The Roots - Illadelph Halflife (1996)

Label: Geffen

1. Intro (0:34)
  2. Respond / React (5:07)
  3. Section (4:09)
  4. Panic!!!!!! (1:24)
  5. It Just Don't Stop (4:33)
  6. Episodes (5:56)

met Dice Raw

7. Push Up Ya Lighter (4:36)

met Bahamadia

8. What They Do (5:57)

met Raphael Saadiq

9. ? Vs. Scratch [The Token DJ Cut] (1:47)
  10. Concerto of the Desperado (3:38)
  11. Clones (4:54)

met Dice Raw

12. Universe at War (4:55)

met Common Sense

13. No Alibi (5:11)
  14. Dave Vs. Us (0:50)
  15. No Great Pretender (4:25)
  16. The Hypnotic (5:19)

met D'Angelo

17. Ital (The Universal Side) (4:53)

met Q-Tip

18. One Shine (5:40)

met Cassandra Wilson en Joshua Redman

19. The Adventures in Wonderland (4:34)

met Ursula Rucker

20. Outro (0:15)
avatar van MurryMusic
FlyLo schreef:
Lang leve het belgenland, waar we geen muziek clips op youtube kunnen bekijken...

huh hoezo?

avatar van FlyLo
MurryMusic schreef:

huh hoezo?

'This video is not available in your country.'

En dat bij zowat iedere videoclip..

Het is ook bijna onmogelijk om te omzeilen, alle trucks die op het net staan zijn al lang achterhaald en zelfs met een proxy kan ik ze nog niet bekijken. Ik geraak dan wel op de pagina maar de filmpjes spelen nooit af.

FlyLo schreef:

'This video is not available in your country.'

En dat bij zowat iedere videoclip..

ah nog meer mensen in censuurlanden....ik heb het ook met veel clips en ik gok meer clips dan in Belgenland hahaha.
Ik zit zelf in Indonesie, weinig mogelijkheden op youtube.

avatar van FlyLo
Shelter schreef:

Ik zit zelf in Indonesie, weinig mogelijkheden op youtube.

Dan mag je je nog gelukkig prijzen dat je niet in China zit ofzo

avatar van Pooiertje
Dit is eigenlijk het eerste wat ik ken van The Roots, en het is zeker lekkere muziek, er staan een hoop goede nummers bij.
4* omdat het toch wel wat te lang duurt

Kingsnake
Jammer dat de nummering niet zo is, als The Roots het graag hebben

Maar goed, dat kan nu eenmaal niet, op MusicMeter.

Veel goede gastbijdragen van favoriete musici/vocalisten/rappers van mij (Common, QTIp, Cassandra Wilson en bone-speler Redman).

Echt een fijne stoner/jamband - hiphopplaat.

Gaat niemand het hebben over Section? Wat een geweldig nummer

avatar van Eardrum
Precies, section is mijn favoriet. what they do en UNI verse at war vind ik ook super.

avatar van principal2000
Erg sterk album van onze muzikale hiphopvrienden uit Philly. Er zouden nog meer volgen.

avatar van Niek
Productioneel misschien wel sterkste (hiphop)album ooit. Uberhaupt een van de sterkste hiphopplaten ooit. Een van mijn eerste aankopen en nog altijd een die regelmatig in mijn speler zit. Niets minder dan briljant. Hele dikke 5*.

avatar van Korhymes
Tekstueel is het ook gewoon ongelovelijk goed. Alleen the Hypnotic vind ik iets te sloom en the adventures in wonderland pakt me niet echt. Voor de rest is het allemaal dopedopedope, ik blijf het ook draaien. Ik wil the roots echt graag nog live zien

principal2000 schreef:

Er volgen er meer, maar niet zo sterk als deze (al kwam do you want more!? wel in de buurt )

avatar van principal2000
Persoonlijk vind ik Things Fall Apart ook erg sterk en dus in de buurt komen van Illadelph.

avatar van WeztSide
Het jammere is, en dit ligt gewoon aan mij, als ik er naar luister weet ik dat dit goed moet vinden zeg maar. Dan klinkt het toch anders

avatar van discipline
Respond/React 1 van de beste hip-hop nummers die ik ken! wat een buitenaardse beat heeft dat nummer en dan de extra magie die black thought er aan geeft!

avatar van MurryMusic
Blackthought. Hoe vaker je naar hem luistert, hoe beter je hem vind.

Berichten die niet meer over muziek gingen verwijderd.

avatar van WeztSide
Eindelijk bestelt dit album, werd hoog tijd

avatar van JustiFicatioN
Hier staan echt prachtige tracks op. Alleen jammer van de lengte en een aantal fillers

JustiFicatioN schreef:
een aantal fillers
Met de beste wil van de wereld kan ik niet één filler noemen op deze plaat. Kun jij me helpen?

Tuurlijk wil ik dat

Nummers die ik onder het gemiddelde niveau van de rest vind zitten zijn:

Panic!!!!, ik stoor me een beetje aan die baslijn
Clones, vond ik vroeger heel slecht maar wel steeds meer weten te waarderen.
Universe at War, niet zo'n grote Common fan
Ital, niet zo'n grote Q-tip fan
en de outro's.

Maar No Alibi vind ik echt helemaal geweldig Ik ken geen ander Hip Hop nummer dat zo'n geweldig sfeer weet te creeëren.

P-DawG
UNIverse at War en Clones vind ik juist twee van de beste nummers hier. Het zijn in ieder geval geen fillers. Je kan UNIverse natuurlijk wel een minder nummer vinden maar het als filler betitelen? Nee. Een nummer met een artiest van het formaat Common is gewoon nooit als filler bedoelt, zo'n featuring staat hier juist op om het album nog meer aandacht te bezorgen.Hetzelfde geld natuurlijk voor Ital met Q-Tip.

Mja.. ik vind het hele album geniaal, wat mij betreft is het zelfs het beste album van The Roots.

avatar van Niek
De term 'filler' is inderdaad niet echt van toepassing. Als je vlug luistert en naar de speelduur kijkt zou je Panic!!!!!!!!! er nog onder kunnen scharen, maar ook dat is niet terecht omdat ik ervan overtuigd ben dat The Roots die heel bewust ook juist op die plek hebben gezet. Net zoals !!!!! op Phrenology (een nog functioneler psychedelisch intermezzo) ook tamelijk essentieel is voor de 'feel' van het album. Ik snap wel dat je UNIverse at War en Clones iets minder vind. Vind ik zelfs ook niet de sterkste tracks hierop. Ital vind ik wel weer erg sterk, maar ja, wel zo'n grote Q-Tip fan.
No Alibi is ook een van mijn all time favorites! Precies wat je zegt: een geweldige sfeer, vibe en wat al niet. Neusje van de zalm.

avatar van JustiFicatioN
Nummers die ik onder het gemiddelde niveau van de rest vind zitten

Dit is inderdaad beter dan de term "fillers".

P-DawG
Jep.

Wat een album zeg..
Hij duurt een beetje te lang, en niet alle nummers doen me evenveel, maar het is wel vernieuwend, slim, maar bovenal erg goed.
Als enige zou ik willen zeggen: wat vindt iedereen zo goed aan No Alibi? Dat vind ik toch één van de mindere nummers.

*4,5
Section, Concerto of the Desperado, No Great Pretender, Respond/React, Universe at War

avatar van nega
No Alibi is mijn favo, waarom ik het zo goed vind? Ja de vibe is gewoon ongelooflijk, Erg smooth maar tegelijkertijd ook rauw. Daarna komt Respond/React en Section.

avatar van WeztSide
Inderdaad, halleluja voor Section (en Respond/React)!

Ik denk dat Universe At War, Section, Respond/React, No Great Pretender allemaal dezelfde vibe hebben. Daarom zijn dat ook veel van m'n favorites

avatar van discipline
Ik krijg steeds meer de neiging om dit album de volle pond te geven. Wat een meesterwerk!
Als ik aan Hip-Hop denk, denk ik aan Illadelph Halflife!

avatar van Shelter
ik zou de volle pond geven