MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

2Pac - All Eyez on Me (1996)

mijn stem
3,84 (620)
620 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Death Row

  1. Ambitionz Az a Ridah (4:39)
  2. All Bout U (4:37)

    met Hussein Fatal, Nate Dogg, Dru Down, Yaki Kadafi en Snoop Doggy Dogg

  3. Skandalouz (4:09)

    met Nate Dogg

  4. Got My Mind Made Up (5:13)

    met Dat Nigga Daz, Kurupt, Redman en Method Man

  5. How Do You Want It (4:47)

    met K-Ci & Jojo

  6. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:07)

    met Snoop Doggy Dogg

  7. No More Pain (6:14)
  8. Heartz of Men (4:43)
  9. Life Goes On (5:02)
  10. Only God Can Judge Me (4:57)

    met Rappin' 4-Tay

  11. Tradin War Stories (5:29)

    met Dramacydal, C-Bo en Storm

  12. California Love [Remix] (6:25)

    met Dr. Dre en Roger Troutman

  13. I Ain't Mad at Cha (4:53)

    met Danny Boy

  14. What'z Ya Phone No (5:10)

    met Danny Boy

  15. Can't C Me (5:30)

    met George Clinton

  16. Shorty Wanna Be a Thug (3:51)
  17. Holla at Me (4:56)
  18. Wonda Why They Call U Bitch (4:19)
  19. When We Ride (5:09)

    met Outlaw Immortalz

  20. Thug Passion (5:08)

    met Jewell, Dramacydal en Storm

  21. Picture Me Rollin' (5:15)

    met Danny Boy, Big Syke en C.P.O.

  22. Check Out Time (4:39)

    met Kurupt en Big Syke

  23. Ratha Be Ya Nigga (4:14)

    met Richie Rich

  24. All Eyez on Me (5:08)

    met Big Syke

  25. Run tha Streetz (5:17)

    met Michel'le, Mutah en Storm

  26. Ain't Hard 2 Find (4:29)

    met E-40, B-Legit, C-Bo en Richie Rich

  27. Heaven Ain't Hard 2 Find (3:58)
totale tijdsduur: 2:12:18
zoeken in:
avatar
3,5
René. schreef:
(quote)
Hoezo aandachttrekkerij? Moet ik voortaan als ik iets bagger vind een review gaan schrijven van 200 zinnen?

2pac heeft, toegegeven een aantal nummers gemaakt die ver boven 50cent-niveau zijn, maar van de honderde nummers van 2pac is meer dan 90% pure waardeloze rootzooi, net als bij 50 cent.
Daarnaast hebben ze beide hun succes volledig te danken aan Dr. Dre, zonder Dre zouden we van beide nu niks gehoord hebben.
2pac heeft na z'n eerste twee redelijk goede albums alleen nog maar troep uitgebracht, net als.50 cent.
Dit album komt is een beetje het 'Get Rich or Die Trying' album van 2pac, beide albums een vreselijk foute cover die overeen komt met de inhoud.
Ook zonder de disses zouden ze beide een stuk minder in de media verschenen zjin btw, dat "beste diss nummer allertijde" zoals veel mensen het beschrijven (Hit 'em up heet het geloof ik), bestaat alleen maar uit 'Fuck dit, fuck dat". Wat dat betreft is 50 cent's "I Smell Pussy" nog beter.

Overigens hebben ze ook beide een vreselijk irritante stem, maar dat terzijde.

De meeste mensen die 2pac een geweldige rapper vinden, vinden over het algemeen rapmuziek niks, verbaasd me eigenlijk dat jij, ondanks dat ik redelijk veel posts van je zie bij echte hip hop toch dit album zo geweldig vindt. Al die "Gangster" rap wordt na je 15de toch wel een keer vervangen door echte muziek? Ben benieuwd of die nummer 1 en 2 uit je persoonlijke top 10 over 5 jaar nog hoger krijgen dan drie sterren. Op z'n minst verwacht ik dat je dan toch wel 10 betere MC's dan Notorius B.I.G. hebt kunnen vinden.

Hopeilijk wordt 50 cent niet doodgeschoten, anders worden zijn albums ook opeens "klassiekers".


ik kom na bijna een jaar weer op deze site, dus ben een beetje laat met het reageren hierop. maar ik moet toch hierop reageren, want je kraamt allemaal onzin uit, en het blijkt wel uit je reactie te zien dat je niks weet over 2pac.

ten eerste. 2pac heeft alles aan dre te danken? lol echt hoe wil je dat mensen je nu serieus nemen nadat je dit heb gezegd? weet je wel hoeveel nummers dre heeft hemaakt voor 2pac? maar 3, 2 staan er op all eyez on me (cali love en cant see me) plus nog een unreleased song waar geruchten over gaan die blunt tyme heet. daarnaast heeft dre helemaal niks met 2pac gedaan. niet op 2pacalyypse now, s4mn, thug life, me against the world en op het makaveli album. 2pac heeft denk maar 2-3 keer in de studio gestaan met dre en die nummers gemaakt. daarna ging dre al weg bij Deathhrow. je zegt dat 2pac ze eerste twee albums nog wel redelijk waren. toen kenden die dre nog helemaal niet. dus wat heeft die te danken aan dre? alleen maar het nummer cali love. voor de rest helemaal niks. Dus je opmerking dat alles door dre komt, klopt echt van geen kand. ik zal voortaan beter je bronnen checken. want je probeert slim te zijn, maar dat zie je totaal niet van je tekst af. 2pac heeft 0% van wat die gedaan heeft aan dre te danken. Johny J (JJ) produceerd bijna alles van 2pac ze tijd bij Deathrow, all eyez on me is ook bijna allemaal door JJ geproduceerd. Snap eigenlijk niet dat ik de eerste ben, die dit zegt. want het is echt totale onzin wat je zegt over 2pac en dre. Vertel me is hoe je er bij komt dat 2pac zijn succes volledig aan dre te danken heeft?

je maakt je zelf echt onzettend belachelijk en eigenlijk te makkelijk neer te halen, door ook 50 cent met 2pac te vergelijken. hoe kunnen we je nou serieus nemen?

dat je zegt dat 90% van 2pacs nummers matig zijn, is natuurlijk een mening. maar vind ik totaal niet waar. op elk album vind ik 90% van de nummers juist erg goed. op sommigen albums is dit zelfs meer dan 95%. zijn eerste twee albums waren 2pacalypse now en s4mn. erg goede albums. maar dan vergeet je nog thug life, me against the world, makaveli album ( je klinkt zo slim, dat ik denk dat je die albums n og nooit gehoord hebt).

all eyez on me is idd erg commercieel. maar heeft ook zeker heel erg goede nummers, erg veel zelfs.

je hebt het over 1 diss nummer. 2pac heeft 1 commercieel diss nummer gemaakt. hit em up is lyrical idd niet erg sterk, alleen met zijn energie killt die iedereen daar gewoon. dat je denkt dat 2pac alleen maar zulke diss nummers maakte, is totaal mis. check is whatcha mouth, against all odds, bomb first, en nog een aantal. lyrical erge sterke diss nummers, vooral against all odds.

iedereen heeft natuurlijk een eigen mening. alleen je generaliseerd ook zo erg. ik ben 23 jaar en luister al vanaf mijn 9e naar 2pac. ik collect bijna alles wat met hem te maken heeft. ik durf denk ik wel te zeggen dat ik de grootste 2pac collectie heb van nederland. mocht je dit niet geloven stuur me een pm en ik stuur je foto's.

maar ik houd ook nog van andere hip hop/rap, underground etc. ik luister super veel andere rap. maar bij geen één artiest heb ik hetelfde gevoel als bij 2pac. zijn energie, teksten, producties, zijn persoon, zijn imago en ik kan zo nog wel ff doorgaan. maar dat is ieder voor zich.

voortaan moet je misschien ff beter je bronnen checken voordat je zo'n reactie neerzetten. want van je hele reactie klopt echt 0%. je mag je eigen mening hebben, maar kom dan niet met dingen die echt totaal niet waar zijn.

avatar van KILLERBEE99
4,0
dj lv hoeveel van 2Pac heb je orgineel, ik heb ook best veel

ongeveer 28 cds, 9 singles, 11 dvd's en wat overige spullen, t-shirts, groot lang doek, klein postertje (zat bij een 2pac CD ), dat is het volgens mij wel

avatar van MAS
4,0
MAS
@ DJ LV: Ik geloof je maar ik ben wel benieuwd naar die foto.

avatar van herman
Slowchat verwijderd.

avatar van René.
2,0
dj lv schreef:
(quote)


ik kom na bijna een jaar weer op deze site, dus ben een beetje laat met het reageren hierop. maar ik moet toch hierop reageren, want je kraamt allemaal onzin uit, en het blijkt wel uit je reactie te zien dat je niks weet over 2pac.

ten eerste. 2pac heeft alles aan dre te danken? lol echt hoe wil je dat mensen je nu serieus nemen nadat je dit heb gezegd? weet je wel hoeveel nummers dre heeft hemaakt voor 2pac? maar 3, 2 staan er op all eyez on me (cali love en cant see me) plus nog een unreleased song waar geruchten over gaan die blunt tyme heet. daarnaast heeft dre helemaal niks met 2pac gedaan. niet op 2pacalyypse now, s4mn, thug life, me against the world en op het makaveli album. 2pac heeft denk maar 2-3 keer in de studio gestaan met dre en die nummers gemaakt. daarna ging dre al weg bij Deathhrow. je zegt dat 2pac ze eerste twee albums nog wel redelijk waren. toen kenden die dre nog helemaal niet. dus wat heeft die te danken aan dre? alleen maar het nummer cali love. voor de rest helemaal niks. Dus je opmerking dat alles door dre komt, klopt echt van geen kand. ik zal voortaan beter je bronnen checken. want je probeert slim te zijn, maar dat zie je totaal niet van je tekst af. 2pac heeft 0% van wat die gedaan heeft aan dre te danken. Johny J (JJ) produceerd bijna alles van 2pac ze tijd bij Deathrow, all eyez on me is ook bijna allemaal door JJ geproduceerd. Snap eigenlijk niet dat ik de eerste ben, die dit zegt. want het is echt totale onzin wat je zegt over 2pac en dre. Vertel me is hoe je er bij komt dat 2pac zijn succes volledig aan dre te danken heeft?

je maakt je zelf echt onzettend belachelijk en eigenlijk te makkelijk neer te halen, door ook 50 cent met 2pac te vergelijken. hoe kunnen we je nou serieus nemen?

dat je zegt dat 90% van 2pacs nummers matig zijn, is natuurlijk een mening. maar vind ik totaal niet waar. op elk album vind ik 90% van de nummers juist erg goed. op sommigen albums is dit zelfs meer dan 95%. zijn eerste twee albums waren 2pacalypse now en s4mn. erg goede albums. maar dan vergeet je nog thug life, me against the world, makaveli album ( je klinkt zo slim, dat ik denk dat je die albums n og nooit gehoord hebt).

all eyez on me is idd erg commercieel. maar heeft ook zeker heel erg goede nummers, erg veel zelfs.

je hebt het over 1 diss nummer. 2pac heeft 1 commercieel diss nummer gemaakt. hit em up is lyrical idd niet erg sterk, alleen met zijn energie killt die iedereen daar gewoon. dat je denkt dat 2pac alleen maar zulke diss nummers maakte, is totaal mis. check is whatcha mouth, against all odds, bomb first, en nog een aantal. lyrical erge sterke diss nummers, vooral against all odds.

iedereen heeft natuurlijk een eigen mening. alleen je generaliseerd ook zo erg. ik ben 23 jaar en luister al vanaf mijn 9e naar 2pac. ik collect bijna alles wat met hem te maken heeft. ik durf denk ik wel te zeggen dat ik de grootste 2pac collectie heb van nederland. mocht je dit niet geloven stuur me een pm en ik stuur je foto's.

maar ik houd ook nog van andere hip hop/rap, underground etc. ik luister super veel andere rap. maar bij geen één artiest heb ik hetelfde gevoel als bij 2pac. zijn energie, teksten, producties, zijn persoon, zijn imago en ik kan zo nog wel ff doorgaan. maar dat is ieder voor zich.

voortaan moet je misschien ff beter je bronnen checken voordat je zo'n reactie neerzetten. want van je hele reactie klopt echt 0%. je mag je eigen mening hebben, maar kom dan niet met dingen die echt totaal niet waar zijn.


Ik heb al aangegeven dat ik me vergiste met de Dre-2pac connectie. Ik heb rond die tijd ook niet actief geluisterd naar hiphop, dit is pas veel jaren nadat 2pac allang dood was begonnen. Je hebt helemaal gelijk dat dit nogal dom was, had dit in m’n hoofd zitten, maar klopt idd helemaal niet. Je was niet de eerste die dit zei.

Dit neemt niet weg dat m’n mening over 2pac, vooral vanaf dit album niet verandert. De vergelijking met 50 Cent is zoals ik ook al aangegeven heb wat overdreven, maar ze horen voor mij in hetzelfde straatje. (vanaf dit album). Ik vind het vrij inhoudloos allemaal, met af en toe idd een goed nummer tussendoor, maar het overgrote gedeelte ligt me voor geen meter. Er is geen twijfel over mogelijk dat 2pac veel meer heeft betekend dan 50 cent, of welke andere ‘gangsterrapper’ dan ook, maar hij had een veel positievere bijdrage kunnen geven zonder al dat trieste ‘gedis’.

Against all odds, ook al staat het niet op dit album, wil ik het wel over hebben. Ik vind het geen goed nummer. Pure grootpraat en rappers dissen zonder reden. Ik vind het pure grootheidswaanzin door weet ik vele hoeveel rappers te dissen die je nooit iets hebben gedaan. Dit is ook een van de redenen dat dat gangsterrap me überhaupt niet zo ligt. In het eerste nr. van dezelfde CD hoor je ook iemand uit z’n groep xzibit dissen vanwege paparazzi, puur en alleen vanwege die single. Z’n hele imago is door de commercie en dat droevige Death Row veranderd, wat ik doodzonde vind.

Het klopt dat ik generaliseer. Puur vanwege personen uit m’n directe omgeving. Ik ken persoonlijk niemand die 2pac een goede rapper vindt en qua hiphop verder kijkt dan z’n neus lang is. Vooral vanuit die gedachte en met die ergernis schreef ik m’n vorige bericht. Het is duidelijk dat er uitzonderingen zijn, zoals jij. Ik bedoelde niet te zeggen dat je bij voorbaat een debiel bent als je naar 2pac luistert, ik ergerde me op dat moment zelf een beetje aan z’n muziek. Dat jij hem wel heel goed vindt kan ik wel waarderen, krijg het gevoel dat 2pac de eerste rapper is naar wie je luisterde, daar heb je altijd een zwak voor. Hetzelfde heb ik b.v. met Eminem. Ook geen fantastische rapper, maar ik blijf enthousiast als hij met iets nieuws komt.

Verder probeer ik niet slim over te komen, snap niet zo goed waar je dat op baseert. Ik wilde niemand beledigen en ik had m’n berichtje misschien anders moeten verwoorden, maar waar het op neerkomt, dat ik 2pac geen goede rapper vind en dat blijft een feit. Als hij de lijn van(vooral) z’n eerste 2 albums had doorgezet was ik heel benieuwd geweest hoe de geschiedenis er nu had uitgezien. Dan had hij wellicht net zo groot geweest, maar dan zonder z’n ‘stoere’ gangsterimago, op deze wijze had hij nog zoveel meer voor dit genre kunnen betekenen dan wat hij nu uiteindelijk heeft toegevoegd.

Ik wil je collectie wel zien b.t.w. Ik geloof je wel, maar ben wel benieuwd.

avatar van KILLERBEE99
4,0
Ik wil je collectie ook zien dj lv

avatar van Kill_illuminati
4,5
René. schreef:

Against all odds, ook al staat het niet op dit album, wil ik het wel over hebben. Ik vind het geen goed nummer. Pure grootpraat en rappers dissen zonder reden. Ik vind het pure grootheidswaanzin door weet ik vele hoeveel rappers te dissen die je nooit iets hebben gedaan.


Against All Odds gaat anders voor een groot deel over de beschieting op hem in '94. En noemt hij mensen die erbij betrokken waren. Waarschijnlijk zal je nooit precies weten wat er achter de schermen gebeurde rondom de rappers. Maar na een aantal verhalen weet ik dat het niet altijd koek en ei was. Tijdens deze periode was hij niet alleen maar Gangsta. Was hij al ten tijden van zijn tweede album was. Maar ook softer. Neem Life Goes on als voorbeeld.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
René., prima dat je 2Pac niet goed vindt, maar je onderbouwt je mening met onwaarheden (kijkende naar o.a. zijn relatie met Dre en Against All Odds).

avatar van royals
3,5
Dit is natuurlijk wel een Westcoast klassieker eigenlijk van een New York MC. Vindt ik eigenlijk nog steeds zijn beste album en ver boven z'n andere platen uitsteken. Misschien door de keuze aan tracks, en ze zijn allemaal ook kwaliteit. Na deze begonnen al die rappers aan dubbel albums. Vindt alleen Wu-Forever nog steeds de beste dubbel plaat.

Alleen inderdaad vindt ik 2 Pac als mc zoooo overrated. En al die hypocriete views van hem ook. Hij was gewoon een achtergronddanser die gevoelige poet die thug werd. Die dissen en alles zo kinderachtig. Die grote bek heeft hem z'n kop gekost.

Ik hoor overal, lees overal hij is de beste rapper! Hij is zeker niet de beste rapper ooit. Er zijn heel veel tieners die daar alleen over eens zijn, die hem om z'n thug image zo bewonderen en 'Westside Thuglife!' roepen. En je vol schelden als je daar niet eens mee bent. Maar van Rakim, Chuck D, Ice Cube, Big Daddy Kane en Kool G Rap hebben ze nog nooit gehoord. Omdat alleen 2 Pac, Biggie en Eazy-E tellen! Die na-aperij en volgerij haat ik zo. Ze begrijpen niet waar hij echt voor stond. En deze gasten waren er vaak nog niet eens bij in de tijd dat 2 Pac begon. Dan claimen ze na een miljoenenseller All Eyez On Me en een beste rapper poll van MTV na 2000 opeens dat 2 Pac de grootste is. Z'n controverses en dood deden zijn hype nog eens stijgen. Hij begon zijn echte vorm pas te pakken rond Me Against The World en blowde echt up met All Eyez On Me. Dus veel tijd heeft hij niet gehad om te groeien. Dus die hype is een beetje opgeblazen en overtrokken vindt ik.

avatar van KILLERBEE99
4,0
Ik ben nog in mijn tiener jaren, ik vind het prima als je het er niet eens mee bent. Maar om nauw te zeggen "Hij is zeker niet de beste rapper ooit." vind ik nogal ver gaan. Dit mag jij vinden, maar als ik hem de beste rapper vind, waarom zouw ik dat dan niet mogen?

Ik vind 2Pac de beste rapper ooit, waarom? Omdat zo'n 95% van zijn muziek me wel kan interseren, dit heb ik bij vele artiesten niet. Ook zijn verhalen zijn gewoon interstant om naar te luisteren. En van Rakim, Chuck D, Ice Cube, Big Daddy Kane en Kool G Rap heb ik zeker wel ooit van gehoort, en sommige daarvan zeker al verschilleden keren naar geluisterd.

In het begin zat ik in de Shady/Aftermath/G-Unit tijd, ben daarna meer van Death Row gaan luisteren, zit nu in mijn tijd van vooral old school rappers, ook de rappers die je opgenoemt hebt.

Ik vind die disses van hem helemaal niet kinderachtig, hoe zou jij je voelen als je neergeschoten bent en denkt dat biggie er achter zit? Hij zei gewoon wat die dacht, net als wilders doet, moet je eens zien hoeveel bewaking wilders heeft, zelfde had 2Pac ook. Zei hebben ballen om iets te zeggen. Dat waardeer ik erg ! Als jij daar anders over denkt dan vind ik dat prima

en Ik ben zeker niet de persoon die 'Westside Thuglife!' zal roepen

avatar van Kill_illuminati
4,5
royals schreef:
Alleen inderdaad vindt ik 2 Pac als mc zoooo overrated. En al die hypocriete views van hem ook. Hij was gewoon een achtergronddanser die gevoelige poet die thug werd.




Hij was alleen een achtergrond danser om de kost te verdienen. Daarvoor was hij al een rapper met Bay area rapper Ray Luv. Mensen halen dat er altijd bij om hem op de een of andere manier te kleineren. Door dat baantje is ie wel bij Digital Underground gekomen. Madonna was tevens ook ooit een achtergrond danseres.

avatar
Improvision
Laten we ook dit niet vergeten.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
Een bericht waar vier keer ''vindt ik'' in staat kan ik sowieso al niet serieus nemen.

avatar van royals
3,5
Ok, vind ik. Maar er zit toch wel wat waarheid in. Zijn hype is gewoon erg opgeblazen door zijn controverses and zijn dood. Vooral door de jonge generatie (meeste Pac fans zijn 17-22). Terwijl hij gewoon één van de rappers was begin jaren '90. Voor hetzelfde geld was een ander toen gestorven en die was ook opgehemeld. Kijk maar Eazy, 2 Pac en Biggie worden allemaal meer gewaardeerd dan anderen. En dat terwijl Eazy-E een middelmatige mc was. Het maakt 2 Pac allemaal niet minder goed ofzo maar ik geef alleen met wat feiten aan dat hij iets teveel sterstatus heeft gekregen. Waar hij het zelf ook misschien niet eens mee was geweeest als hij nu waarschijnlijk van Death Row weg was gegaan.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
De dood is de beste carrière-move mogelijk, dus het is logisch dat artiesten populairder worden als ze sterven. Neemt niet weg dat je gelijk hebt.

avatar van René.
2,0
MJ_DA_MAN schreef:
Een bericht waar vier keer ''vindt ik'' in staat kan ik sowieso al niet serieus nemen.


Lekker simpel.

In het bericht van dj lv staat:

Het blijkt wel uit je reactie te zien dat, klopt echt van geen kand, ik zal voortaan, Johny J (JJ) produceerd, je maakt je zelf echt onzettend belachelijk, alleen je generaliseerd ook zo erg.

Dus zijn bericht had ik ook niet serieus hoeven nemen? Laten we daar geen berichten op gaan beoordelen. Jammer dat ik jou nooit inhoudelijk zie reageren, behalve als je andere mensen napraat.

avatar van MJ_DA_MAN
4,0
Nee, ik praat nooit inhoudelijk . Jezus, zeg dan gewoon niks. Bovendien gebruik ik feiten in een discussie, jij komt met onwaarheden, dus als jij daar nou eens even aan werkt komt het wel goed met je.

avatar van MAS
4,0
MAS
Gisteren weer eens beluisterd en verhoogd naar een 4. 3,5 is echt te laag als je kijkt hoe veel classics hier op staan.

avatar van deagleking
3,5
Eeuwig zonde dat Inspectah Deck geen verse deed in Got my mind made up. Hij lult alleen wat in de outro

avatar van Kill_illuminati
4,5
Heeft hij wel. Zoek maar eens op Youtube. Al is het nog niet zeker op dat wel die vers is.

avatar van deagleking
3,5
Oh echt waar? Soort van onuitgebracht materiaal? Eens opzoeken

avatar van Timmie
4,5
Chill.

avatar van Timmie
4,5
Pas geleden nog op de fiets geluisterd . Heartz of Men heeft echt zo'n geniale beat op 1:13. Life goes on . Shotry Wanna Be a Thug heeft ook de Chille G-Funk sound maar het beste nummer van de hele plaat is natuurlijk Can't C Me met George Clinton G-Funk 4 life. verder staan er nog meer classicers op voor mij zoals ambitionz az a ridah, all eyez on me, only god can judge me, 2 of amerikaz most wanted, thug passion etc etc etc.

avatar van Jorge-E
4,5
Fiets jij langer dan 2 uur? Of rij je nog een blokje rond als het nog niet gedaan is?

Ik moet deze trouwens ook nog eens gaan beluisteren. Ik was vergeten hoe fucking dope Can't C Me is.

avatar van Timmie
4,5
nee dan doe ik daar meerdere dagen over he. dan zet ik hem gewoon weer op waar ik was gebleven vorige keer of ik ga thuis door .
ik deed er 3 dagen over ofzo.

avatar van Hurrdurr
3,5
Meer dan 2 uur 2Pac is voor mij gewoon een beetje te veel van het goede. Met de meeste nummers is niets mis, maar er staat gewoon te veel op. Kom er gewoon amper doorheen. Tupac is mijn ogen een prima MC, maar kom niet in de buurt van een fan ik voel de beste man gewoon niet echt.

Als ik dit album luister komt het er vaak op neer dat ik eigenlijk alleen mijn persoonlijke favorieten luister en de rest oversla. Maar als ik die paar keer het hele album heen komt klinkt het allemaal verre van verkeerd. Gewoon een beetje te eentonig en lang in mijn ogen.

3.5

avatar van VforVictor
4,0
Timmie schreef:
Pas geleden nog op de fiets geluisterd . Heartz of Men heeft echt zo'n geniale beat op 1:13. Life goes on . Shotry Wanna Be a Thug heeft ook de Chille G-Funk sound maar het beste nummer van de hele plaat is natuurlijk Can't C Me met George Clinton G-Funk 4 life. verder staan er nog meer classicers op voor mij zoals ambitionz az a ridah, all eyez on me, only god can judge me, 2 of amerikaz most wanted, thug passion etc etc etc.

Word, Only God Can Judge Me vind ik miss wel de beste track van deze dubbelaar, miss. wel beter dan Ambitionz en 2 of Amerikaz.. Heerlijke track, vooral dat melodietje.

avatar van VforVictor
4,0
royals schreef:
Ok, vind ik. Maar er zit toch wel wat waarheid in. Zijn hype is gewoon erg opgeblazen door zijn controverses and zijn dood. Vooral door de jonge generatie (meeste Pac fans zijn 17-22). Terwijl hij gewoon één van de rappers was begin jaren '90. Voor hetzelfde geld was een ander toen gestorven en die was ook opgehemeld. Kijk maar Eazy, 2 Pac en Biggie worden allemaal meer gewaardeerd dan anderen. En dat terwijl Eazy-E een middelmatige mc was. Het maakt 2 Pac allemaal niet minder goed ofzo maar ik geef alleen met wat feiten aan dat hij iets teveel sterstatus heeft gekregen. Waar hij het zelf ook misschien niet eens mee was geweeest als hij nu waarschijnlijk van Death Row weg was gegaan.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Tuurlijk Pac heeft extra sterrenstatus gekregen door zijn dood, maar dat neemt niet weg dat toen ie aan het begin van zijn carriere stond (1991) al snel behoorlijk populair werd. (hij speelde toen in de film Juice wat em extra bekendheid gaf). Hij was tijdens zijn leven (1991/1996) al zwaar populair zijn vroege dood heeft em alleen gemystifiseerd. Daarnaast had ie natuurlijk ongekende charisma, was ie wel bespraakt en stak ie nix onder banken of stoelen een echte media trekpleister dus. Daarnaast zaten (zitten) zijn nummers vol met energie, overgave en toffe teksten. En het feit dat Eazy bijvoorbeeld minder aandacht heeft gerkegen is gewoon omdat hij veel minder charisma heeft.

avatar van VforVictor
4,0
KILLERBEE99 schreef:
dj lv hoeveel van 2Pac heb je orgineel, ik heb ook best veel

ongeveer 28 cds, 9 singles, 11 dvd's en wat overige spullen, t-shirts, groot lang doek, klein postertje (zat bij een 2pac CD ), dat is het volgens mij wel

welke allemaal dan?
Ik heb alleen, Biggie & Tupac, Tupac Ressurection en 2Pac: Life of an Outlaw..

avatar van MAS
4,0
MAS
Je kan het zo gek maken als je wil met je Tupac collectie...

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.