U2 - U218 Singles (2006)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. I Will Follow * (3:37)
  2. Beautiful Day (4:05)
  3. I Still Haven't Found What I'm Looking For (4:37)
  4. Pride (In the Name of Love) (3:49)
  5. With Or Without You (4:56)
  6. Vertigo (3:10)
  7. New Year's Day [Japanese Single Version] (4:18)
  8. Mysterious Ways (4:02)
  9. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  10. Where the Streets Have No Name [Single Version] (4:47)
  11. Sweetest Thing [Single Mix] (3:01)
  12. Sunday Bloody Sunday (4:40)
  13. One (4:36)
  14. Desire (3:00)
  15. Walk On [Edit] (4:26)
  16. Elevation (4:29)
  17. Sometimes You Can't Make It on Your Own (5:06)
  18. The Saints Are Coming (3:22)

met Green Day

19. Window in the Skies (4:07)
  20. Smile * (3:23)
totale tijdsduur: 1:15:03 (1:22:03)
avatar van Guinness1980
Als ik me niet vergis is dit album uitgebracht zodat hun contract met de platenmaatschappij beeindigt kon worden.

avatar van barrett
Tja, 2 best of's vind ik een beetje te veel van het goede... Maar idd wel een goede bloemlezing van hun oeuvre.

Frostyx
Als je de editie met bonus track koopt, staat er dan 19 singles op de cover?

avatar van Running On Empty
Mooie verzameling maar eigenlijk vooral uitmelkerij van de fan.

narcotic
Ik vind minstens 15 van de nummers op deze cd ronduit super, maar ik heb er zeker geen behoefte aan om alle cd's te kopen. U218singles is daarom wel zéér welgekomen bij mij. En dan nog aangeschaft voor slechts 9,99 euro! Zakkenvullerij van de platenfirma of niet, ik ben blij dat ik hem heb.

Ik mis jammergenoeg All I want is you, had er veel beter opgestaan in plaats van het in mijn ogen afschuwelijke mysterious ways.

avatar van ricardo
Running On Empty schreef:
Mooie verzameling maar eigenlijk vooral uitmelkerij van de fan.
Ik ben geen fan, maar heb deze toch maar gekocht. Heb ik mooi hun bekendste nummers in huis. Mooi zat voor mij, en meer hoef ik niet van joetoe in huis te hebben. De hits vind ik zo af en toe nog wel aardig. Ben ik nu ook uitgemolken? Ook jammer dat The Unforgetable Fire en niet opstaat, vind ik ook super, tja geen single hit he.

avatar van ricardo
Vroeger toen ik op de middelbare school in 1 van de laatste klassen zat, toen vierde U2 hun hoogtijdagen in 1987 met natuurlijk The Joshua Tree. Het waren bij mij in de klas vooral van die verwende over het paard getilde rijkeluis ventjes die fan van U2 waren. Ik was vooral van Iron maiden en metallica liefhebber, en in de klas was er ook echt een tweedeling te bekennen. Of je was voor joetoe of je was voor Iron Maiden/Metallica. Daardoor heb ik deze muziek nooit gewaardeerd en altijd met mijn middelbare schooltijd geassocieert. Echter het heeft niets met de muziek op zich te maken, want die vind ik nu na jaren het afgekraakt te hebben redelijk goed. Vandaar dat ik dit singles album wel in huis wilde hebben, want de nummers die je op de radio vaak hoort, vind ik best aardig. Kwalitatief redelijk goed deze singles, maar vanwege niet al te positieve sentimenten word ik nooit een fan. Dit is dan ook het enigste album van hun die ik org in mijn bezit heb.

Frostyx schreef:
Als je de editie met bonus track koopt, staat er dan 19 singles op de cover?

Nee, en volgens mij is die versie (met I will follow) alleen in de UK uitgebracht.

avatar van Lexcoaster
Voor mensen die het geld niet in de boom in hun tuin hebben groeien, zijn verzamel CD's vaak een uitkomst. Geldkopperij van een platenmaatschappij of niet. Dit album is vooral voor de (nog) niet U2 fan handig.

Dit verzamel album is er eentje die het beste werk van U2 heeft verzamelt. Er zijn zeker 15 nummers van hun te vinden die ik persoonlijk erg leuk vind, en in iedergeval zit zowat elk nummer muzikaal fantastisch in elkaar. Dit is een verzamelaar die het beste en meest epische van U2 in huis heeft, dus zeker ook voor U2 ontdekkers een must.

Het enige nadeel aan deze CD, is dat het niet '20 Singles' is, want I Will Follow maar zeker ook het prachtige City of Blinding Lights zouden eigenlijk ook standaardop deze verzamelaar horen, dan zou hij compleet zijn.

Maar ook in deze hoedanigheid is dit een prachtige verzamel CD waarin de kracht van U2 duidelijk te horen is. Money well spent. 4,0*

Lexcoaster schreef:

Voor een goede verzamelaar van U2 heb je toch zeker 2 cd's nodig, zelfs voor de (nog) niet fan.

avatar van Lexcoaster
Guinness1980 schreef:

Dan zou men zeker een completere verzamelaar hebben. 18 Liedjes is eigenlijk niet genoeg.

avatar van dazzler
Een complete verzamelaar in 18 liedjes ... het is een uitdaging.

Laat ik een poging ondernemen.

I Will Follow
Gloria
New Year's Day
Sunday Bloody Sunday [Live]
Pride (in the Name of Love)
The Unforgettable Fire
The Sweetest Thing
Beautiful Day
Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Vertigo

Elke album dat voor 2006 verscheen is vertegenwoordigd.
En twee van de grootste non-album hits staan er ook op.

Je mag hem zelfs "Singles" noemen, want dat waren het ook.

avatar van IntoMusic
Kortom: over verzamelaars valt altijd wel wat te zeiken. De echte fan vindt de trackkeuze altijd(!!) verkeerd en voor de niet-fans zijn er altijd wel nummers die men toevallig kent en niet op de verzamelaar staat.

Dit is een leuk overzicht en één van zovelen. Het betreft een goede greep uit de vele singles. Persoonlijk heb ik gekozen voor "The best of 1990-2000 & B-sides", aangezien ik (voor mij) de belangrijkste albums van vóór 1990 in het bezit heb.

Niettemin een leuk album voor bijvoorbeeld de auto of trein..., maar met de ipod en vele andere MP3-spelers, kun je het makkelijk aanvullen met wat jij mooi vindt

avatar van vielip
Perrsoonlijk vind ik deze verzamelaar totaal overbodig maar goed, ieder z'n ding. Met de muziek is natuurlijk niks mis! Voor de echte verzamelaars zijn de 2 nieuwe nummers natuurlijk de reden om dit album aan te schaffen. Ik reken mezelf tot een redelijke U2 fan (vooral de periode '78-'92) maar ik ben geen fanatieke verzamelaar dus ik heb dit album dan ook niet in de kast staan.

PriestMaiden
Het nummer met Green Day is uitstekend. Maar voor de rest is dit een heel slechte verzamelaar, er ontbreekt te veel.
Voor mij blijft The Unforgettable Fire hun mooiste nummer, en die ontbreekt zowel op dit album als op de DVD-versie van deze verzamelaar.

avatar van rkdev
Waarom noem je dit album U218 Singles als je van de meeste nummers de ALBUMversie erop zet ... ? Bij nummers als 'Elevation' en 'Walk On' is dat écht een gemis. Overbodige verzamelaar.
Al zijn de 2 nieuwe nummers wel de moeite waard.

Helemaal eens met rkdev.

Ik vind de hoes wel een doordenker.
Zo'n vroege foto, misschien waren ze toen 18 jaar en single.

Maar zo'n vroege foto en dan vooral songs uit hun latere periode.

Waarom is I Will Follow aangevinkt als bonustrack trouwens?

avatar van freakey
dazzler schreef:
...Waarom is I Will Follow aangevinkt als bonustrack trouwens?

Anders ga je over de 18 tracks....

Jocharo-T
dazzler schreef:
Waarom is I Will Follow aangevinkt als bonustrack trouwens?
Omdat dat nummer niet op elke uitgave van dit album te vinden is. Mijn versie van dit album begint met Beautiful Day.

avatar van freakey
Jocharo-T schreef:
....Mijn versie van dit album begint met Beautiful Day.

Deze hier toch ook?

avatar van dazzler
Dat is toch echt te gek.

Een foto uit hun I Will Follow tijdperk op de hoes
om dan met New Year's Day en Sunday Bloodby Sunday uit te pakken als oudste songs.

Een heel slechte verzamelaar qua opzet: even verlagen naar 3* daarvoor.

Jocharo-T
freakey schreef:
Deze hier toch ook?
Op sommige albums is I Will Follow de eerste track.

avatar van rkdev
misschien waren ze toen 18 jaar en single
Nee, Bono is al sinds z'n 15e bij Alison.

Veel prachtige nummers natuurlijk.
Maar niet foutloos als verzamelaar, veel nummers van de 'veilige' laatste drie albums die goed liggen bij de radio 2-luisteraar en dan nog wat bonusnummers. Tegelijkertijd wordt de experimentele jaren 90 periode grotendeels genegeerd en de beginperiode ook.

Van mij mogen Sometimes..., Walk on en de bonusnummers weg. Daarvoor terug?
The unforgettable fire (mijn favoriete U2 nummer), The fly, Bad, Stay en I will follow (die laatste staat nu alleen als bonusnummer op cd's in de UK). En van Pop? Discoteque dan maar.
Geeft volgens mij een meer representatief overzicht voor waar U2 voor staat (stond) en hun verleden. Maar ja, er is natuurlijk altijd wat met verzamel-cd's. Iedereen heeft wel wat te zeggen over de selectie. Ik hou in ieder geval meer van U2 de spannende en zoekende band, en luister nooit naar de laatste drie cd's, waarop ze in mijn ogen U2 de succes-consoliderende band werden.

avatar van Bruce Almighty
Mijn eerste echte kennismaking met U2..

Ik was al lang van plan eens deze band eens wat beter te gaan beluisteren, maar het is er om de een of andere reden nooit van gekomen. Totdat ik ze enkele maanden geleden op de radio hoorde en ze meermaals op Youtube begon op te zoeken. Dit leidde tot het idee dat het misschien wel handig was om deze single compilatie aan te schaffen om een beter beeld te krijgen van hun oeuvre.

Ik heb het album inmiddels meermaals gehoord en ben positief verrast. De sound van deze heren bevalt me nog een stuk beter dan ik eigenlijk verwacht had. Voorlopige uitschieters zijn Pride (In The Name of Love), Where the Streets Have No Name, Sunday Bloody Sunday, With Or Without You en Stuck in a Moment You Can't Get Out Of. Ook nummers als I Still Haven't.., New Year's Day en One groeien met de luisterbeurt. Eigenlijk staat er geen enkel nummer op dat me niet bevalt; al blijf ik Sweetest Thing een apart geval vinden. Niet ronduit vervelend, maar het valt een beetje buiten de boot.

Toch wel blij dat ik deze cd heb aangeschaft. Uiteraard hoor je deze band wel eens voorbij komen hier of daar. Zo heb ik het nummer One iig al meermaals gehoord, maar het is toch een verschil of je zo'n nummer eens rustig beluistert of dat je hem op de radio in een drukke winkel hoort langskomen. Ook maar eens een regulier studioalbum van deze groep opzoeken. Deze compilatie heeft me daar wel benieuwd naar gemaakt.

Ik kan hier voorlopig makkelijk 4 sterren aan kwijt.

avatar van Jan Wessels
Ik ben vanaf het begin nooit zo heel erg weg geweest van de albums van U2. Under a Blood Red Sky kocht ik ooit op vinyl vanwege de hele sfeer van het album. The Unforgettabele Fire heb ik op CD maar dat is meer om het gelijknamige nummer. Daarnaast nog The Joshua Tree op vinyl maar die is na dertig (!) jaar nog zo goed als nieuw.

In Engeland kwam ik deze verzamelaar nieuw tegen voor een paar pond. Inclusief I Will Follow (UK persing). En ik vind dit een prima verzamelaar waar toch een aardig rijtje memorabele tracks op staat.
Zoals al eerder door anderen opgemerkt missen The Unforgettabele Fire en Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me op deze CD. Die had ik wel willen ruilen voor tracks 9 en 17. Natuurlijk zijn er veel completere verzamelaars maar voor mij is dit helemaal voldoende.

avatar van Minneapolis
Omdat ik geen behoefte had aan de verzamelaar heb ik "Window In The Skies" helemaal gemist toentertijd.
Of niet, maar is het gewoon niet blijven hangen, want echt geweldig vind ik het nummer niet.
Maar, voor het geval er nog iemand onder een steen heeft gelegen, wilde ik alleen even melden dat ik de clip (een ode aan muzikale helden) prachtig vind!

avatar van Funky Bookie
Hele leuke verzamelaar, maar inderdaad verre van compleet.
Het is wel de perfecte kennismaking met de band.

avatar van MIAB
Dit is voor mij een prima verzamelaar. Als iemand die Bono's stem niet te lang volhoudt, maar toch sommige nummers erg fijn vindt om te luisteren, is dit een prima verzamelplaat. 4*

Beautiful Day (4:05) --- 3,5
I Still Haven't Found What I'm Looking For (4:37) --- 4,0