cd en aan de nummers van de sampler te horen terecht. Het doet me denken aan White Pony (Cherry Wavs en Beware), Around the Fur (Rapture) en hun selftitled album (Hole in the Earth). Het ziet ernaar uit dat ze het beste van al hun werk hebben weten te bundelen in iets nieuws, iets zeer mooi nieuws welteverstaan.. Wachten op de release nu...

avatar van Nightrider
goh, als iemand die ook white pony op de derde plaats in z'n top 10 heeft staan het zegt, word ik toch wel erg nieuwsgierig... is er al een datum van release bekend?

31 oktober...

Inmiddels heb ik al meer gehoord, het lijkt er inderdaad op dat dit de "officiele" opvolger van White pony is/word...
De hele CD heb ik nog niet kunnen vinden maar heb inmiddels een behoorlijk aantal gelekte nummers gehoord.
Zoals Sammy al schrijft is dit een combinatie van enkele eerder uitgebrachte Deftones CD's... Stemming maar toch behoorlijk heftig...
Ik heb ook wat akoustische nummers nummers gehoord, die klinken beter als de "plugged" versies.
Ik denk dat deze schijf hoge ogen gaat gooien!

avatar van Nightrider
3 mensen achter elkaar met white pony op nummer 3, dit kan geen toeval meer zijn, dit moet een topplaat worden

ik kan eerlijk gezegd geen enkel nummer ervan vinden, maar ik zal ns wat beter mn best doen. hoop dat dit mij uberhaupt nog kan bekoren, hoewel als het inderdaad in de buurt kan komen van white pony ik daar wel vertrouwen in heb!

Nightrider schreef:

Vier en kijk eens op myspace.

avatar van Bruno Banani
Na eerste anderhalve luisterbeurt vind ik hem toch minder dan white pony, maar nog veel te ontdekken...

avatar van Bill
Heb ook die promo van 4 tracks gehoord, maar ben van mening dat ze nu toch eens wat aan hun sound moeten gaan doen. Het is sinds White Pony hetzelfde gebleven en alles gaat zo op elkaar lijken dat het wat eentonig wordt... Erg jammer wat mij betreft.

avatar van himpie
De promotracks helemaal kapotgeluisterd.
Het klinkt wat mij betreft geweldig, juist de wat minder harde nummers (Beware en Cherry Waves). Met Rapture heb ik niet zo heel veel en Hole in the Earth ken ik inmiddels wel, maar blijft goed te luisteren.
Al met al doet het me met smart uitkijken naar de hele plaat!

avatar van Confessor
De hele plaat is nu ook in mijn bezit!!! (SlSk)
Het zal Bill verheugen te horen dat ze echt iets aan de sound hebben gedaan...
Xerces (Tilde?) klinkt zelfs een beetje als Radiohead.
Natuurlijk staan er ook 2 absolute baggernummers op: "Pink cellphone" en "interlude"
Maar na 1 luisterbeurt kan ik alleen maar "HULDE!" roepen!

Hmmz... Zie net dat ik weer eens allemaal andere titels aan de nummers heb hangen, bij White pony was dit ook al het geval...
Oh op Amazon staan mijn titels ook vermeld. Daar word de CD trouwens "Best album ever" genoemd...
De tijd zal leren of ik dat kan beamen, maar voor nu...

GE-WEL-DIG!

slapkoekske
Ik heb de video van 'hole in the earth' gezien, en die Chino Moreno is wel dik geworden, maar het nummer is briljant. Voor de rest heb ik nog combat gehoord, en die vond ik erg vaag, ik zal dit album ook zeker een luisterbeurt gunnen.

slapkoekske
Ik heb meerdere nummers van 't album gehoord, en ze klinken goed maar niet zo geweldig als de eesrte 3 albums. Dit had ik eigelijk ook niet verwacht, beter als de 3 eerste CD's kan bijna niet. Ik denk dat deze CD niet beter is als dan de naamloze uit 2003. Jammer.

vind em al beter als de vorige maar net niet wat white pony wel was. Positieve punt is dat ie wel in de buurt komt en dat is momenteel 3.5 sterren waard. Mochten de wat mindere nummers wat groeien na meerdere luisterbeurten zit er echter misschien nog wel een verhoging in...

avatar van Nightrider
Ik kan 'm helaas nog nergens vinden. Ben wel behoorlijk benieuwd inmiddels

Zaaaaalige plaat dedju! Chino zijn stem is beter dan ooit. Rustige passages afgewisseld met harde. Deze plaat bekoort me erg, maar ik zit nog maar aan nummertje 7.

avatar van Sammy
Voorlopig 4 sterren, maar ik kan me niet onttrekken aan de door mijzelf opgelegde gedachte dat dit op zeer korte termijn opgehoogd gaat worden.

avatar van Sammy
Ophoging geschiedt sneller dan verwacht: 4.5 sterren voor deze prachtplaat! Kanshebber voor dé cd van dit jaar!

De eerste vier geweldige nummers heb ik hierboven al kort vermeld, dus ik ga door met de overige tracks.

Mein is heerlijk onheilspellend. Voortgestuwd door een heerlijke drive, zingt Chino zich bijna getergd een weg door het nummer heen. De bijdrage van Serj is geweldig en zorgt voor een heerlijk duister nummer.
De interlude die volgt heeft enkele luisterbeurten nodig, maar past echt perfect tussen de nummers, sterker nog: dit nummer hóórt gewoon op deze cd!

Xerces begint heerlijk rustig. Het refrein is Deftones op z'n best. Vooral de hemeltergende (tegen het vals aanzittende) stem is hier geweldig.

Dan komt het: de meest agressieve song van Deftones? Ik kan zo snel niets opgefokters, gemeners en recht voor zijn rapers bedenken wat Deftones eerder heeft gemaakt. Wat een heerlijk tempo heeft dit nummer. En het prachtig gezongen refrein zorgt er alleen maar meer voor dat dit voorlopig een van mijn favoriete tracks van de plaat is.

Pink Cellphone is de vreemde eend in de spreekwoordelijke bijt, maar past toch ook gewoon perfect op deze cd. Het is een rustig voortkabbelend elektronisch nummer met vrouwelijke 'voice-over'. Vooral de teksten zijn erg grappig.

Laat je bij Combat niet verleiden door het rustige introotje, het nummer knalt er heerlijk opzwepend in en de heerlijke schreeuwzang maakt het een furieus geheel. Het refrein is wederom Deftones op zijn helderst, zuiverst en pakkendst. Wat een heerlijk 'gesmeerd' nummer.

Kimdracula is favoriet nummer 2 van de cd. Gestuwd door een heerlijke drive zweeft het nummer bijna voorbij, terwijl je alleen maar kunt denken: dit wil ik nog een keer horen. De prachtige zanglijnen maken dit tot een van mijn favoriete Deftonesnummers ooit!

De afsluiter Riviére is ook weer gewoon de band zoals je hem het liefst hoort. Prachtige, krachtige rocksong! Als afsluiter misschien niet helemaal goed gekozen, want de cd eindigt nu iets te abrupt, maar dat zullen we maar op de koop toenemen.

Dit had ik niet verwacht, maar Saturday Night Wrist komt toch wel akelig dicht in de buurt van White Pony. De tijd zal leren of dit album net zo tijdloos is als die cd, maar degenen die Deftones al lang af hebben geschreven moeten SNW toch echt snel gaan luisteren.

avatar van himpie
hele album inmiddels 2x geluisterd en nu al 3,5* waard.
of het beter is dan white pony moeten we nog maar bezien, een paar extra luisterbeurten zullen wel uitsluitsel brengen.

avatar van mkrake
Geweldige plaat van de deftones. Komt de eerst komende tijd m'n cd-speler niet meer uit!!!
Toppers op dit moment toch wel Cherry Waves en Mein..

Ik vind hem eigenlijk nu al beter dan the white pony. Veel meer melodieuzer en de harde uitspattingen zijn hier veel beter gedaan vind ik. 4* sterren voorlopig, met de 4,5* wacht ik even, maar die zit er snel aan te komen.

avatar van Bruno Banani
Erg sterk album, stel me zo voor dat ze pink cellphone hadden weggelaten en dan had je nog duisterder plaat met als middel- en rustpunt de interlude. Was het geheel nog sterker geworden.

dimwit
Ik vind de eerste 2 CD's en de demo's erg goed, white pony en de rest wat er na kwam kon me niet boeien, maar op deze CD staan toch wel een aantal goeie nummers

avatar van Nightrider
Dit is erg goed. En dat zeg ik vol enthousiasme.

avatar van Premonition
Erg mooie hoes!

Ik heb de cd gister ook in huis gehaald en ben aan Rats Rats Rats toegekomen, maar t klinkt niet mis, vooral de harde nummers springen er uit. Maar dat was bij White Pony bij mij ook eerst het geval, vond later de zachtere nummers beter. Ik ben van mening, naar aanleiding van de eerste luisterbeurten, dat we hier weer een geweldig album in handen kunnen hebben en dat had ik zeker niet verwacht na het vorige album en het ""niet al te beste"" optreden op Pinkpop dit jaar.