Singles (1992)

Label: Epic

1. Alice in Chains - Would? (3:29)
  2. Pearl Jam - Breath (5:27)
  3. Chris Cornell - Seasons (5:47)
  4. Paul Westerberg - Dyslexic Heart (4:32)
  5. Lovemongers - Battle of Evermore (5:44)
  6. Mother Love Bone - Chloe Dancer / Crown of Thorns (8:19)
  7. Soundgarden - Birth Ritual (6:07)
  8. Pearl Jam - State of Love and Trust (3:48)
  9. Mudhoney - Overblown (3:02)
  10. Paul Westerberg - Waiting for Somebody (3:28)
  11. Jimi Hendrix - May This Be Love (3:11)
  12. Screaming Trees - Nearly Lost You (4:09)
  13. Smashing Pumpkins - Drown (8:17)
avatar van Darkzone
Beste soundtrack ever!

avatar van Darkzone
Singles Soundtrack (Deluxe Edition) [Original Motion Picture Soundtrack] [VINYL]: Amazon.co.uk: Music

Een paar maanden uitgesteld, maar de 25th anniversary Edition komt eraan. Op dubbel-vinyl! Met bonus-cd met nog meer muziek uit de film als ik het goed heb.

Voorlopig alleen bij Amazon UK in de pre-order. Hopelijk straks ook bij Bol of Jpc.de.

Ik zie 'm nu ook bij jpc.de voor 27,99 met een releasedatum van 19 mei 2017.

Wat een geweldige kwaliteit heeft de 25th anniversary remaster op vinyl van deze Singles Grunge Soundtrack. En in de gatefold hoes vind je ook nog de bonus CD, met 18 deels onuitgebrachte songs.
Zeer aan te bevelen!

avatar van Funky Bookie
Een uitstekend tijdsbeeld van de Seattle scene ten tijde van de grunge. Alle Seattle grootheden, inclusief Jimi, zijn terug te vinden. M.i. staat Nirvana er terecht niet op. Zij zijn onlosmakelijk verbonden met grunge, maar leken altijd wat buiten de Seattle incrowd te staan.
Hoogtepunten te over m.u.v. de bijdragen van Paul Westerberg.

avatar van Dibbel
Voor 1 Euro bij de kringloopwinkel gevonden vandaag, net als de DVD van de film (ook 1 Euro).

Film is niet geweldig, het album wel.

avatar van Johnny Marr
Dibbel schreef:
Voor 1 Euro bij de kringloopwinkel gevonden vandaag

Ik voor 2 euro

avatar van Pitchman
Had er toen de volle mep voor betaald omdat het nummer 'Would' van Alice in Chains erop stond. Door verkeerde voorlichting van de bekende muziekbladen zou 'Would' niet op de nieuwste cd ( Dirt) van Alice in Chains staan. Would vond ik een pracht nummer en heb eigenlijk de cd voor dat ene nummer aangeschaft. Toen 'Dirt' uitkwam stond 'Would' er gewoon op en hebben ze hem toch als laatste nummer toegevoegd. Afijn , de rest ven de soundtrack is ook niet te versmaden!

avatar van milesdavisjr
"Would'' is het prijsnummer en is de aanschaf van deze schijf al waard. Hoewel de overige nummers van Pearl Jam en Soundgarden ook niet te versmaden zijn.
De film had niet zoveel om het lijf, maar de soundtrack vormt een mooie weergave v/d grunge scene destijds. Hoewel Hendrix, Westerberg en de Pumpkins een wat vreemde eend in de bijt vormen, de een had zijn prime in de jaren 60 en de ander komt uit Chicago en Westerberg komt uit Minneapolis, hoewel The Replacements als voorloper van de houthakkersmuziek wordt gezien en bestempeld. Kortom, soms wat vergezocht maar je zou een slechter samengestelde compilatie kunnen treffen als het gaat om het promoten van een muzikaal genre.