AC/DC - Dirty Deeds Done Dirt Cheap (1976)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. Dirty Deeds Done Dirt Cheap (3:46)
  2. Ain't No Fun (Waiting 'Round to Be a Millionaire) (6:57)
  3. There's Gonna Be Some Rockin' (3:14)
  4. Problem Child (5:43)
  5. Squealer (5:12)
  6. Big Balls (2:39)
  7. R.I.P. (Rock in Peace) * (3:35)
  8. Ride On (5:47)
  9. Jailbreak * (4:41)
  10. Love at First Feel * (3:05)
  11. Rocker * (2:46)
avatar van ravenstein
Bekijk de titels van de songs en je weet genoeg: allemaal klassieke AC/DC-songs!
Deze plaat luidde voor mij het begin in van m'n interesse in rockmuziek. Later ben ik meer en meer de metal-richting uitgegaan, maar de platen van AC/DC behouden een ereplaats in m'n collectie.
Klassiek album.

De australische versie van deze cd,vind ik net iets beter
Dan deze.

avatar van Eddie
ravenstein schreef:
Klassiek album.

Typisch dat ik dit nu lees, vrijwel elke metal head die ik ken (of spreek op sites als Mum) heeft een niet metal band waar het ooit mee begonnen is, vervolgens blijven ze er wel altijd een groot liefhebber van. Terwijl wanneer ze de desbetreffende band nu voor het eerst zouden horen doet het ze niets.

Zelf heb ik dat Guns 'N Roses daar begon het voor mij ooit mee, zo heb ik vrienden doe ooit met bands als The Offspring zijn begonnen en nu verstokt black metal freak zijn, die met AC/DC of zelfs met bands als Status Quo zijn begonnen. zonder uitzondering zijn ze allemaal nog steeds een groot liefhebber van die bands.

Deze is in bestelling.
Het één en ander gedownload en het klinkt goed.

Wat zijn precies de toppers van AC/DC?

avatar van Sinner
Toppers? Bij AC/DC gaat het zelden echt mis (ook al is het erg voorspelbaar), maar de cd's die er voor mij echt met kop en schouders bovenuitsteken zijn : Highway To Hell, Back In Black, Let There Be Rock, For Those About To Rock We Salute You en natuurlijk The Razor's Edge.

Moet overigens eerlijk bekenen dat ik Dirty Deeds zelf nog niet heb.

avatar van the viking
Vooral Problem Child en Jailbreak uiteraard zijn geweldige nummers!

met vriendelijke groet the viking

@Sinner

Bedankt voor je reactie.
Met 'zelden mis' bedoel je dat het nogal op elkaar lijkt?

avatar van Sinner
Ja. AC/DC is nou eenmaal erg herkenbaar en altijd safe. Erg veel progressie of vreemde sprongen moet je bij deze jongens niet verwachten, maar dat wil natuurlijk ook weer zeggen dat je het merendeel van hun catalogus blind kan kopen. Echt zware missers hebben ze volgens volgens mij nooit gehad (hoewel persoonlijk hun laatste twee albums wel wat te veel van het goede zijn).

Oh ja...en was ik haast vergeten. Het blijft natuurlijk een live band bij uitstek. Dus met Live In Donington and If You Want Blood kom je ook al een heel eind.

avatar van avdj
Nogmaals bedankt voor je tips.
Vandaag binnen gekregen en klinkt goed, voorlopig 3,5*

avatar van Backdrifter
Toch een van de betere albums van Ac/Dc, vooral het titel nummer is te gek!!! *3

En dan geef je maar 3*?

Bobiej
Problem Child staat ook op Let There Be Rock, hoezo staat hij hier ook op?

Check dat maar op deze site uit hoe dat in elkaar zit
www.crabsodyinblue.com

Hier kon je goed merken dat AC/DC lekker aan het warmdraaien was. Na DDDDC werden de albums (met Bon) alleen maar beter.

Squealer en Ride on zijn hier mijn favorieten.

Eddie schreef:

dat heb ik dus ook.
het begon met jovink en de voederbietels toen ac/dc en nu luister ik: iron maiden, accept, dio en dat soort bandjes.

avatar van catdog
Het schijnt dat tijdens Bon Scott net voor de zin: With The bullet in his back een slok drank neemt.
Na de opnames lag hij dronken op de grond.

avatar van paulisdik
ik heb alleen een andere hoes een getekende hoes

MetalDex
Deze cover zeker? Die is van de Australische uitgave. De internationale uitgave heeft deze cover en een andere tracklist. Als de Australische editie van High Voltage hier op staat, zou die van DDDDC er eigenlijk ook wel opmogen.

MetalDex schreef:

ja die hoes, ik had deze van me vader kreeg alleen ik wist niet welke versie het was

EVANSHEWSON
Sinner schreef:

Ja, bij AC/DC weet je meestal waar je aan toe bent; Rechttoe rechtaan rock en boogie!

Lekker altijd, toch ?

In Big Balls herken ik mezelf geheel en volledig (hahahahaha)

4 stars for the Aussies ****

avatar van kaztor
Ik heb gewoon de Europese versie. En die klinkt gewoon heel lekker.
Ongecompliceerde rockmuziek van een constant niveau.
Als geheel vind ik deze net iets beter als de Europese High Voltage.

Behoorlijk glam-achtig logo op deze cover, trouwens.

MetalDex schreef:

Ik vind het eigenlijk gewoon allemaal bullshit. Heden ten dage zouden ze gewoon die Europese versies moeten schrappen en gewoon de Australische versies als standaard moeten uitbrengen. Dit, omdat dat gewoon de originele albums zijn, en het verkoopt allemaal toch wel.
Ik zie daar het probleem niet zo mee.

MetalDex
Ik had ook liever gezien dat de remasters - die je nu bijna overal voor nog geen 10 euro kunt krijgen - van de originele australische uitgaves werden gemaakt. In plaats van High Voltage, T.N.T. en Dirty Deeds Done Dirt Cheap krijgen we nu High Voltage, Dirty Deeds Done Dirt Cheap en Jailbreak '74. Misschien dat het met naamsbekendheid te maken heeft? Buiten Australië heeft de hele wereld altijd het tweede rijtje gehoord

Joy
gisteren spontaan jailbreak in mijn hoofd, keer of 5 achter mekaar gedraaid

was weer verfrissend

zonder scott geen echte ac/dc

avatar van ricardo
Jawel toch? met Brian heeft de band ook zijn charmes,en hebben ze ook goede nummers gemaakt.Dit album is nog lekker ruw en ongepolijst op zijn tijd erg genietbaar,een top album van ac/dc dus.4*

avatar van Sir Spamalot
Dit album bevat één van mijn lievelingsnummers: Ride On.
Klasse...

avatar van Leonard91
Een van de leukere AC/DC cd's die ik heb, Ride On is inderdaad schitterend en ook de titeltrack en jailbreak mogen er wezen, eigenlijk zijn de meeste nummers wel goed. Het geluid van AC/DC is gewoon een van de beste uit de rockmuziek.

Dit hoort toch de NL cover te zijn? DDDDC cover

avatar van Dexter
Dit is de originele cover. Die van jou is van de remaster.

avatar van kaztor
Ik vind deze cover eigenlijk oerlelijk.
Maarja, het is wel het origineel en dus zoals het album zou moeten verschijnen.