Coil - Musick to Play in the Dark Volume One (1999)

Avant-Garde
Label: Chalice

1. Are You Shivering? (9:36)
  2. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night (12:40)
  3. Red Queen (10:58)
  4. Broccoli (9:17)
  5. Strange Birds (7:33)
  6. The Dreamer Is Still Asleep (9:56)
avatar van Tyn
Tyn
herman schreef:
Rij berichten die niet meer over dit album ging verwijderd.

Bleef er nog wat over of niet?;)

Aquila
Kwam deze vandaag tot mijn verbeazing nog tegen in een CD-winkel (fysiek dus). Hoewel niet goedkoop, wel gelijk meegenomen, want deze zie je nog minder vaak dan zijn opvolger en het is één van de weinige albums van Coil die ik nog miste. Mijn Coil-collectie op CD wordt inmiddels mijn oude-dag-voorziening geloof ik.

Sietse
heh, nu heb ik alle fijne reacties op mijn bericht moeten missen

En goede gescoord Aquila. Inderdaad een die je niet veel meer tegenkomt.
Ik had hem toen ie net uit was gewoon moeten kopen, maar ja...toen had ik niet zoveel geld om veel te kopen.

avatar van MJ_DA_MAN
Er waren geen reacties .

avatar van dix
dix
MJ_DA_MAN schreef:
Er waren geen reacties .

Voor iemand die jeuk krijgt van Coil en van haar fans, kom je verrassend vaak buurten

avatar van MJ_DA_MAN
Zolang ik de muziek niet hoor en de fans vermakelijk blijven reageren zul je mij hier keer op keer zien .

avatar van Tony
MJ_DA_MAN schreef:

Is gelukkig alweer een hele tijd geleden dat we je hier gezien hebben en die suffe discussie over sampling en hiphop hebben we daarmee gelukkig ook een stille dood laten sterven.

Mooi, kunnen we het weer over dit geweldige album gaan hebben, wat mij betreft de absolute topper in het oeuvre van Coil. Alles klopt hier gewoon, alle nummers zijn geweldig sterk op zich en als totaal ademt dit album mysterieuze donkere schoonheid. Met "Volume Two (2000)" zouden ze deze prestatie bijna evenaren...

IJsbergsla
Zie dit album steeds tegen woekerprijzen voorbij komen op Amazon UK.
Is het label ter ziele of kunnen we binnenkort wat re-issues verwachten van Coil ?

avatar van Leeds
Dit was mijn eerste kennismaking met Coil. En meteen ook het meest sentimentele voor me. Schitterend werk.

avatar van henkiev
Vandaag weer eens gedaait... wat is dit toch een ongelofelijk mooie plaat.
Samen met Volume 2 het beste wat ze ooit gemaakt hebben...