Snoop Dogg - Tha Blue Carpet Treatment (2006)

Label: Geffen

1. Intrology (1:59)

met George Clinton

2. Think About It (3:37)
  3. Crazy (4:26)

met Nate Dogg

4. Vato (4:44)

met B-Real

5. That's That Shit (4:17)

met R. Kelly

6. Candy (Drippin' Like Water) (4:48)

met E-40, MC Eiht, Goldie Loc, Daz en Kurupt

7. Get a Light (3:41)

met Damian Marley

8. Gangbanging 101' (4:02)

met The Game

9. Boss' Life (3:22)

met Akon

10. LAX (3:21)

met Ice Cube

11. 10 Lil' Crips (3:15)
  12. Round Here (3:42)
  13. A Bitch I Knew (4:32)
  14. Like This (3:56)

met Western Union, LaToiya Williams en Raul Midon

15. Which One of You (3:32)

met Nine Inch Dix

16. I Wanna Fuck You (2:58)

met Akon

17. Psst! (2:59)

met Jamie Foxx

18. Beat Up on Yo Pads (2:57)
  19. Don't Stop (3:22)

met The Warzone en Kurupt

20. Imagine (4:42)

met Dr. Dre en D'Angelo

21. Conversations (3:38)

met Stevie Wonder

avatar van UmindC
Nou, mij hoor je niet klagen. Ik vind de versie met Nate Dogg vele malen beter. Laat Akon's label maar wat vaker moeilijk doen

avatar van UmindC
Die cartoon videos bij dit album zij geniaal!

avatar van Silky & Smooth
Samen met Doggystyle vind ik dit het beste werk van Snoop. De meeste beats op dit album zijn lekker, zoals ze bij Snoop Dogg passen. Er zitten met o.a. Vato en Imagine zelfs erg lekkere tussen. Qua lyrics let ik eigenlijk nooit op Snoop Dogg. Simpel gezegd: alles wat hij er uit gooit klinkt over het algemeen goed. Op dit album rapt hij vaak zelfs beter dan zijn gemiddelde fo shizzle-rapstijl. Gastartiesten zijn ook wel okee. Jammer van een nummer als I Wanna Fuck You, wat gewoon op Akon's album thuis hoort met Snoop als feat. Dit hoort omgekeerd niet thuis op een Snoop Dogg-album. Dr. Dre springt er dan weer erg positief uit als gastartiest. Zijn verse op Imagine vindt echt erg goed! Ook B-Real past helemaal bij Vato. Imagine is trouwens ook de reden dat ik dit album ben gaan beluisteren. Als je dan onbewust gaat zitten wachten op dat nummer kom je er wel achter dat het album te lang is. Toch is een 4* wel op zijn plaats hier.

SPAROOD
Ja, dit album was wel even een verrassing toen. Ik verwachte echt niets van dit album en en werd aangenaam verrast. Toen gekocht en vond hem pas weer terug in de kast. Meteen opgezet uiteraard en nog steeds is het een erg fijn album. Snoop flowt lekker en het zit goed in elkaar. Track met Stevie Wonder vind ik ook erg fijn. 3,5

avatar van KILLERBEE99
Best veel mooie nummers, maar heleaas ook een paar mindere, alles bij elkaar nog niet zo'n slecht album.

avatar van Game
"Turn your music down low, man yo' shit too loud
What the fuck you talking 'bout, I put my gun in yo' mouth
Nigga"

"I wouldn't be the nigga that I am
If I didn't pop niggas in their mouth, goddamn"

Blijft geweldig klinken, hierop is Snoop bij vlagen als vanouds bezig

PriestMaiden
Iets beter als de voorganger, maar ook teveel fillers.
Sterkste nummer is Imagine met Dre; enige track met toch een goede tekst.
Crazy, Vato, LAX, Gangbanging 101' en het eerder genoemde Imagine zijn goede tracks, aan de rest vind ik niet veel aan. Het dieptepunt is track 16 - Akon

avatar van matn
Waarom Akon en niet Nate Dogg op Boss's Life?
Onbegrijpelijk...

avatar van RebelINS
matn schreef:
Waarom Akon en niet Nate Dogg op Boss's Life?
Onbegrijpelijk...

Ik wou het net zeggen...

avatar van Nr.4
Leuk album van Snoop, tevens zijn laatste die me kon boeien. Te veel poppy songs/beats/hooks om het echt een topper te laten zijn, maar toch wel een fijn stukje entertainment.

avatar van Illmaticly Ill
Niet zo'n geweldig album. Paar lekkere nummers als Boss' Life, Imagine en That's That Shit maar voor de rest niet veel bijzonders.

***

avatar van RotterdamWe$$$t