MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

2Pac - All Eyez on Me (1996)

mijn stem
3,84 (620)
620 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Death Row

  1. Ambitionz Az a Ridah (4:39)
  2. All Bout U (4:37)

    met Hussein Fatal, Nate Dogg, Dru Down, Yaki Kadafi en Snoop Doggy Dogg

  3. Skandalouz (4:09)

    met Nate Dogg

  4. Got My Mind Made Up (5:13)

    met Dat Nigga Daz, Kurupt, Redman en Method Man

  5. How Do You Want It (4:47)

    met K-Ci & Jojo

  6. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:07)

    met Snoop Doggy Dogg

  7. No More Pain (6:14)
  8. Heartz of Men (4:43)
  9. Life Goes On (5:02)
  10. Only God Can Judge Me (4:57)

    met Rappin' 4-Tay

  11. Tradin War Stories (5:29)

    met Dramacydal, C-Bo en Storm

  12. California Love [Remix] (6:25)

    met Dr. Dre en Roger Troutman

  13. I Ain't Mad at Cha (4:53)

    met Danny Boy

  14. What'z Ya Phone No (5:10)

    met Danny Boy

  15. Can't C Me (5:30)

    met George Clinton

  16. Shorty Wanna Be a Thug (3:51)
  17. Holla at Me (4:56)
  18. Wonda Why They Call U Bitch (4:19)
  19. When We Ride (5:09)

    met Outlaw Immortalz

  20. Thug Passion (5:08)

    met Jewell, Dramacydal en Storm

  21. Picture Me Rollin' (5:15)

    met Danny Boy, Big Syke en C.P.O.

  22. Check Out Time (4:39)

    met Kurupt en Big Syke

  23. Ratha Be Ya Nigga (4:14)

    met Richie Rich

  24. All Eyez on Me (5:08)

    met Big Syke

  25. Run tha Streetz (5:17)

    met Michel'le, Mutah en Storm

  26. Ain't Hard 2 Find (4:29)

    met E-40, B-Legit, C-Bo en Richie Rich

  27. Heaven Ain't Hard 2 Find (3:58)
totale tijdsduur: 2:12:18
zoeken in:
avatar van René.
2,0
2pac is 50 cent in het kwadraat, ik snap niet dat mensen dit goed vinden. Jammer dat hij overleden is, anders was dit album ongetwijfeld 2 punten lager beoordeld.

avatar van WeztSide
Lees de tekst van Blasphemy eens, van 2Pac, onder zijn alias Makaveli. En zeg dan dat 50 cent ooit zo diep is geweest.

avatar
Relax
Tja, ik heb 50 Cent zelfs niet eens een track horen maken zoals I Ain't Mad At Ya.
Beetje rare opmerking.

avatar van Kill_illuminati
4,5
René. schreef:
2pac is 50 cent in het kwadraat, ik snap niet dat mensen dit goed vinden. Jammer dat hij overleden is, anders was dit album ongetwijfeld 2 punten lager beoordeld.


Het lijkt net alsof dit het enige album is dat je van 2pac heb geluisterd.

avatar van principal2000
1,0
René. schreef:
2pac is 50 cent in het kwadraat, ik snap niet dat mensen dit goed vinden. Jammer dat hij overleden is, anders was dit album ongetwijfeld 2 punten lager beoordeld.


Wat betreft dit album van 2pac ben ik het voor een groot gedeelte met je eens. Ik zou pac ten tijde van dit album definieren als een 3/4 50cent.

avatar van Game
4,5
Ik vind dit nog altijd een van de betere oudere commerciële hiphop albums. In ieder geval beter dan Life After Death van zijn rivaal.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
René. heeft zijn aandachttrekkerij-bericht bij Fresku overtroffen .

avatar van René.
2,0
MJ_DA_MAN schreef:
René. heeft zijn aandachttrekkerij-bericht bij Fresku overtroffen .
Hoezo aandachttrekkerij? Moet ik voortaan als ik iets bagger vind een review gaan schrijven van 200 zinnen?

2pac heeft, toegegeven een aantal nummers gemaakt die ver boven 50cent-niveau zijn, maar van de honderde nummers van 2pac is meer dan 90% pure waardeloze rootzooi, net als bij 50 cent.
Daarnaast hebben ze beide hun succes volledig te danken aan Dr. Dre, zonder Dre zouden we van beide nu niks gehoord hebben.
2pac heeft na z'n eerste twee redelijk goede albums alleen nog maar troep uitgebracht, net als.50 cent.
Dit album komt is een beetje het 'Get Rich or Die Trying' album van 2pac, beide albums een vreselijk foute cover die overeen komt met de inhoud.
Ook zonder de disses zouden ze beide een stuk minder in de media verschenen zjin btw, dat "beste diss nummer allertijde" zoals veel mensen het beschrijven (Hit 'em up heet het geloof ik), bestaat alleen maar uit 'Fuck dit, fuck dat". Wat dat betreft is 50 cent's "I Smell Pussy" nog beter.

Overigens hebben ze ook beide een vreselijk irritante stem, maar dat terzijde.

De meeste mensen die 2pac een geweldige rapper vinden, vinden over het algemeen rapmuziek niks, verbaasd me eigenlijk dat jij, ondanks dat ik redelijk veel posts van je zie bij echte hip hop toch dit album zo geweldig vindt. Al die "Gangster" rap wordt na je 15de toch wel een keer vervangen door echte muziek? Ben benieuwd of die nummer 1 en 2 uit je persoonlijke top 10 over 5 jaar nog hoger krijgen dan drie sterren. Op z'n minst verwacht ik dat je dan toch wel 10 betere MC's dan Notorius B.I.G. hebt kunnen vinden.

Hopeilijk wordt 50 cent niet doodgeschoten, anders worden zijn albums ook opeens "klassiekers".

avatar
Relax
Me Against The World is zonder Dr. Dre en werd nummer 1 in de chart list, maarja, waarom feiten neerzetten als je ook gewoon in hokjes kan denken.

avatar van René.
2,0
Dan is dat, toegegeven niet waar. Vind dat btw ook nog wel een aardig album, op "dear mama" ( )na.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
Haha, Dr. Dre heeft in zijn gehele loopbaan welgeteld twee beats voor 2Pac gemaakt, beide op dit album . Ja, dan had 2Pac écht zijn succes geheel te danken aan hem .

avatar van Game
4,5
René. schreef:
(quote)
Hoezo aandachttrekkerij? Moet ik voortaan als ik iets bagger vind een review gaan schrijven van 200 zinnen?

2pac heeft, toegegeven een aantal nummers gemaakt die ver boven 50cent-niveau zijn, maar van de honderde nummers van 2pac is meer dan 90% pure waardeloze rootzooi, net als bij 50 cent.
Daarnaast hebben ze beide hun succes volledig te danken aan Dr. Dre, zonder Dre zouden we van beide nu niks gehoord hebben.
2pac heeft na z'n eerste twee redelijk goede albums alleen nog maar troep uitgebracht, net als.50 cent.
Dit album komt is een beetje het 'Get Rich or Die Trying' album van 2pac, beide albums een vreselijk foute cover die overeen komt met de inhoud.
Ook zonder de disses zouden ze beide een stuk minder in de media verschenen zjin btw, dat "beste diss nummer allertijde" zoals veel mensen het beschrijven (Hit 'em up heet het geloof ik), bestaat alleen maar uit 'Fuck dit, fuck dat". Wat dat betreft is 50 cent's "I Smell Pussy" nog beter.

Overigens hebben ze ook beide een vreselijk irritante stem, maar dat terzijde.

De meeste mensen die 2pac een geweldige rapper vinden, vinden over het algemeen rapmuziek niks, verbaasd me eigenlijk dat jij, ondanks dat ik redelijk veel posts van je zie bij echte hip hop toch dit album zo geweldig vindt. Al die "Gangster" rap wordt na je 15de toch wel een keer vervangen door echte muziek? Ben benieuwd of die nummer 1 en 2 uit je persoonlijke top 10 over 5 jaar nog hoger krijgen dan drie sterren. Op z'n minst verwacht ik dat je dan toch wel 10 betere MC's dan Notorius B.I.G. hebt kunnen vinden.

Hopeilijk wordt 50 cent niet doodgeschoten, anders worden zijn albums ook opeens "klassiekers".

Wat een bullshit, dit moet wel het meest zieligste bericht ooit zijn op Musicmeter. De manier waarop je 2Pac fans beschrijft is gewoon triest. Maar het is nog triester dat je 50 Cent vergelijkt met 2Pac, je weet zelf ook wel dat dat heiligschennis is en dat je veel mensen kwaad gaat maken met zo'n opmerking. Ik zou zeggen: ga naar Pac's eerste 3 albums en de originele versies van zijn posthumous albums luisteren en kom er dan op terug.

En het was niet Dr. Dre, maar Suge Knight die 2Pac helaas (te) groot maakte. Het werd zijn ondergang.

avatar van Bedorvenkebab
Heiligschennis? 2 Pac was geen god hoor, en je mag hem gewoon vergelijken met andere rappers. Ik zou dan niet gelijk 50 Cent erbij pakken, maar als je kwaad wordt om een bericht wordt op musicmeter omdat twee rappers met elkaar vergeleken worden vind ik dat een beetje vreemd (Dat over fans is wel triest inderdaad). Sowieso hebben allebei wel overeenkomsten: imago's voor Hip-Hop uit hun tijd (zowel positief als negatief), enorm populair, werkten samen met grote artiesten uit die tijd, commercieel succes, kwamen veel in het nieuws door ruzies enzovoorts. De muziek verschilt dan wel (heeft ook wel overeenkomsten hoor) maar ik vind het een beetje overdreven hoe je reageert.
Edit: Ik denk dat ik deze maar niet beluister. Ben sowieso niet zo'n Westcoast/2 Pac fan, en dit album lijkt wel een soort anthem daarvan.
Edit 2: Lees Renes bericht weer toen ik omhoog scrollde, en het is nogal een triest bericht inderdaad. Als iemand Gangsterhip-hop leuk vind, mag hij dat gewoon, en er bestaat niet zoiets als "echte muziek".

avatar van KILLERBEE99
4,0
Dat je 2Pac niks aan vind oke, dat je dit album niks aan vind oke... Maar om te zeggen dat wij 2Pac fans geen echte muziek kennen en dat wij rapmuziek over het algemeen niks aan vinden vind ik de grootste bullshit ooit gelezen, zoals al gezegt "echte muziek" bestaat niet, je vind het mooi of niet, ik vind het mooi, jij vind het niet mooi... Laat het daar bij, ga niet zeggen dat wij geen smaak hebben.

2Pac heeft zijn succes zeker niet aan Dr. Dre te danken (die 2 nummers voor hem produceerde) veel eerder aan Suge Knight!

Wat betreft 50 Cent, 50 heeft zijn eigen stijl en is compleet anders dan 2Pac... Ik vind ze juist helemaal niet op elkaar lijken.

50 cent is meer de groote pestkop... 2Pac is (zoals ik het zie) alleen de pestkop, nadat je heb beledigt hebt... Ook een groot verschil, 50 cent deed in het begin alleen over intersante dingen rappen, 2Pac deed het van het begin tot het eind, en zo kan ik nog veel meer verschillen op noemen!

avatar van René.
2,0
MJ_DA_MAN schreef:
Haha, Dr. Dre heeft in zijn gehele loopbaan welgeteld twee beats voor 2Pac gemaakt, beide op dit album . Ja, dan had 2Pac écht zijn succes geheel te danken aan hem .
Feit blijft dat de rest van m'n post klopt. Of het nou Suge of Dre was die 2pac die vreselijk trieste disses liet schrijven waardoor die van politiek rapper naar standaard gangster rapper transformeerde, feit blijft dat het is gebeurd en dat het baggermuziek opleverde.

Game schreef:
(quote)

Wat een bullshit, dit moet wel het meest zieligste bericht ooit zijn op Musicmeter. De manier waarop je 2Pac fans beschrijft is gewoon triest. Maar het is nog triester dat je 50 Cent vergelijkt met 2Pac, je weet zelf ook wel dat dat heiligschennis is en dat je veel mensen kwaad gaat maken met zo'n opmerking. Ik zou zeggen: ga naar Pac's eerste 3 albums en de originele versies van zijn posthumous albums luisteren en kom er dan op terug.

En het was niet Dr. Dre, maar Suge Knight die 2Pac helaas (te) groot maakte. Het werd zijn ondergang.
Heiligschennis dat woord zegt al genoeg, je hebt 2pac op een voetstruk geplaatst. Je top10 zegt ook genoeg, als je ouder wordt verandert dat vanzelf, want er kan niemand zijn die niet op z'n minsts 20 MC's kan opnoemen die veel beter dan zowel 2pac, eazy E en The Game ( ) zijn.

//edit: overigens begrijp ik niet dat ik mensen kwaad maak met een mening en heb ik duidelijk gezegd dat ik z'n eerste 2 albums aardig vind.

avatar van René.
2,0
Bedorvenkebab schreef:
Edit 2: Lees Renes bericht weer toen ik omhoog scrollde, en het is nogal een triest bericht inderdaad. Als iemand Gangsterhip-hop leuk vind, mag hij dat gewoon, en er bestaat niet zoiets als "echte muziek".
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat het wat over je zegt. Ik vind dat mensen wat overdreven reageren, niemand hoeft boos te worden om een mening. Ik vind er gewoon geen zak aan, omdat ik het te simpel voor woorden vind.

avatar van Game
4,5
René. schreef:
(quote)
Feit blijft dat de rest van m'n post klopt. Of het nou Suge of Dre was die 2pac die vreselijk trieste disses liet schrijven waardoor die van politiek rapper naar standaard gangster rapper transformeerde, feit blijft dat het is gebeurd en dat het baggermuziek opleverde.

(quote)
Heiligschennis dat woord zegt al genoeg, je hebt 2pac op een voetstruk geplaatst. Je top10 zegt ook genoeg, als je ouder wordt verandert dat vanzelf, want er kan niemand zijn die niet op z'n minsts 20 MC's kan opnoemen die veel beter dan zowel 2pac, eazy E en The Game ( ) zijn.

Ik ben oud genoeg om te weten dat mijn top 10 nooit gaat veranderen. Tuurlijk zijn er betere MC's dan Pac, Eazy en Game, maar maken die dan automatisch betere muziek? Naar mijn mening niet. Zeker als je van West Coast hiphop houdt.

50 Cent en 2Pac hebben hun overeenkomsten maar qua muziek niet echt. Wellicht op dit album wel. Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.

avatar van Bedorvenkebab
Nee maar René, even serieus. Herlees je post eens. Je praat over fans van 2Pac. Daar begint het al: Je neemt een grote groep mensen, (generaliseren) en je velt er een oordeel over. Sterker nog: Je oordeel kan je heel makkelijk beledigend opvatten. En dan heb ik het nog geeneens over het gedeelte van "geen echte muziek luisteren", maar je praat alsof je al die fans persoonlijk lijkt te kennen, en van iedereen weet dat ze later zogenaamd betere muziek gaan luisteren. Dan kan je verwachten dat die mensen op zijn minst daar weer op reageren. Dat is ook wat MJ bedoeld met aandachttrekkerij: Jij brengt je mening gewoon op een manier dat onnodig beledigend overkomt (Wat ook weer het geval was bij Fresku's album). En nou mag je mij politiek correct noemen, maar dit is gewoon niet meer dan logisch lijkt me?

En over dat het luisteren naar muziek wat over je zegt: Daar ben ik het in zoverre mee eens dat het wat zegt over wat je zoekt in de muziek, en jij zoekt waarschijnlijk gewoon een andere diepgang in de muziek. Maar iemand kan heus wel 2 Pac de beste MC vinden, of hij nou 20, 30 of 837 jaar oud is. Dat is gewoon persoonlijk

Edit: Heb het nummer beluisterd met Method Man en Redman, aangezien de me altijd wel goed ligt. Maar ik vond de beat nogal matig. Is de rest vergelijkbaar van het album?

avatar van René.
2,0
Game schreef:
(quote)

Ik ben oud genoeg om te weten dat mijn top 10 nooit gaat veranderen. Tuurlijk zijn er betere MC's dan Pac, Eazy en Game, maar maken die dan automatisch betere muziek? Naar mijn mening niet. Zeker als je van West Coast hiphop houdt.

50 Cent en 2Pac hebben hun overeenkomsten maar qua muziek niet echt. Wellicht op dit album wel. Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Prima, ik betwijfel het. Muziek groeit met je mee en ik denk dat er wél een moment komt dat je andere albums meer gaat waarderen dan dit. Verder niks mis mee dat je dit nu fantastische muziek vindt. Ik Wou verder niemand beledigen, heb er gewoon een andere mening over.

avatar van René.
2,0
Bedorvenkebab schreef:
Nee maar René, even serieus. Herlees je post eens. Je praat over fans van 2Pac. Daar begint het al: Je neemt een grote groep mensen, (generaliseren) en je velt er een oordeel over. Sterker nog: Je oordeel kan je heel makkelijk beledigend opvatten. En dan heb ik het nog geeneens over het gedeelte van "geen echte muziek luisteren", maar je praat alsof je al die fans persoonlijk lijkt te kennen, en van iedereen weet dat ze later zogenaamd betere muziek gaan luisteren. Dan kan je verwachten dat die mensen op zijn minst daar weer op reageren. Dat is ook wat MJ bedoeld met aandachttrekkerij: Jij brengt je mening gewoon op een manier dat onnodig beledigend overkomt (Wat ook weer het geval was bij Fresku's album). En nou mag je mij politiek correct noemen, maar dit is gewoon niet meer dan logisch lijkt me?

En over dat het luisteren naar muziek wat over je zegt: Daar ben ik het in zoverre mee eens dat het wat zegt over wat je zoekt in de muziek, en jij zoekt waarschijnlijk gewoon een andere diepgang in de muziek. Maar iemand kan heus wel 2 Pac de beste MC vinden, of hij nou 20, 30 of 837 jaar oud is. Dat is gewoon persoonlijk

Edit: Heb het nummer beluisterd met Method Man en Redman, aangezien de me altijd wel goed ligt. Maar ik vond de beat nogal matig. Is de rest vergelijkbaar van het album?


Ik had het misschien wat genuanceerder kunnen zijn, daar heb je gelijk in, maar nogmaals; ik snap niet hoe iemand zich beledigd kan voelen door een mening over muziek, zo ver gaat dat niet bij mij.

En over je Edit: ik zou het album niet luisteren, ik vind dit, 2pac's slechste werk ooit, en als dit je al niet ligt, zoals je zei, kan het alleen maar slecht worden.

avatar van KILLERBEE99
4,0
Ik zou dit album juist wel luisteren, vooral het nummer I Ain't Mad at Cha blijft gewoon geweldig...

YouTube - Tupac I Ain't Mad At Cha

avatar
Social_Mask
Een vergelijking met 50 Cent gaat natuurlijk niet op. Je mag Twee-Pak dan geen goede rapper vinden, maar tekstueel - zij het wat eenzijdig - staat hij toch een verdieping of 3, 4 hoger. Daarbij is hij ook een rapper die dergelijke gangster teksten kan dragen waar 50 Cent op zijn beurt volledig in faalt. En uiteindelijk is 2pac wel meer dan dit album alleen, waar overigens naast de - geslaagde en wat minder geslaagde - gangster (lees: heerlijke g-funk) nummers, ook nummers op staan met een andere insteek. Met Wonda Why They Call U Bitch als beste voorbeeld. Tja, misschien ligt het aan het feit dat ik een bril draag, maar ik zie 50 Cent niet zo gauw een dergelijke tekst schrijven. 2pac is toch een stuk puurder, 'echter'.

En over die zogenaamde dissen.. daar ben ik persoonlijk ook niet helemaal weg van. Maar dan is 2pac wel weer iemand die een nummer als Holla At Me maakt. Daarnaast moet je al die dissen ook een beetje in perspectief zien..

Om even aan te geven waarom 2pac in mijn ogen een stuk hoger staat dan 50 Cent en dat áls je ze vergelijkt.. ik persoonlijk direct voor 2pac zou gaan en een dergelijke eventuele gelijkstelling als een belediging voor 2pac zou ervaren. Dus.

avatar van Bedorvenkebab
Ben het je eens hoor, maar ik vind dat je ze op sommige punten wél kan vergelijken..... Als rapper/carriere ervan dan in ieder geval. Qua muziek zijn er inderdaad teveel verschillen. Maar ook 50 heeft bijvoorbeeld samen met The Game (Hate It Or Love It, toch wel een guilty pleasure van mij) en ook enkele solo tracks iets "diepere" boodschappen dan normaal gesproken, hoewel het bij 2 Pac veel vaker en beter naar voren kwam. De gangster tracks zijn dan wel weer te vergelijken, en of je een rapper als "echt" ziet: Ik denk dat ze dat allebei op een gegeven moment sowieso niet meer waren.

Aarg waarom typ ik eigenlijk zulke berichten wanneer ik het er eigenlijk best wel mee eens ben: 2 Pac staat altijd nog veel hoger dan 50. Een vergelijking kan je op sommige punten maken, maar verder is Pac toch een stuk beter en gevarieerder in zijn muziek geweest inderdaad.

avatar van Kill_illuminati
4,5
@Rene: Ik kan geen 10 rappers noemen die mij zo weten te raken als Tupac dat doet. Met name met het album dat hierna komt. Wat btw totaal geen (normaal) Gangster rap album is. Heb je zijn One Nation nummers wel eens gehoord met de Boot Camp Click. Anyway, ik snap dat je hem niet erg goed vind maar je hoeft hem niet zo in een hokje te stoppen.

Ambitionz az A Ridah is en blijft een geweldig nummer. Vooral de hook wordt nog altijd gequote.

avatar van Timmie
4,5
Ambitionz az A Ridah is en blijft een geweldig nummer. Vooral de hook wordt nog altijd gequote.

avatar van sanchez
heb dit album nooit helemaal afgeluisterd, ken alle nummers wel maar vindt hem te lang eerlijk gezegd

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
Hoe kun je alle nummers kennen als je hem nooit hebt afgeluisterd?

avatar van Game
4,5
Ik denk dat hij bedoelt dat hij alle nummers kent, maar het album nooit volledig heeft afgeluisterd van begin tot eind omdat het te lang is

avatar van Flipm0de
3,0
Ik snap niet dat dit album bekend staat als de classic van 2Pac.

Ja er staan een aantal erg dikke tracks op, maar ook echt te veel fillers. Vooral "What'z ya phone no." is echt een draak van een track.

Ik zet veel liever Me Against The World of The 7 Day Theory op.

avatar van WeztSide
Vanwege het commerciële geluid sprak en spreekt het een groter publiek aan, maar ik vind dit inderdaad niet het beste Pac album.
Op dit album gaat hij niet veel over serieuze onderwerpen, terwijl hij op The Don Killuminati veel mooiere en poetische teksten heeft.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.