Pink Floyd - Atom Heart Mother (1970)

Label: Harvest

1. Atom Heart Mother (23:44)
  2. If (4:30)
  3. Summer '68 (5:29)
  4. Fat Old Sun (5:22)
  5. Alan's Psychedelic Breakfast (13:00)
avatar van Stalin
EttaJamesBrown schreef:

Daarom ben jij drummer en ik niet. Ik hoor nergens dat fills niet lekker uitkomen. Noem eens een plekje, dan wil ik gericht luisteren.

Consequently, band members Roger Waters and Nick Mason had little choice but to play the bass and drums, respectively, for the entire 23-minute piece in one sitting. The other instruments the band played were overdubbed later. Mason recalled the final backing track's lack of precise timekeeping would cause problems later on. Atom Heart Mother op Wikipedia

avatar van EttaJamesBrown
Ja?

avatar van jurado
Het is een feit dat Mason niet "de beste" trommelaar is, kijk maar eens naar de Pompeii film, daar laat hij ook wel eens wat steekjes vallen in de fills. (een prachtige film natuurlijk)

Toen ik Pink Floyd zag in de Kuip ('94) liet hij de fills over aan een tweede drummer, misschien zegt dat wat, ik weet het niet maar het viel mij op.

avatar van EttaJamesBrown
Dat geloof ik allemaal wel, maar ik wil graag wat tijdsloten doorkrijgen met een duidelijke toelichting wat dan op dat moment uit de maat valt. Niet om het te weerspreken, maar om het te horen.

avatar van Stalin
EttaJamesBrown schreef:

Ik ben zelf ook jarenlang drummer geweest, maar zou je helaas geen exacte momenten kunnen noemen waar precies in het nummer de fouten zitten.

Bovendien heb ik mij er ook nooit aan gestoord om eerlijk te zijn, het titelnummer blijft 1 van mijn meest geliefde PF nummers aller tijden.